×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیر مجتمع نفلین سینیت کلیبر خبر داد: افزایش ظرفیت پروانه بهره برداری معدن از ۷۵ به ۱۲۰ هزار تن

 به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، علیرضا خوش‌مقام با بیان این مطلب گفت: افزایش ظرفیت پروانه بهره برداری معدن از ۷۵ هزارتن در سال به ۱۲۰ هزار تن، طراحی و ایجاد سینه کار جدید در معدن در راستای اجرای طرح میان مدت، ادامه پروژه به روزآوری و بهینه سازی عملیات انفجار با هدف کاهش ریسک آسیب و افزایش ایمنی روستاهای مجاور و منابع طبیعی و راه اندازی خط تولید جدید از مهمترین برنامه های مجتمع در سال‌جاری خواهد بود که امیدواریم با حمایت مسوولین شهرستانی و استانی شاهد شکوفایی و اشتغال‌زایی در سطح منطقه باشیم.

مدیر مجتمع نفلین سینیت کلیبر با اشاره به عملکرد این مجتمع در سال ۱۴۰۰ افزود: اجرای عملیات بهینه سازی انفجار با هدف کاهش ریسک به روستاهای مجاور و منابع طبیعی در قالب قرارداد پژوهشی و انجام عملیات آتشباری ایمن از دغدغه‌های چندین ساله مجتمع نفلین سینیت کلیبر است که با یک کار پژوهشی در حال اجراء بوده و بیش از ۵۰ درصد آن بصورت کامل عملیاتی شده است.

خوش مقام خاطر نشان کرد: در سالی که گذشت چندین انفجار موفق و ایمن را پشت سرگذاشتیم و امیدواریم با عملیاتی شدن ۱۰۰ درصد قرارداد پژوهشی به دغدغه های موجود چند ساله پایان بدهیم.

وی در ادامه افزود: با توجه به تخریب جاده معدن که از سنوات گذشته در حال استفاده بوده، عملیات بازسازی و بهینه‌سازی این جاده در سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفت و عملیات شن‌ریزی، هموارسازی، غلطک کاری، لکه گیری و احیاء کانیوو بصورت کامل انجام شد.

مدیر مجتمع نفلین سینیت کلیبر، با اشاره به روند تولید این مجتمع گفت: در سال گذشته برنامه تولید نیز همانند چند سال اخیر مبتنی بر فروش پایه‌گذاری شد و با تولید حدود ۸ هزار تن کنسانتره درجه یک توانستیم رشد ۱۰ درصدی نسبت به برنامه را داشته باشیم.

خوش مقام خاطر نشان کرد: علیرغم افزایش تولید نسبت به برنامه، در سال گذشته نسبت به جایگزینی سیستم اتوماسیون فاز یک کارخانه با جدیدترین سیستم‌های بروز دنیا، تعویض سنگ شکن فکی ثانویه و اورحال کردن تجهیزات و خط تولید و همچنین تعویض سیستم لوله‌کشی آب مجتمع با توجه به مستهلک شدن آن و هدررفت آب اقدام کردیم.

وی در پایان با اشاره به اخذ پروانه فعالیت مرکز کارآموزی بین کارگاهی مجتمع نفلین سینیت کلیبر از سازمان فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی گفت: ایجاد کارگاه‌های آموزشی مرتبط با کارکنان علی الخصوص در حوزه‌های HSEE و فرآوری مواد معدنی به منظور ارتقاء سطح دانش و مهارتهای کارکنان از اهداف مهم این طرح است.


-----
----------------