×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
نشست هم اندیشی برای استقرار انقلاب صنعتی چهارم در بخش معدن و صنایع معدنی

 به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، امیر خرمی شاد با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به تاثیرگذاری فناوری های نسل ۴ و افزایش رقابت پذیری شرکت ها، کاهش آلایندگی و افزایش ایمنی و در نهایت رشد سودآوری آنها، لازم است سیاستگذاری مناسبی برای هدایت شرکت های معدنی و صنایع معدنی جهت استفاده هوشمند از مزیت های این فناوری صورت گیرد.

وی ادامه داد: همچنین، با توجه به لزوم حفظ ذخایر معدنی برای نسل های آینده و استفاده بهینه از این ذخایر، لازم است از فناوری های نوین در این حوزه بهره برد. با استقرار فناوری های مذکور، شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی مطابق با تغییرات بیرونی، توانمند شده و می توانند در راستای افزایش ارزش افزوده صنعتی، گام های موثری بردارند.

حضور شرکت های بزرگ زنجیره فولاد، مس و آلومینیوم در نشست

معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو خاطرنشان کرد: این سازمان با درک اهمیت موضوع یاد شده، نخستین نشست هم اندیشی را با هدف سیاستگذاری و هدایت شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی به این سمت، در تاریخ یکم خرداد ۱۴۰۱ برگزار می کند.

وی افزود: شرکت های بزرگ زنجیره فولاد، مس و آلومینیوم کشور در این نشست حضور خواهند داشت و از طریق ایجاد زیرساخت های مورد نیاز فناوری و استقرار آنها در شرکت های بزرگ، مسیر برای استفاده سایر شرکت های کوچک و متوسط بخش معدن و صنایع معدنی در این حوزه هموار خواهد شد.


-----
----------------