×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پرداخت ماهانه بیش از ۱۲ هزار فقره تسهیلات در شعب بانک توسعه تعاون

سرپرست بانک توسعه تعاون به منظور شرکت در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس ، شورای هماهنگی بانک های استان ، گفت و گو با فعالان و سرمایه گذاران اقتصادی و بازدید از شعب بانک به شیراز سفر کرد.
محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون در جلسه شورای هماهنگی بانکهای فارس اظهار داشت: سیاست های صحیح بانک مرکزی مبتنی بر کنترل نقدینگی بوده است و این بانک نیز به تبعیت از سیاست کلی نظام بانکی، ضمن حمایت از واحدهای تولیدی، شرایط را برای کنترل نقدینگی مهیا نموده است.
وی افزود: در این راستا بانک توسعه تعاون سقف اختیارات استان ها را در صدور ضمانت نامه و اعتبار اسنادی داخلی دو برابر کرده است .
سرپرست بانک توسعه تعاون در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان تاکید کرد: بانک توسعه تعاون عهده‌دار تکالیف متعددی در پرداخت تسهیلات معرفی شدگان نهادهای حمایتی ، فرزند آوری و پرداخت وام ازدواج جوانان بوده است و عاملیت طرح‌های مهم ملی از جمله بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، ماده ۵۲ و ماده ۵۶ قانون الحاق و اشتغال زا روستایی و عشایری به پیش برده است و عملکرد بانک نشان دهده این است که بالای ۹۰ درصد تکالیف خود را انجام داده است و در سال جاری بطور ماهانه بیش از ۱۲ هزار فقره تسهیلات در شعب بانک پرداخت شده است.
وی گفت: برای رفع مشکلات بانک ها در استان و کمک به خدمات رسانی مناسب تر به مردم در بررسی مشکلات بانکها در سطح استان باید تحلیل درستی داشته باشیم و آسیب شناسی نیز انجام گیرد.
شیخ حسینی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد تامین مالی کشور بر عهده شبکه بانکی است بیان کرد: شایسته است سهم بازار سرمایه در تامین مالی اقتصاد افزایش یابد و تکالیف دولتی بر عهده بانک ها تا حدی تعدیل یابد.
رئیس کل بانک مرکزی کشور نیز در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی تصریح کرد: نقدینگی باید به سمت فعالیت‌های مولد هدایت شود، و نظام بانکی نیز در همین مسیر فعالیت‌های خود را به پیش برده است .
وی با تاکید بر کنترل نقدینگی در کشور افزود: مازاد نقدینگی ارتباط تنگاتنگ با تورم ایجاد می‌کند و این نکته‌ای است که راه حل خاص خود را دارد.
صالح آبادی درخصوص رصد عملکرد شعب بانک‌ها در کشور اعلام کرد: برای نظارت بر کلیه شعب بانک‌ها در سراسر کشور سامانه‌ای راه‌اندازی گردیده است که بر اساس آن در هر لحظه میزان و میانگین تسهیلات ارائه شده از سوی هر شعبه قابل رصد می باشد.
سرپرست بانک توسعه تعاون در ادامه سفر یک روزه از شعب حافظ ، شهید چمران و مرکزی شهر شیراز بازدید و از نزدیک با همکاران این شعب گفتگو کردند وی همچنین به همراه نماینده مردم شهرستان های ممسنی ، رستم و مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس با اعضای اتاق تعاون فارس نیز تشکیل جلسه دادند.
نشست با تعدادی از فعالان اقتصادی استان در اتاق بازرگانی ، صنایع ،معادن و کشاورزی شیراز از دیگر برنامه این سفر بود.


-----
----------------