×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
گزارش کاربران آیفون؛ مصرف بیش از حد باتری در iOS 16

عمر باتری iOS 16

معمولاً پس از هر بار به‌روزرسانی آیفون به نسخه‌ی جدید iOS، عمرباتری گوشی کمی کاهش می‌یابد. این به آن دلیل است سیستم‌عامل اقداماتی مثل فهرست‌سازی مجدد فایل‌ها، عکس‌ها، برنامه‌ها و موارد دیگر را پس از نصب آپدیت در پس‌زمینه انجام می‌دهد. این نوع آسیب به باتری آیفون با نسخه‌های نرم‌افزاری پرچمداری مثل iOS 16، محسوس‌تر است. زیرا این نسخه، یک به‌روزرسانی بزرگ محسوب می‌شود.

این مورد معمولاً بلافاصله پس از انتشار نسخه جدید نرم‌افزار به سیلی از شکایت کاربران مبنی بر کاهش عمر باتری منجر می‌شود. اما در اکثر اوقات، پس از تکمیل فهرست‌سازی مجدد در پس‌زمینه‌ دستگاه، شکایات فروکش می‌کنند. با این حال، به‌ نظر می‌رسد که امسال این مشکل آنقدر سال حل نشده و افرادی که iOS 16 را نصب کرده‌اند تقریباً متقاعد شده‌اند که عمرباتری دستگاه آن‌ها برای همیشه کاهش پیدا کرده است.

با یک جستجوی ساده در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی از جمله تیک‌تاک، ردیت و توییتر، هزاران شکایت از کاربران آیفون به چشم می‌خورد که همگی اعلام کرده‌اند عمر باتری گوشی آن‌ها از زمان نصب iOS 16 طی دو هفته‌ی اخیر به‌ میزان قابل‌توجهی کاهش یافته‌است. البته مثل همیشه یک سری تئوری توطئه زیر وجود داد که اپل به‌طور عمدی عمر باتری را در مدل‌های قدیمی‌تر آیفون کاهش می‌دهد تا شارژدهی سری آیفون ۱۴ را پررنگ‌تر نشان دهد.

نظرسنجی اخیر ۹to5Mac در مورد مصرف بیش از حد باتری در iOS 16

براساس نتایج نظرسنجی هفته اخیر ۹to5Mac، حدود ۶۳٪ درصد از کاربران آیفون اعلام کردند که عمر باتری گوشی آن‌ها پس از نصب iOS 16 کاهش یافته‌است. به‌ نظر می‌رسد این نتایج با احساسات عمومی در مورد تأثیر به‌ر‌وزرسانی جدید سیستم‌عامل موبایلی اپل روی شارژدهی آیفون‌ها مطابقت دارد. یکی از کاربران در ردیت می‌نویسد:

میزان مصرف باتری گوشی من بیش از حد معمول است. از آنجاییکه من در اداره مشغول کار هستم و تقریباً در طول روز از آیفون ۱۳ پرو مکس خود استفاده نمی‌کنم، هیچ تغییری در این روند استفاده من ایجاد نشده‌است. قبل از این با iOS 15 تا زمان بازگشت به خانه، میزان شارژ دستگاه من بین ۸۰ تا ۹۰ درصد بود اما با به‌روزرسانی iOS 16، به ۶۵ تا ۷۵ درصد کاهش یافته است. و به‌ همین‌ علت میزان تخلیه‌ باتری آن واقعاً زیاد است.

کاربر دیگری می‌گوید:

میزان کاهش باتری در آیفون ۱۳ پرو مکس من به طرز وحشناکی زیاد است. وقتی هم از فیس‌تایم یا قابلیت تصویر در تصویر استفاده می‌کنم، وضعیت بدتر نیز می‌شود. می‌دانم معمولاً چند روز طول می‌کشد تا گوشی دوباره به وضعیت عادی برگردد، اما تقریباً با گذشت یک هفته از نصب جدیدترین نسخه‌ی iOS، شارژدهی آیفون من خیلی کم شده است.

اپل تا این لحظه در مورد نگرانی‌ها و شکایات کاربران در این مورد بیانیه‌ای منتشر نکرده است. همچنین، این شرکت iOS 16.0.2 را بدون هیچ اشاره‌ای به بهبود عمر باتری برای عموم منتشر کرده است. iOS 16.1 در حال حاضر در مرحله آزمایش بتا است.

برچسب ها : ,

-----
----------------