×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دامون خدابنده در این زمینه گفت: یکی از راهبردهای تحولی در سازمان تأمین‌اجتماعی، حرکت در مسیر هوشمندی فرایندها و نحوه ارائه خدمت است. راهبرد تأمین‌اجتماعی هوشمند که همواره از سوی مدیرعامل محترم سازمان نیز مورد تأکید بوده؛ از یک‌سو منجر به تسهیل در ارائه خدمات و ارتقای رضایتمندی می‌شود و از سوی دیگر به‌واسطه افزایش شفافیت، کارایی و صیانت از حقوق ذی‌نفعان را نیز ارتقا می‌دهد.وی افزود: در مسیر تحول دیجیتال در سازمان تأمین‌اجتماعی، نیازمند فرآیندهای دیجیتال، توسعه سیستم‌ها، پشتیبانی و بهبود مستمر هستیم. به‌همین‌منظور در این دوره از نمایشگاه الکامپ برخلاف دوره‌های پیشین، صرفاً به معرفی اقدامات و دستاورها در حوزه فناوری اطلاعات که البته در جای خود حائز اهمیت است؛ اکتفا نکردیم و در واقع علاوه بر اینها تلاش شد تا نیازهای سازمان و شرکت‌های زیرمجوعه در زمینه تحول دیجیتال، در اختیار فعالان این حوزه قرار داده شود تا از همکاری و مشارکت فناوران و فعالان زیست‌بوم نوآوری و استارت‌آپ‌ها در پاسخ به مسائل سازمان استفاده کنیم.خدابنده با اشاره به حوزه وسیع فعالیت سازمان تأمین‌اجتماعی، گفت: در این دوره از نمایشگاه الکامپ، در سالن ۲۷ نمایشگاه که به سازمان تأمین‌اجتماعی و شرکت‌های آن اختصاص یافته، فرصتی فراهم شده است تا فعالان زیست‌بوم نوآوری کشور بتوانند ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود را معرفی نموده و شرایطی فراهم شود که سازمان تأمین‌اجتماعی از محصولات و همچنین از توان نیروهای فنی استارت‌آپ‌ها استفاده کند.وی ادامه داد: تأمین‌اجتماعی گستره وسیعی از فعالیت‌ها در حوزه‌های بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی دارد و در تمام این مجموعه‌ها نیازمند فعالیت و همکاری با استارت‌آپ‌ها هستیم. ما در سازمان تأمین‌اجتماعی می‌توانیم با استارت‌آپ‌هایی که خدمت یا محصول خاصی را تولید می‌کنند؛ تعریف همکاری و تفاهم داشته باشیم یا این‌که از توان فنی نیروهایی که تکنولوژی را تولید کرده‌اند، استفاده کنیم و با توجه به برنامه‌هایی که سازمان تأمین‌اجتماعی دارد، به هر دو اینها نیاز داریم.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین‌اجتماعی، نسخه الکترونیک را یکی از زمینه‌های نوین تحول دیجیتال معرفی کرد و گفت: تأمین‌اجتماعی اولین سازمانی است که در زمینه نسخه الکترونیک فعالیت خود را شروع کرده و امروزه نیز بیشترین نسخه الکترونیک کشور توسط این سازمان تولید می‌شود. در حال حاضر، روزانه حدود ۷۰۰ هزار نسخه الکترونیک در سامانه تأمین‌اجتماعی تولید می‌شود و ۵۷۰ هزار تأیید داروخانه‌ای داریم و تقریباً بیش از ۵۰ درصد نسخ الکترونیک کشور در این سازمان تولید می‌شود. از ابتدا هم کوشیده‌ایم در این حوزه که عرصه نوینی در نظام سلامت کشور است، از توان و ظرفیت جوانان ایرانی و استارت‌آپ‌ها استفاده کنیم و این را هم باید یادآوری کنیم که راهی که ما در حوزه راه‌اندازی و استفاده از نسخه الکترونیک طی کردیم و به استفاده بالغ بر ۹۰ درصدی پزشکان و مراکز ارائه خدمات درمانی، دارویی و پاراکلینیکی از نسخ الکترونیک رسیدیم، مسیری است که کشورهای دیگر در یک دوره پنج تا هفت ساله طی کرده‌اند. 
خدابنده افزود: برای اینکه بتوانیم همه لایه‌های حکمرانی، مدیریتی و کاربری سامانه نسخه الکترونیک را پشتیبانی کنیم؛ در لایه‌های مختلف نسخه الکترونیک، نیازمند همراهی و استفاده از ظرفیت استارت‌آپ‌ها هستیم. در این حوزه ضمن همکاری با سایر سازمان‌های بیمه‌گر و نهادهایی که نقش رگولاتوری دارند، نیازمند محصولات متنوع هستیم؛ محصولاتی مانند رابط‌های کاربری بین نسخه الکترونیک و بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و پزشکان و داروخانه‌ها و همچنین محصولاتی که در این حوزه در اختیار بیماران و بیمه‌شدگان قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به طراحی سایتی برای برقراری ارتباط مؤثر با استارت‌آپ‌ها و فناوران ایرانی و استفاده از ظرفیت آنها در حوزه تحول دیجیتال در سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: نمایشگاه الکامپ پایان کار ما در حوزه تعامل و همکاری با استارت‌آپ‌ها نخواهد بود و این تنها شروع مسیری برای همکاری این سازمان با جوانان ایرانی و فعالان این حوزه است. اولویت ما این است که فضای مناسب را برای حضور استارت‌آپ‌ها در زیست‌بوم فناوری سازمان تأمین‌اجتماعی فراهم کنیم. در این زمینه و برای ارتباط مناسب با فناوران، سایت ویژه‌ای به نشانی jameino.ir/smart-tamin طراحی شده است که فعالان این حوزه می‌توانند با مراجعه به آن، ضمن اطلاع از نظام مسائل سازمان و شرکت‌های زیرمجموعه، برای ارائه حوزه فعالیت و توانمندی خود اقدام کنند.
خدابنده همچنین گفت: تنها راه ما برای تحول و توسعه دیجیتال، استفاده از ظرفیت نوآوری و خلاقیت جوانان مبتکر و خلاق ایرانی است و این نمایشگاه آغاز کار است و امیدواریم این کار، زمینه‌ساز رابطه مؤثر و همیشگی سازمان تأمین‌اجتماعی با زیست‌بوم نوآوری کشور و استارت‌آپ‌ها باشد.


-----
----------------