×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
استفاده از منابع حاصل از فروش املاک مازاد بانک در پروژه‌های نهضت ملی

به گزارش رویداد جدید به نقل از بانک مسکن-هیبنا؛ دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن در دیدار با دکتر مالک رحمتی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کل سازمان خصوصی سازی با بیان این مطلب گفت:رسالت اصلی بانک مسکن تحقق اهداف دولت در بخش مسکن است.

وی با اشاره به تعداد محدود املاک مازاد و غیر ضرور بانک مسکن گفت: درنظر داریم منابع به دست آمده از فروش این املاک را برای پیشبرد طرح های نهضت ملی و تامین مالی این پروژه ها استفاده کنیم.

رییس سازمان خصوصی سازی نیز طی سخنانی با اشاره به وظیفه خطیر بانک مسکن در طرح نهضت ملی گفت: بانک مسکن با اصلی ترین نیاز اقشار مختلف جامعه یعنی مسکن سروکار دارد و به همین دلیل فعالیت های این بانک در رفع مشکل مسکن مردم شایسته قدردانی است.

وی با اشاره به آمادگی سازمان خصوصی سازی برای همکاری مشترک این سازمان با بانک مسکن در خصوص تسهیل گری فعالیتها افزود: بر اساس آیین نامه مولد سازی بانک مسکن به عنوان یک بانک دولتی می تواند از ظرفیت های پیش بینی شده از طریق این سازمان به منظور فروش املاک مازاد و غیر ضرور خود استفاده کرده و منابعی ایجاد کند تا بتواند به تعهدات خود در بخش تخصصی مسکن عمل کند.

رحمتی در مورد تاسیس شرکت ساختمان و بانک تهران افزود: از طریق این شرکت سعی داریم املاک مازاد سازمان ها و بانک های دولتی در شهر تهران را که قابلیت ساخت و ساز دارند مولد سازی کرده و واحدهای احداث شده را به فروش رسانیم؛ در این زمینه بانک مسکن با توجه به ماموریت اصلی که در بخش ساخت وتولید مسکن دارد؛ می‌تواند در شکل گیری این مجموعه موثر باشد.

وی ادامه داد: در نظر داریم از طریق صندوق هایی که زیر مجموعه این سازمان هستند املاک مازاد را در بازار سرمایه عرضه و به فروش برسانیم.


-----
----------------