×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
استمرار در کیفیت، رمز موفقیت در تولید فولاد آلیاژی

مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران افزود: پیش‌بینی می‌شود تقاضای تولید فولاد در دنیا در سال آینده رشد ۳ درصدی خواهد داشت.
کمال‌زاده: ایران ۷۰ درصد از فولاد تولیدی خود را مصرف می‌کند که نشانگر توازن در تولید و مصرف است.
در آمار تولید فولاد آلیاژی با سرانه مصرف ۱۱ کیلوگرم به ازای هر نفر (یک میلیون تن فولاد آلیاژی در مجموع) بالغ‌بر ۷۰ درصد فولاد آلیاژی معمولی، ۱/۸ درصد فولاد آلیاژی ابزاری و مابقی آن استنلس استیل تولید می‌شود.

مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران گفت: تولید و مصرف فولاد آلیاژی در هر کشور نسبت مستقیم با توسعه‌یافتگی آن کشور دارد. امروز واردات فولاد آلیاژی کشور به صفر رسیده و توان تولید انواع گریدهای فولادآلیاژی موردنیاز خود را داریم.

کمال‌زاده عنوان کرد: پیش از این دانش تولید ۱۶۰ گرید فولادی از بوهلر آلمان خریداری شده و امروز ۴۷۷ امین گرید فولادی در شرکت فولاد آلیاژی ایران تولید شده است. بازار داخلی فولاد آلیاژی محدود است و ورود بی‌رویه به تولید فولاد آلیاژی برای فروش داخلی و صادرات دچار مشکل می‌شود.

به گفته کمال‌زاده تولید کمتر از یک میلیون تن فولاد آلیاژی ایران کمتر از ۰/۴ درصد از تولید فولاد آلیاژی دنیا است و افزایش تولید به دلیل بخشنامه‌ها و قوانین گوناگون داخلی امکان‌پذیر نیست.
وی افزود: مابه‌التفاوت قیمت فولاد آلیاژی ایران و اروپا ۸۰ تا ۱۰۰ دلار است و دلیل آن قوانینی است که هزینه‌های محدودیت انرژی، سربار، استهلاک و… بر شرکت‌های داخلی وارد می‌شود. عدم‌برنامه‌ریزی در تصمیم‌گیری‌ها، حاشیه سود تولید و صادرات فولاد آلیاژی را تحت تاثیر قرار داده است.

کمال‌زاده در پایان گفت: امروز بخشنامه‌های پی‌درپی، عملا مانعی برای تولید فولاد در کشور شده است. برای تولید فولاد آلیاژی با کیفیت چاره‌ای جز انقلاب صنعتی چهارم نداریم.

منبع خبر:  رسانه‌ای پردازش 


-----
----------------