×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اعلام آمادگی بانک توسعه تعاون برای نقش آفرینی جهت تحقق سند توسعه تعاون

سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در کارگاه آموزشی مدیران ستادی و استانی اظهار داشت: سند توسعه بخش تعاون همانند اساسنامه، چراغ راه فعالیت بانک توسعه تعاون و تعاونگران است.
وی افزود: اعتقاد ویژه رییس جمهور و اراده مستحکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت تعاون برای پیشبرد برنامه های بخش تعاون مزیت و فرصتی برای تحقق این سند تازه تصویب است.
این مقام بانکی گفت: اولویت منابع وجوه اداره شده دولتی به بخش تعاونی و اختصاص سالانه یارانه سود کارمزد تسهیلات بانکی برای موسسات و شرکت های تعاونی از جمله موارد مهم اشاره شده در سند جدید توسعه تعاون است.
فتاحی ادامه داد: با توجه به فرابخشی و فرادستگاهی بودن تعاون، بر تشکیل شورای هماهنگی تعاون ایران به ریاست رییس جمهور و نایب رییسی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیری معاونت تعاون تاکید شده است.
این مقام بانکی تاکید کرد: تمامی شاخص های بانک در سطحی فراتر از اهداف ابلاغی محقق گردیده است و به رغم تحقق مناسب شاخص های عملکردی ضرورت دارد تمامی اجزای عملیاتی بانک با شیب و آهنگ و همزمانی بهتری به تحقق درآیند تا برآیند تمامی عملیات اثر مثبت خود را در وضع شاخص مالی بانک نیز داشته باشند.
فتاحی گفت: این هدف وجود دارد که تسهیلات پرداختی بانک در سال پیش رو بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد ریال و مانده مصارف بانک در پایان سال فراتر از ۶۸۵ هزار میلیارد ریال باشد و npl بانک نیز در سطح ۴ درصد کنترل و مدیریت شود.
رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون تصریح کرد: تسهیلات تکلیفی بر عهده بانک در سال ۱۴۰۱ رشدی تقریبا ۴۷۰ درصدی داشت که تکلیفی بسیار سنگین برای بانک بود و به رغم این تکلیف بسیار سخت با تلاش شبکه شعب ۸۰ درصد سهم ابلاغی و تکلیفی محقق شده و در سال جاری با رایزنی و هماهنگی تسهیلات تکلیفی بانک کاهش پیدا نموده و تمرکز عملیات بانک بر ماموریت و رسالت اصلی بانک مبتنی بر حمایت از تعاونگران و کارآفرینان می گردد.


-----
----------------