×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
افزایش تولید فولادهای خاص باتکیه‌بر اجرای انقلاب دیجیتال

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد آلیاژی ایران، محمد کمال‌زاده در دوره آموزشی «تحول دیجیتال» که در محل سالن پژوهش شرکت فولاد آلیاژی برگزار شد، با اشاره به تاریخچه تحولات صنعتی گفت: انقلاب‌های صنعتی که هر کدام حادثه مبارکی بودند، باعث افزایش بهره‌وری و کاهش قیمت‌های تمام شده در صنایع مختلف شدند و هر از چند گاهی به‌تناسب ماهیت زمانی و مکانی، انقلاب‌های مختلف در حوزه صنعت شکل می‌گیرد. وی با یادآوری اینکه آخرین انقلاب صنعتی، انقلاب چهارم صنعتی بود که به انقلاب دیجیتال معروف می‌باشد و این انقلاب باتوجه‌به نیاز شهروندان به ارتقای سطح تکنولوژی و پیشرفت دیجیتال شکل گرفته و در حال حاضر اثرات آن را در زندگی مردم، استفاده از فضاهای مجازی، گوشی‌های هوشمند و نسل‌های مختلف ارتباطی مشاهده می‌کنیم.

 پیاده‌سازی انقلاب چهارم صنعتی و افزایش رضایت‌مندی

 مدیرعامل فولاد آلیاژی با اشاره به اینکه سطح تکنولوژی همراه با سطح ایدئولوژی و سبک زندگی بشری ارتقا پیدا کرده گفت: صنعت فولاد هم ناگزیر به استفاده از انقلاب چهارم صنعتی یا انقلاب دیجیتال برای ارتقای سطح کیفی و کاهش قیمت تمام شده و افزایش رضایت مصرف‌کننده‌هایی است که از این صنعت استفاده می‌کنند. وی با تأکید بر اینکه با پیاده‌سازی انقلاب چهارم صنعتی، می‌توانیم تا ۳۰ درصد هزینه‌های تولید فولاد را از حوزه ابتدای خط که معدن باشد تا انتهای خط که ساخت محصولات نهایی می‌باشد، را کاهش بدهیم گفت: این رویکرد باعث کاهش بهای تمام شده، افزایش سودآوری و کاهش قیمتی می‌شود که مصرف‌کننده نهایی در یک سطح خوبی از کیفیت می‌تواند محصولات را استفاده کند.

کمال‌زاده از صنعت فولاد آلیاژی به‌عنوان یک صنعت بسیار پیچیده و پیشرفته نام برد و گفت: دانش فنی فولاد آلیاژی ایران اگر چه در ابتدای امر توسط شرکت‌های پیش‌گام دنیا خریداری شد؛ اما امروزه برای تولید فولادهای  باکیفیت بالا چاره‌ای جز ورود به انقلاب دیجیتال (انقلاب صنعتی چهارم) نداریم و برای اینکه در بازار بمانیم و بتوانیم از رقبای خود پیشی بگیریم، بایستی با علم به‌روز جهان همگام شویم.

 مدیر شرکت فولاد آلیاژی ایران در ادامه با اشاره به پیشروی صنعت فولاد به سمت انقلاب صنعتی پنجم در کشورهای توسعه‌یافته و حرکت این صنعت مهم و پرکاربرد در راستای انقلاب صنعتی چهارم در کشورهای درحال‌توسعه، خاطرنشان کرد: فعالان این صنعت چاره‌ای جز هوشمندسازی و به‌کارگیری فناوری‌های نوین برای حفظ جایگاه کنونی فولاد کشور و افزایش رقابت‌پذیری در بازارهای صادراتی ندارند.

 هوشمندسازی و افزایش بهره‌وری

 این فعال حوزه فولاد، بر نقش هوشمندسازی و اجرای انقلاب دیجیتال بر روی افزایش بهره‌وری اشاره کرد و ادامه داد: باید توجه داشت که هوشمندسازی و به‌کارگیری تکنولوژی‎های روز در خطوط تولید، منجر به ایجاد تحولی شگرف در صنعت فولاد خواهد شد و این مهم چابک‌سازی و افزایش بهره‌وری همگام با کاهش هزینه‌های تولید به‌ویژه در زمینه تعمیرات و نگهداری در واحدهای مختلف فولادی را در برخواهد داشت. مدیرعامل فولاد آلیاژی با تأکید بر اینکه هدف ما پیاده‌سازی هوشمند و هوش مصنوعی در سطح مجموعه‌های شرکت در بحث سخت‌افزاری، داده‌کاوی و ایجاد سیستم‌های تصمیم‌گیری است، گفت: اکنون در فولاد آلیاژی سیستم‌های تصمیم‌گیری با داده‌های کلان را پیاده می‌کنیم که می‌تواند در حوزه‌های تولید و حوزه‌های مالی کمک کند تا نسبت به رقبایمان عملکرد بهتری داشته باشیم. محمد کمال‌زاده با اشاره به این موضوع که دنیا، دنیای رقابت است، خاطرنشان کرد: نمودار رشد صنعت دیجیتال یک نمودار پر شیب و پر شتاب است که واحد اقتصادی و صنعتی بدون نگاه استفاده از علوم روز نمی‌تواند، فضای رقابتی که داشت را حفظ کند؛ چراکه اگر ما نتوانیم از ابزار مناسب برای کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری استفاده نکنیم محکوم به فنا هستیم. 


-----
----------------