×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
افزایش چهار برابری تولید کنسانتره در طرح توسعه مجتمع مس شهربابک

به گزارش رویداد جدید به نقل از مس‌پرس، در سفر یک روزه مهندس صباغ قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و مهندس اشجع مدیرعامل شرکت متمم (مهندسی توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران) به مجتمع مس شهربابک با همراهی مهندس محمودی مدیر مجتمع از پروژه های تغلیظ ۲ و ۳، مجتمع آبرسانی، معدن چاه فیروزه، پروژه آبگیری چاه فیروزه، ورزشگاه مس، پالایشگاه خاتون آباد، کارخانه های اکسیژن، فلوتاسیون و آهک و نیروگاه خورشیدی شهربابک بازدید شد.

به گزارش مس‌پرس، مهندس صباغ قائم مقام مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران در پایان بازدید از طرح‌های توسعه مس در شهربابک، با اشاره به اقلام بالای سرمایه‌گذاری شرکت ملی مس در مجتمع مس شهربابک و برنامه ریزی برای افزایش چهار برابری تولید کنسانتره از ۱۵۰ هزار تن به ۶۰۰ هزار تن در سال، گفت: افزایش ظرفیت تولید این مجتمع در سه سال آینده با وضعیت کنونی قابل مقایسه نیست که در پی این تحول و توسعه، افزایش زنجیره پایین دست را نیز شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: تجهیز معدن و به کارگیری پیمانکاران جدید در راستای توسعه حوزه استخراج مجتمع مس شهربابک در دستور کار قرار گرفته است.

مهندس صباغ از فعالیت بدون وقفه طرح‌های توسعه در مجتمع مس شهربابک اظهار رضایت کرد و گفت: با توجه به روند مناسب پیشرفت کارخانه تغلیظ ۲، در اوایل سال ۱۴۰۴ شاهد بهره‌برداری از این پروژه خواهیم بود.

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به سرعت بالای اجرای فرآیند نصب تجهیزات و پروژه آبگیری در معدن چاه فیروزه و با توجه به تامین مالی پیمانکاران، از بهره برداری این معدن در بازه‌ی زمانی اسفند سال ۱۴۰۳ تا خرداد ۱۴۰۴ خبر داد.


-----
----------------