×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
انتخابات قوی، تقویت امنیت جامعه و تعالی کشور و سازمان را در پی دارد

به گزارش رویداد جدید به نقل از خبرنگار فولاد، در این جلسه، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه، پس از شنیدن گزارش‌های مربوط به نواحی ستادی، تولیدی، و پشتیبانی، در بیاناتی ضمن قدردانی از عملکرد کارکنان در حوزه‌های مختلف گفت: از ابتدای سال جاری و به‌ویژه در ماه‌های اخیر، به دستاوردهای ارزشمند و درخشانی دست یافتیم که از آن جمله می‌توان به افتخارات کسب‌شده در همایش ملی شرکت‌های برتر ایران (IMI100) اشاره کرد.

وی با بیان اینکه یکی از این افتخارات کسب رتبه دوم در سه شاخص ارزش‌افزوده، سودآوری و ارزش بازار بوده است، عنوان کرد: خلق ارزش‌افزوده در شرکت فولاد مبارکه در زنجیره‌ای از خطوط تولید به‌هم‌پیوسته و به‌طور واقعی انجام می‌شود؛ به‌نحوی‌که سنگ‌آهن از معادن به فولاد مبارکه وارد و طی چندین مرحله و در هر مرحله باارزش افزوده بیشتر به محصولات موردنیاز و زیرساختی موردنیاز صنایع پایین‌دست تبدیل می‌شود؛ درعین‌حال در این فرایند بیش از چند ده‌هزار فرصت شغلی ایجاد شده که این نیز به‌خودی‌خود در جامعه ارزش‌افزوده ایجاد کرده است.

طیب‌نیا در ادامه سخنان خود از کسب تندیس زرین جایزه ملی مدیریت مالی به‌عنوان یکی دیگر از دستاوردهای اخیر شرکت نام برد و گفت: رشد ۲۷ درصدی تولید محصولات ویژه، تحقق اهداف کمّی و کیفی در ده‌ماهه اخیر سال جاری، کسب گواهینامه استاندارد سیستم مدیریت بازدهی آب ISO 46001: 2019 و دست‌یابی به توفیقات تازه در حوزه‌های شفافیت و عملکرد مالی و همچنین محصولات جدید، مایه افتخار است و امیدواریم که این روند همچنان تداوم داشته باشد.

نباید اجازه دهیم حتی یک حادثه جزئی حلاوت موفقیت‌های یک سال اخیر شرکت را تحت‌الشعاع قرار دهد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم رعایت هرچه بیشتر دستورالعمل‌های ایمنی به‌عنوان یک الزام برای تمامی افراد سازمان گفت: نباید اجازه دهیم حتی یک حادثه جزئی حلاوت موفقیت‌های یک سال اخیر شرکت را تحت‌الشعاع قرار دهد؛ ازاین‌رو باید با جدیت راه را بر بروز هرگونه حادثه ببندیم.

وی در ادامه از انجام تعمیرات اساسی در نواحی مختلف شرکت به‌عنوان یکی دیگر از گام‌های ارزشمند در مسیر دست‌یابی به اهداف سازمان یاد و اضافه کرد: انجام این عملیات تعمیراتی در زمان‌هایی که با محدودیت‌های مصرف برق و گاز مواجه بودیم زمینه چابکی بیش‌ازپیش سازمان را فراهم کرده که شایسته قدردانی است.

موظفیم به‌عنوان یک شهروند مسئولیت‌پذیر در انتخاب افراد اصلح نیز هم‌دوش سایر افراد جامعه مشارکت نماییم

اهمیت حضور حداکثری کارکنان در انتخابات از دیگر مباحثی بود که مدیرعامل فولاد مبارکه به آن اشاره و تصریح کرد: به‌ خاطر داشته باشیم که انتخابات در تعیین سرنوشت شرکت و همه افراد جامعه مؤثر است؛ همچنان که می‌دانیم انتخابات قوی، تقویت امنیت جامعه و تعالی سازمان و کشور را در پی دارد. درعین‌حال شرکت نکردن در انتخابات بستر مناسبی برای تهدیدهای بیشتر بیگانگان فراهم می‌کند؛ بنابراین امروز همه ما همان‌گونه که در امیدبخشی به جامعه تولید و شکوفایی اقتصاد فولاد مبارکه را الگو می‌دانیم، موظفیم به‌عنوان یک شهروند مسئولیت‌پذیر در انتخاب افراد اصلح نیز هم‌دوش سایر افراد جامعه مشارکت کنیم.

انتخابات پشتوانه اقتدار نظام است

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این حوزه گفت: ما با دو مقوله حق و تکلیف مواجهیم؛ به‌عنوان یک شهروند مکلفیم در انتخابات شرکت کنیم و از سوی دیگر این حق را داریم که در تعیین سرنوشت کشور با انتخاب یک یا چند نفر از افراد مورداعتماد مشارکت داشته باشیم و این حق را داریم که بهترین‌ها را انتخاب و به‌عنوان نماینده خود معرفی کنیم. به‌ خاطر داشته باشیم همه کارکنان و مدیران سازمان باید در ایجاد فضای مناسب برای حضور حداکثری در انتخابات تا سرحد امکان تلاش خود را به کار ببندند و اهمیت حضور حداکثری را تبیین کنند؛ چراکه انتخابات پشتوانه اقتدار نظام است و فولاد مبارکه نیز به‌عنوان یک سازمان پیشرو، علاوه بر حوزه‌های اقتصادی که در جامعه شور، نشاط و امید ایجاد می‌کند، در زمینه انتخابات نیز رسالت بزرگ خود را انجام خواهد داد. همچنین وظیفه داریم که خانواده و جامعه پیرامونی خود را به اهمیت این موضوع واقف نماییم. باید هم خودمان امیدآفرینی کنیم و بدانیم که امروز بیش از هر چیز باید با امیدآفرینی بر نقدهای غیرمنصفانه و مأیوس‌کننده و فضاهایی که کاستی‌ها و عقب‌افتادگی‌ها را بزرگ‌نمایی می‌کند غلبه کنیم.

این حق را نداریم که از موقعیت شغلی یا لباس خود استفاده کنیم

مدیرعامل فولاد مبارکه تصریح کرد: اگرچه هم حق و هم وظیفه داریم در انتخابات شرکت کنیم؛ اما باید مؤکداً به‌خاطر داشته باشیم به‌عنوان یک دستور و وظیفه سازمانی به‌هیچ‌عنوان این حق را نداریم که از موقعیت شغلی یا لباس خود استفاده کنیم.


-----
----------------