×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
انعقاد قرارداد ۲۳۶ هزار واحد مسکونی در بانک مسکن/ ۸۰۲ هزار میلیارد ریال رقم قرارداد تسهیلات اعطایی بانک مسکن

دکتر علی عسکری سرپرست بانک مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا با بیان اینکه این بانک در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سال جدید نیز مانند سال گذشته برنامه مدونی دارد و تلاش دارد بر اساس جدول زمان‌بندی شده حرکت کند، گفت: ۹۰۶ هزار و ۶۵۲ نفر متقاضی تاکنون در بانک مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن حساب افتتاح کرده‌اند که ۵۳۴ هزار و ۷۵۱ نفر از یک میلیون ریال تا ۴۰۰ میلیون ریال پرداخت کرده‌اند.

وی افزود: متقاضیان تاکنون تا تاریخ ۳۰ فروردین ماه سال جاری مبلغ ۱۶۴ هزار و ۴۸۳ میلیارد ریال به حساب خود واریز کرده‌اند.
سرپرست بانک مسکن ادامه داد: ۲۴۵ هزار و ۸۵۵ متقاضی با افتتاح حساب مسکن از ۴۰۰ میلیون ریال به بالا واریز کرده‌اند که رقم پرداختی آنان ۱۲۷ هزار و ۶۵۲ میلیارد ریال است.

دکتر عسکری با اعلام این خبر که قرارداد تعداد ۲۳ هزار و ۳۵۸ پروژه طرح نهضت ملی مسکن تا اول اردیبهشت در بانک مسکن منعقد شده است، گفت: قرارداد تعداد ۲۳۶ هزارو و ۵۸ واحد مسکونی در بانک مسکن ذیل این طرح به مبلغ ۸۰۲ هزار و ۹۲ میلیارد ریال منعقد شده که طبق پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها به صورت مرحله‌ای از فونداسیون تا نازک کاری و … پرداخت می‌شود.

وی افزود: تاکنون بانک مسکن ۲۳۹ هزار و ۳۸۸ میلیارد ریال از محل آورده متقاضیان و ۳۸۱ هزار و۹۳ میلیارد ریال از منابع خود و در مجموع مبلغ بیش از ۶۲۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن پرداخت کرده است و همراه و مطابق با پیشرفت پروژها قطعا مبلغ پرداخت تسهیلات بانک مسکن در این طرح افزایش می‌یابد.

سرپرست بانک مسکن تصریح کرد: نسبت خودمالکین در طرح نهضت ملی مسکن به کل اجرای آن در حوزه پرداخت ۴۵ درصد است و خودمالکین بخش مهمی از اجرای طرح نهضت ملی مسکن را تشکیل می‌دهند و هر چقدر آورده متقاضیان بیشتر و به هنگام‌تر باشد، بانک نیز در تامین مالی پروژه‌ها عملکرد بهتری خواهد داشت.


-----
----------------