×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
این بانک به ۱۹۹ طرح در این استان مجموعا بیش از ۱۲۴هزار میلیارد و ۳۰۵ میلیون ریال تسهیلات پرداخت نموده است/تلاش های دولت در کاهش نقدینگی و کاهش تورم قابل تقدیر است

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و با تقدیر از تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی و کارکنان دولت در راستای خدمت رسانی بهتر تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع یک اولویت مهم و اساسی است که باید مورد توجه تمام کارکنان و مدیران باشد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن، فعال‌‌سازی و احیاء معادن غیرفعال در حوزه معدن و صنایع معدنی در کنار افزایش خطوط تولید و ممانعت از خام‌فروشی و حفظ منافع ملی را از جمله مهم‌ترین دستاوردهای دولت سیزدهم طی فعالیت خود در راستای تحقق اهداف کلان تعیین شده در کشور دانست.
وی همچنین کاهش آهنگ رشد نقدینگی و کاهش نقدینگی بالای ۴۰ درصد به زیر ۲۸ درصد را از جمله اقدامات امیدوارکننده در مهار تورم برشمرد و خاطرنشان کرد: کاهش نرخ بیکاری نیز یکی دیگر از موضوعات امیدبخش در عملکرد دولت است که بانک صنعت و معدن نیز بخشی از تسهیلات خود در نقاط مختلف کشور را در راستای ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری قرار داده است.
دکتر خورسندیان با اشاره به اینکه اولویت و سیاست این بانک، به ترتیب تامین مالی سرمایه در گردش و پس از آن طرح های ایجادی با پیشرفت فیزیکی بالاتر و طرح های دانش بنیان و صادرات محور است، اظهار داشت: از مجموع تسهیلات پرداختی در استان زنجان، ۸۱ هزار میلیارد و ۷۳۶ میلیون ریال مربوط به تسهیلات سرمایه ثابت به طرح های ایجادی و ۳۰ هزار میلیارد و ۲۰۹ میلیون ریال سرمایه در گردش بوده که در راستای تامین نقدینگی لازم برای تهیه مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز برای حفظ ظرفیت عملی بخش تولید و ۱۲ هزار میلیارد و ۳۵۹ ریال به طرح های در حال اجرا و به متقاضیان تسهیلات، پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اهداف بازدیدهای میدانی مدیران ارشد این بانک، پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری و تعیین تکلیف این طرح هاست، عنوان داشت: دو طرح مجتمع فولاد البرز غرب و شرکت نیک ریس که در سفر رییس جمهوری به استان زنجان مورد پیگیری بوده اند، به ترتیب یکهزار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت داشته اند.
وی از رشد اعطای تسهیلات به دانش بنیان ها خبر داد و افزود: با وجود محدودیت هایی که بانک به لحاظ منابع برای پرداخت تسهیلات با آن مواجه است، میزان تسهیلات به دانش بنیان ها در این بانک افزایش یافته و تنها در استان زنجان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون ۴ هزار میلیارد و ۵۲ میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرده است.
وی ادامه داد: کلید حل مشکلات اقتصادی امروز کشور که در صدر همه آنها مهار تورم و حفظ اشتغال و تولید است، در دست حمایت همه جانبه و به موقع از تولیدکنندگان، کارآفرینان و سرمایه گذاران این بخش است و بانک صنعت و معدن به دنبال تخصیص بهینه منابع مالی به بهترین طرح ها و با اهلیت و صلاحیت ترین تولیدکنندگان است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن اعلام داشت: توسعه فرآیندهای غیرحضوری اعطای تسهیلات و سایر خدمات بانکی و پیاده‌سازی و اجرای پروژه ها و برنامه‌های تحول بانکداری دیجیتال از جمله برنامه های مهم این بانک برای تسریع و تسهیل خدمت رسانی به مشتریان است و تحقق مشتری محوری مهمترین هدف ماست.
گفتنی است، مدیرعامل بانک صنعت و معدن و هیات همراه در این سفر از شرکت های کیلوس، پویاریس، طرح های نیروگاه زنجان و داروسازی کیمیازیست پارسیان، بازدید نموده و در دیدار با مدیران این شرکت ها به بیان ضرورت تعامل سازنده و متقابل بین بانک و صنعتگران و معدنکاران تاکید کردند و به آنان اطمینان خاطر دادند بانک به عنوان مشاور و شریکی امین همواره در کنار تولیدکنندگان بوده و عارضه یابی و حل مشکلات آنان را در دستور کار خود قرار داده است.
دکتر خورسندیان همچنین در ادامه سفر خود به استان زنجان در روز کارمند از شعبه ابهر بازدید نموده و مقرر شد، نشستی صمیمانه با همکاران دو شعبه ابهر و زنجان این بانک داشته و پس از آن از طرح شرکت سرجین بافت نیز بازدید نماید.


-----
----------------