×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بانک توسعه تعاون ظرفیت های خود را برای افزایش تولید و صادرات بخش تعاون بکار گرفته است

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در همایش تخصصی راهکارهای توسعه صادرات بخش تعاون ایران در مجتمع تلاش اظهار داشت: تقویت تعاونی ها در حوزه صادرات می تواند تاثیرات مثبتی در حوزه مهار تورم و رشد تولید در بر داشته باشد.
وی افزود: تعاون رکن مهم اقتصاد ملی و واجد ویژگی ها و خصیصه های منحصر به فردی است که می تواند در مشارکت دادن مردم در فعالیت های اقتصادی، توزیع عادلانه درآمد و ایجاد عدالت اقتصادی و نیز توزیع فرصت های برابر در آحاد جامعه کارکردهای مهمی داشته باشد.
این مقام بانکی تاکید نمود: تعاونی ها عمدتا با تکیه به مزیت های منطقه ای و جغرافیایی تشکیل می شوند و فعالیت تعاونی ها با توجه به پایه های مستحکم اجتماعی معمولا با ریسک اعتباری کمتر و درجه اطمینان بالاتر همراه است.
شیخ حسینی تصریح کرد: بخش تعاون از این ویژگی برخوردار است که بستر و شرایط فعالیت بخش خصوصی را نیز تسهیل می کند و این شرایط در تعاونی ها فراهم است که همراه با تولید کالا و خدمات، مراحل فروش و عرضه نیز از طریق تعاونی امکان پذیر است.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون با تبیین خدمات اعتباری و تخصصی ویژه تعاونی های صادرات گرا گفت: هفتاد درصد تسهیلات بانک متعلق به بخش تعاون است و ارکان بانک با هدف تقویت و توانمندسازی تعاونی ها مشغول فعالیت هستند و صادرات همواره یکی از مولفه ها و نشانه های فعالیت، سالم، هدفمند و استاندارد هر واحد تولیدی و اقتصادی است و مجموعه بانک توسعه تعاون نیز این هدف را دارند تا با حمایت از تعاونی ها آنان را در موقعیت صادرات کالا و خدمات قرار دهند و با توجه به تنوع فعالیت تعاونی ها در سراسر مناطق جغرافیایی کشور، مزیت های مهم صادراتی به کشورهای مقصد و هدف وجود دارد.
وی توضیح داد: بانک توسعه تعاون این آمادگی را دارد تا از محل منابع داخلی، منابع صندوق توسعه ملی و نیز از کانال تسهیلات مرتبط با طرح های ملی و تکلیفی من جمله تبصره ۱۸ قانون بودجه، ماده ۵۲ و سایر ظرفیت های قانونی ، تسهیلات و خدمات اعتباری را به تعاونی ها در امر تولید و صادرات اختصاص دهد و خدمات ارزی و نیز صدورحوالجات،اعتبار اسنادی و صدور ضمانت نامه نیز برای تامین نیازهای تعاونی ها قابل ارائه است.
شیخ حسینی خاطر نشان کرد: تحول در حوزه خدمات ارزی نیز از مهمترین برنامه ها و راهبردهای بانک در مقطع کنونی است و با گسترش خدمات ارزی، امکان تبادلات و همکاری های بانکی با حدود ۱۶ کشور دنیا فراهم می‌شود.
وی ادامه داد: بانک توسعه تعاون به عنوان بانک پیشرو در شبکه بانکی با استفاده از مکانیزم تامین مالی خرد جمعی، نسبت به تجهیز منابع خرد مردمی اقدام نموده و این منابع تجمیع شده را در تامین مالی پروژه های مهم و اثرگذار بکار می گیرد.
در این همایش که با سخنرانی مهدی مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد رضوانی‌فر معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کل گمرگ، مهدی ضیغمی رییس سازمان توسعه تجارت برگزار شد، تعاونگران و فعالین اقتصادی و بازرگانی بخش تعاون به بیان فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکارهای بخش تعاون در حوزه صادرات پرداختند.


-----
----------------