×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
به سمت تولید ورق‌های خاص می‌رویم

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، به مناسب فرا رسیدن دوازدهمین سالگرد افتتاحیه شرکت فولاد هرمزگان، مراسم جشنی با حضور عطاالله معروفخانی مدیرعامل، محمدرضا بنائیان و محسن تابش اعضای هیئت مدیره، معاونان، مدیران و تعدادی از کارکنان شرکت برگزار شد. مدیرعامل فولاد هرمزگان نیز به مناسبت سالگرد افتتاحیه مختصری به سخنرانی پرداخت.

عطاالله معروفخانی در مراسم جشن دوازدهمین سالگرد افتتاحیه شرکت فولاد هرمزگان، با اشاره به رکوردشکنی‌ها و دستاوردهای متعدد شرکت در سال جاری، بیان کرد: خوشبختانه در سال جاری توانستیم علی‌رغم همه مشکلات و محدودیت‌ها، به موفقیت‌های متعددی ازجمله، ثبت سه رکورد ماهیانه و چندین رکورد تولید روزانه تختال، رشد فروش و درآمد و افزایش قابل توجه سودآوری دست یابیم.

وی افزود: فولاد هرمزگان باکیفیت‌ترین تختال فولادی کشور را با درایت، دانش و تجربه کارشناسان و مدیران خود تولید می‌کند و این مهم باعث افزایش رغبت مشتریان داخلی و خارجی به خرید تختال از ما می‌شود.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به مهم‌ترین برنامه شرکت در این سال‌ها یعنی اجرای طرح‌های توسعه‌ای پرداخت و خاطرنشان کرد: بقای هر بنگاه تولیدی و اقتصادی در بازار، در اجرای طرح‌های توسعه‌ای است. بر همین اساس چهار طرح بزرگ توسعه‌ای فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۰ آغاز شدند که با سرعت بالا پیش می‌روند و طرح‌های توسعه‌ای دیگری نیز به موازات طرح‌های اصلی تعریف و اجرا کردیم. انتظار داریم برخی طرح‌ها تا پایان سال بعد و برخی اوایل سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسند.

معروفخانی با اشاره به مهم‌ترین طرح در دست اقدام فولاد هرمزگان یعنی نورد گرم، تصریح کرد: در استان هرمزگان هم‌اکنون واحد فولادی در پایین‌دست وجود ندارد و قصد داریم به نخستین تولیدکننده فولادی تبدیل شویم که در پایین‌دست فولاد فعالیت دارد. با اجرای طرح نورد علاوه بر تولید ورق‌های خاص فولادی در کشور برای نخستین بار و ایجاد ارزش افزوده قابل توجه در فروش، از تک‌محصولی بودن نیز خارج خواهیم شد و می‌توانیم سبد متنوعی از محصولات فولادی را به مشتریان ارائه کنیم.

وی ادامه داد: طرح بزرگ دیگر افزایش ظرفیت از ۱٫۵ به ۳٫۲ میلیون تن است و با توجه به طرح‌های توسعه‌ای در ستاره سیمین هرمز، انتظار داریم استان هرمزگان مطابق با برنامه‌ریزی‌های کلان صورت گرفته از سوی وزارت صمت، به قطب نخست تولید فولاد کشور با تولید ۱۰ میلیون تن فولاد تبدیل شود. قطعا این هدف با همدلی و هماهنگی همه مسئولان استانی دست‌یافتنی است و تاکنون نیز همکاری‌های لازم برای حل مشکلات اجرای طرح‌های توسعه‌ای صورت گرفته است.

مدیرعامل فولاد هرمزگان در ادامه عنوان کرد: فولاد هرمزگان اکنون به شرکتی بالغ تبدیل شده و می‌تواند باز هم روند موفقیت‌ها و رکوردشکنی‌های خود را ادامه دهد. این شرکت از مزیت آب‌های آزاد برخوردار است و با کمک نیروهای متفکر، خلاق، دلسوز و جهادگر خود که سرمایه اصلی سازمان به شمار می‌رود، می‌تواند مشکلات را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد و موفقیت‌های کم‌نظیری را در صنعت فولاد به دست آورد.

در این مراسم برنامه‌های مفرحی همچون اجرای گروه موسیقی، نورافشانی و… از سوی روابط عمومی تدارک دیده شد. در پایان نیز کیک دوازدهمین سالگرد افتتاحیه از سوی مدیرعامل بریده شد.


-----
----------------