×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، موسوی صبح امروز در دومین دور از سفرهای استانی و  به‌منظور بازدید میدانی یک روزه از چگونگی ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان استان بوشهر و نیز دیدار و گفت‌وگو با مسئولان محلی، وارد این استان شد.

در این سفر، احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌ها، دکتر مهدی اسلامی معاون درمان و حسن ضابطی مدیرکل امور مجلس و دولت سازمان تأمین‌اجتماعی، مدیرعامل این سازمان را همراهی می‌کنند.
براساس این گزارش، بازدید از بیمارستان مهر برازجان، درمانگاه ۹ دی دیلم، پروژه درمانگاه دیلم، درمانگاه تخصصی شهید مطهری گناوه، بیمارستان سلمان فارسی بوشهر و نیز پلی‌کلینیک مبعث بوشهر به‌همراه دیدار با استاندار بوشهر و همچنین افتتاح پروژه آزمایشگاه مرجع مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی استان در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر از جمله برنامه‌های سفر میرهاشم موسوی به استان بوشهر اعلام شده است.
در استان بوشهر با جمعیتی در حدود یک میلیون و ۳۲۰ هزار نفر، ۷۸ درصد جمعیت تحت پوشش خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی هستند. مجموع تعداد افراد تحت پوشش حمایت‌های متنوع بیمه‌ای و درمانی تأمین‌اجتماعی در این استان حدود یک میلیون و ۳۴ هزار نفر شامل ۹۵۰ هزار نفر بیمه‌شده اصلی و تبعی، و ۹۵ هزار نفر بازنشستگان و مستمری‌بگیران اصلی و تبعی است.
تأمین‌اجتماعی در استان بوشهر ۱۵ شعبه دائم، به‌همراه ۸ شعبه اقماری و ۶ کارگزاری را برای ارائه خدمات متنوع بیمه‌ای به بیمه‌شدگان و بازنشستگان این استان سازماندهی کرده است که متوسط پرداختی این مراکز به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران استان در هر ماه بابت تعهدات کوتاه‌مدت و بلند‌مدت بیمه‌ای حدود ۳۴۷ میلیارد تومان است.
در بخش درمان نیز ظرفیت‌های ارائه خدمات سلامت به بیمه‌شدگان و بازنشستگان استان در بخش درمان مستقیم، مشتمل بر ۱۱ مرکز و شامل ۳ بیمارستان در بوشهر، برازجان و عسلویه به همراه ۸ مرکز درمانی عمومی، تخصصی و پلی‌کلینیک است. در بخش درمان غیرمستقیم استان نیز ظرفیت‌های ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان استان شامل ۱۶ بیمارستان طرف قرارداد به همراه ۱۵۴ درمانگاه، پلی کلینیک و مرکز بهداشتی و درمانی و نیز ۲۲۳ پزشک طرف قرارداد است.
گفتنی است سازمان تأمین‌اجتماعی هم‌اکنون نزدیک به ۵۰۰ شعبه بیمه‌ای و ۴۰۳ بیمارستان و مرکز درمانی در استان‌های مختلف‌، برای ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارآفرینان دارد و سفرهای استانی مدیرعامل این سازمان به استان‌های مختلف در راستای رویکرد دولت سیزدهم در زمینه حضور بلاواسطه در میان مردم و بررسی مسائل و مشکلات مردم از نزدیک و با هدف ارزیابی‌ مستقیم از ظرفیت‌ها و امکانات و موانع خدمت‌رسانی، بررسی و اطلاع دقیق و بهنگام از مسائل و مشکلات و تلاش برای رفع برخی نواقص احتمالی انجام می‌شود.


-----
----------------