×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بیمه البرز ۳۱٫۴ درصد افزایش سرمایه داد

 به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بیمه البرز،  موسی رضایی، مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره این شرکت در مجمع عمومی فوق العاده مذکور اعلام کرد: در هشت ماه سال جاری درآمد حاصل از صدور بیمه نامه های بیمه البرز ۱۱۸ هزار و ۳۱۱ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۲ درصد رشد داشت این در حالی است که نسبت خسارت از ۵۸ درصد در سال گذشته به ۴۳ درصد در هشت ماه سال جاری کاهش یافته است.
وی ادامه داد: درصد رشد حق بیمه بیمه البرز در سال گذشته ۵۴ درصد بود که این میزان درهشت ماه سال جاری به ۱۰۴ درصد افزایش یافت. همچنین درصد تحقق بودجه بیمه البرز در این مدت ۱۴۸ درصد بود که نسبت به سال گذشته ۳۱٫۳ درصد رشد داشت.   
به گفته وی یکی از دلایل اصلی عملکرد مناسب بیمه البرز در تولید حق بیمه و کاهش نسبت خسارت این شرکت، مدیریت ریسک در صدور بیمه نامه، انتخاب بهینه پورتفوی بیمه ای و توسعه فروش بیمه های خرد به ویژه بیمه های زندگی است.
نایب رییس هیات مدیره بیمه البرز از افزایش سهم بیمه های زندگی در پورتفوی بیمه البرز از ۳٫۰۶ درصد در سال گذشته به ۱۷٫۶ درصد در هشت ماه سال جاری خبر داد و آن را از دستاوردهای مهم بیمه البرز در سال جاری عنوان کرد.
وی با اشاره به این که بیمه البرز دارای سطح یک توانگری مالی است، گفت: کسب رتبه نخست موثرترین و سود ده ترین شرکت بیمه و همچنین دارا بودن بالاترین ظرفیت نگهداری ریسک در بین شرکت های بیمه از دیگر موفقیت های بیمه البرز در سال جاری است.
وی ادامه داد: بیمه البرز سال جاری با راه اندازی سامانه پرداخت آنلاین خسارت بیمه های ثالث و بدنه خودرو از طریق پلتفرم یاقوت البرز، خسارت بیمه گزاران خود را در کم تر از ۲۴ ساعت به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری، پرداخت می کند که از رویدادهای نادر در صنعت بیمه کشور است.
این گزارش حاکی است در مجمع عمومی فوق‌العاده بیمه البرز که روز شنبه دو دی ماه ۱۴۰۲ به ریاست سید محمد حسن ملیحی، رییس هیات مدیره این شرکت و با حضور سهامداران و نمایندگان بیمه مرکزی و سازمان بورس برگزار شد، مقرر گردید مرحله بعدی افزایش سرمایه بیمه البرز از مبلغ  ۴۶هزار میلیارد ریال به ۷۰ هزار میلیارد ریال ظرف مدت حداکثر دو سال در یک یا چند مرحله انجام شود.   


-----
----------------