×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در مراسم بدرقه اولین گروه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی اعزامی به سفر زیارتی مشهد مقدس در طرح کرامت رضوی، گفت: در گذشته سازمان تأمین‌اجتماعی برای پرداخت حقوق بازنشستگان در قالب استقراض‌ بی‌رویه از نظام بانکی، درواقع آینده‌فروشی و آینده‌سوزی داشته و ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی سازمان در ابتدای فعالیت این دولت، نتیجه این آینده‌فروشی و آینده‌خواری بود. در دولت جدید اما نه‌تنها این بدهی انباشته تسویه شد، بلکه با حمایت دولت مردمی و هدایت شخص رئیس‌جمهور محترم و مساعدت مجلس انقلابی، سازمان تأمین‌اجتماعی در دو سال و نیم اخیر صرفاً از محل پوشش بیمه‌ای بیمه‌شدگان جدید، ۴۹ هزار میلیارد تومان منابع جدید داشته تا عملاً تبدیل رویکرد آینده‌سوزی به آینده‌سازی آغاز شود. این پوشش بیمه‌ای جدید در دولت انقلابی، به اندازه شش تا هفت سال در دولت گذشته بوده است. باید به سمتی برویم که نه تنها آینده‌سوزی اتفاق نیفتد بلکه با توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در سازمان و زیرمجموعه‌های اقتصادی آن، راحتی، صحت و سلامت و تامین معیشت را برای نسل‌های بعد هم فراهم کنیم.

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی در این مراسم توسعه خدمات و ارائه خدمات رفاهی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران را از راهبردهای اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد و گفت: اگر چه همکاران ما در سازمان تأمین‌اجتماعی، مسئولان و مدیران شرکت‌های رجا، هگتا و کانون عالی بازنشستگان و بسیاری دیگر زحمات زیادی برای برقراری این سفرها کشیدند، ولی بی‌شک این نتیجه عنایت و توجه و لطف حضرت امام رضا (ع) بوده که توفیق این خدمتگذاری نصیب ما و شما شده است.
وی افزود: در سال قبل موفق شدیم ۵۰ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی را به مشهد مقدس اعزام کنیم ولی همه باید دست به دست هم بدهیم و تلاش کنیم تا تعداد افراد اعزامی در سال جاری را بیشتر کنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌‌اجتماعی اعزام بازنشستگان به مشهد مقدس را تکریم واقعی جامعه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی خواند و افزود: در کنار تمامی خدمات بیمه‌ای، درمانی و بسیاری خدمات دیگر که به جامعه تحت پوشش ارائه می‌شود، اعزام بازنشستگان و مستمری‌بگیران به زیارت بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج (ع) از اقدامات مهم در تکریم بازنشستگان تلقی می‌شود.
وی افزود: تمام تلاش دولت سیزدهم، معطوف به توسعه خدمات به اقشار مختلف جامعه است و شخص رئیس جمهور محترم، وزیر محترم و همه دولتمردان، مستمراً بر رسیدگی و تلاش بیشتر در ارائه خدمات به جامعه تاکید دارند. در سازمان تأمین‌اجتماعی با دعای خیر شما و به لطف خدا اتفاقات خوبی رقم خورده و از برخی بحران‌های روزمره عبور کرده‌ایم ولی باز هم باید بیشتر رسیدگی و تلاش کنیم.
موسوی تصریح کرد: در زمانی، در همین سازمان برای پرداخت حقوق ماهانه بازنشستگان با استقراض بی‌رویه از نظام بانکی در واقع آینده‌فروشی و آینده‌سوزی اتفاق افتاده بود و ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی سازمان در ابتدای فعالیت این دولت، نتیجه این آینده‌فروشی بود. ولی طی این دو سال و نیم، دولت مردمی سیزدهم نه تنها آینده فروشی نکرد، بلکه با اقداماتی که انجام داد، به لطف و عنایت خداوند متعال، رویکرد آینده‌سازی را آغاز کرده است.
وی افزود: ما جلوی استقراض بی‌رویه را گرفتیم و برای تأمین آینده بیمه‌شدگان ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی سازمان را تسویه کردیم که اتفاق بسیار بزرگی است. در کنار آن، منابعی که از قِبَل پوشش بیمه‌ای بیمه‌شدگان جدید فراهم شد، بخش قابل توجهی از کسری نقدینگی سازمان را در پرداخت حقوق مستمری‌بگیران، جبران کرده است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: این اقدامات نشان داد که اگر تلاش باشد و از ظرفیت‌های داخلی سازمان به‌درستی استفاده کنیم، در کارها گشایش حاصل می‌شود. نباید صندوق تأمین‌اجتماعی را بدهکار می‌کردند و ما هم نباید به سمت بدهکاری برویم. بلکه باید به سمت توسعه بیشتر خدمات و توسعه منابع برویم.
وی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی صرفاً از محل پوشش بیمه‌ای بیمه‌شدگان جدید در دو سال و نیم گذشته، نزدیک به ۴۹ هزار میلیارد تومان وصول منابع پایدار داشته است. این پوشش بیمه‌ای جدید به اندازه شش تا هفت سال عملکرد دولت گذشته است.
موسوی ادامه داد: با تلاش و توکل و راهبردهای دقیق، توانستیم تبدیل آینده‌سوزی و آینده‌خواری را به رویکرد آینده‌سازی شروع کنیم و به لطف خدا کارهای بزرگی را با هدایت رئیس‌جمهور محترم برای سازمان و افراد تحت پوشش آن رقم بزنیم. باید به سمتی برویم که نه تنها آینده‌سوزی اتفاق نیفتد بلکه با توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در سازمان و زیرمجموعه‌های اقتصادی آن، راحتی، صحت و سلامت و تامین معیشت را برای نسل‌های بعد هم فراهم کنیم. این دولت هم توانسته وضعیت فعلی صندوق را سامان بدهد و هم برای آینده طرح‌های بسیار بزرگی دارد. البته در مسیر حرکت، چالش‌هایی وجود دارد ولی با اتفاقات خوبی که رقم خورده و با توکل بر خدا و دعای خیر بازنشستگان بر همه چالش‌ها پیروز خواهیم شد.
وی ابراز امیدواری کرد در آینده، سفرهای زیارتی به کربلای معلی و بارگاه منور حضرت زینب (س) در سوریه نیز برای بازنشستگان برقرار شود که این وعده مورد استقبال حضار قرا گرفت.
مدیرعامل سازمان تأمین‌‌اجتماعی در پایان از تمامی زائران اعزامی خواست تا خادمان خود در سازمان تأمین‌اجتماعی و نیروهای خدوم دولت خدمتگزار را دعا کنند.

تجلیل از ایثارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر در سراسر کشور

احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در مراسم بدرقه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی اعزامی به مشهد مقدس، با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، از هلدینگ گردشگری سازمان تأمین‌اجتماعی و زیرمجموعه‌های آن و شرکت ریلی رجا که در سال‌ گذشته و سال جاری اقدامات خوبی در حوزه ارائه خدمات به جامعه بازنشستگان انجام داده‌اند تشکر و قدردانی کرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود، امیدواریم بتوانیم از ابتدای سال آینده ظرفیت اعزامی بازنشستگان به مشهد مقدس را در قالب طرح کرامت رضوی افزایش بدهیم.
وی از آغاز «طرح مهتران، جشنواره فرهنگی ورزشی ویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران» در سازمان تأمین‌اجتماعی خبر داد و افزود: مرحله نهایی جشنواره فرهنگی ورزشی مهتران را انشاءلله در آذر ماه برگزار خواهیم کرد.
اسفندیاری از پیگیری بیمه تکمیلی بازنشستگان و همچنین برنامه‌ریزی برای طرح‌های متعدد دیگر با همفکری و مشارکت خود بازنشستگان خبر داد و افزود: در حوزه اجرای برنامه‌های نشاط آفرین فرهنگی و ورزشی برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران عزیز باید اقدامات بیشتری صورت بگیرد و امیدواریم این برنامه‌ها را هم از نظر کمی و هم کیفی گسترش بدهیم.
وی افزود: امسال با هماهنگی صورت‌گرفته با کانون های بازنشستگی، برای اولین بار تجلیل از ایثارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر کارگر در سراسر کشور همزمان با هفته دفاع مقدس صورت می‌گیرد. در جامعه بازنشستگان و مستمری بگیران ایثارگران گرانقدری همچون پدر و مادر شهید و جانبازانی با درصدهای بالای جانبازی داریم. امیدواریم این برنامه‌ها رضایتمندی بازنشستگان و مستمری‌بگیران را به دنبال داشته باشد که قطعاً رضایت خدا را هم به دنبال خواهم داشت.
گفتی است در اولین دوره از اعزام بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی به مشهد مقدس در سال جاری، تعداد ۱۰۰ نفر از بازنشستگان این سازمان با همکاری شرکت حمل و نقل ریلی رجا از تهران به مشهد اعزام شدند.


-----
----------------