×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در آیین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره ملی انتخاب کارفرمایان برتر سازمان تأمین‌اجتماعی که با حضور اعضا و نمایندگان تشکل‌های مختلف کارفرمایی، کارگری و بازنشستگان، اعضای هیئت‌مدیره و هیئت‌امنای سازمان تأمین‌اجتماعی و جمعی از معاونان و مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شد، بر ضرورت گشودن درهای حوزه اقتصادی سازمان تأمین‌اجتماعی بر روی نخبگان حوزه کار و تولید تأکید کرد و گفت: یکی از حوزه‌هایی که واقعاً نیاز به اصلاحات اساسی دارد، مدیریت حوزه اقتصادی و بنگاه‌داری ماست. آینده صندوق‌ها که حاصل سرمایه‌گذاری کارفرمایان و کارگران است و قرار است آسایش و امنیت برایشان به ارمغان آورد، باید در حوزه سرمایه‌گذاری تحقق پیدا کند. در این مسیر البته چالش‌هایی داریم که حتماً در تعامل با کارفرمایان می‌توانیم بر این مشکلات غلبه پیدا کنیم. با وجود این‌که شستا در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد رشد داشته و نرخ بازدهی شستا در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ تقریباً از ۱۰٫۵ به بیش از ۱۴ رسیده است، اما باید در نگرش مدیریتی حوزه اقتصادی تحولی جدی صورت بگیرد و این تحول بدون بهره‌مندی از توان و ظرفیت حوزه کارفرمایان موفق و حوزه کسب‌وکارها در بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست. باید درهای حوزه اقتصادی را بر روی این عزیزان باز کنیم تا تعامل حرفه‌ای راهبردی شکل بگیرد.

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، موسوی در این مراسم رفع مشکلات تولید را کلید اصلی رشد و توسعه اقتصادی دانست و گفت: امسال، سال مهار تورم و رشد تولید است و همه ما اعتقاد داریم که اگر کشوری به دنبال رشد و پیشرفت و ارتقای وضعیت عمومی و شرایط کلی حکمرانی است، حتماً یکی از مؤلفه‌های مهم و پیشران و موتور محرکه پیشرفت، تولید است. اگر امروز ما در قدرت خرید مردم و کاهش ارزش پول ملی مشکلاتی داریم، علاوه بر سایر مؤلفه‌ها نظیر سیاست‌های پولی و مالی، حتماً باید به رفع مشکلات تولید در کشور توجه کنیم.

وی افزود: هر دستگاهی که می‌خواهد برای رشد و آبادانی کشور و ارتقای شاخص‌های رفاه عمومی کار کند، حتماً باید سازوکار تولید را تقویت کند و اهمیت سازمان بزرگی مثل تأمین‌اجتماعی که نهادی اقتصادی و اجتماعی است به این بر می‌گردد که اساساً این سازمان در کنار تولید و حامی تولیدکنندگان است. اگر وضعیت شاخص‌های عمومی سازمان تأمین اجتماعی مانند تعادل منابع و مصارف؛ نرخ پشتیبانی و سایر شاخص‌های نماگر شرایط سازمان، بهتر شده است، حتماً باید قدردان همراهی و همکاری کارفرمایان و کارگران باشیم زیرا این همکاری و تعامل است که در داخل مجموعه سازمان، وضعیت را مطلوب می‌کند و از طرف دیگر خدمات حکمرانی تأمین‌اجتماعی در راستای تسهیلگری و حمایت در اقتضای مشاغل مختلف را تقویت می‌کند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی تصریح کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی در این دولت هم در فضای کلان اقتصادی و هم در رویکردهای مباحث خرد مرتبط با کسب و کارها، در کنار تولید بوده است. مثلاً در این دولت ۱۰۶ هزار میلیارد تومان تسویه بانکی انجام دادیم. تأثیر این تسویه ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی بر فضای اقتصادی کشور را در نظر بگیرید. ببینید این بدهی بزرگ با ضریب فزاینده پولی ۷ تا ۸ برابری در اقتصاد کلان چقدر تورم ایجاد می‌کرد و چقدر در ناترازی منابعی که باید به سمت تولید می‌رفت، خرج روزمرگی می‌شد. همین یک اقدام مثبت در این دولت، در مهار تورم و رشد تولید تأثیر بسزایی داشته است. بخشی از مطالبات به‌حق بازنشستگان، ناشی از تورم است نه واقعیات تصمیمات اقتصادی. مثلاً وقتی در مورد دستمزد و مستمری‌ها تصمیم‌گیری می‌شود هر قدر تلاش شود و هر قدر افزایش داشته باشیم، با وجود تورم نمی‌توانیم تأثیر مطلوبی بر ارتقای وضعیت معیشتی کارگران و بازنشستگان داشته باشیم.
موسوی ادامه داد: اواخر سال ۱۴۰۰ هر ماه حدود ۲۶ تا ۲۷ هزار میلیارد تومان حقوق و مستمری می‌پرداختیم، با کسری حدود ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان در هر ماه. اگر سازمان تأمین‌اجتماعی همان مسیر را ادامه می‌داد و اگر با مدل قبل اداره سازمان و تأمین منابع پیش می‌رفتیم امروز ماهانه ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان کسری نقدینگی فقط برای پرداخت حقوق می‌داشتیم. ولی امروز با افتخار اعلام می‌کنیم در این ۱۱ ماه گذشته، با وجود افزایش تعهدات مالی ماهانه سازمان به حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان در هر ماه، ریالی استقراض بانکی برای پرداخت حقوق انجام نداده‌ایم. در شرایطی که نظام بانکی کشور تلاش می‌کند تا ظرفیت‌های پولی عمدتاً به سمت تولید برود، باید دید ما در حکمرانی تامین‌اجتماعی با بی‌نیازی از استقراض و پرداخت بدهی انباشته، چقدر فرصت ایجاد کرده‌ایم که این پول به جای تبدیل شدن به حقوق و مستمری، به سمت تولید برود.

اگر بخواهیم و تمرکز راهبردی داشته باشیم؛ می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم

مدیرعامل تأمین‌اجتماعی گفت: بعضی افراد باورشان نمی‌شود و گاهی می‌پرسند چطور چنین چیزی شدنی است. در حالی‌که تعامل با شرکای اجتماعی به‌ویژه کارفرمایان این ظرفیت را برای ما رقم زده است. این حاصل تلاش همکاران ماست. تلاشی که به‌رغم مشکلات حوزه حکمرانی تأمین‌اجتماعی و مشکلات کلان اقتصادی انجام شده است. معتقدیم اگر تمرکز راهبردی روی مسائل داشته باشیم؛ حتماً می‌توانیم بر مشکلات غلبه پیدا کنیم.
موسوی تأکید کرد: ما به یک‌جانبه‌گرایی باور نداریم و معتقدیم باید ساختار سه‌جانبه‌گرایی و اصلاحات ساختاری متناسب با سه‌جانبه‌گرایی را انجام بدهیم. الان نواقصی وجود دارد و همه از آن آگاهیم و باید جبران شود. اگر در حوزه اقتصادی تأمین‌اجتماعی مشکلاتی داریم و با بهره‌وری مطلوب فاصله داریم یکی از راه‌های برون‌رفت از این شرایط، این است که باید درهای حوزه اقتصادی خودمان را باز کنیم و از کارفرمایان موفق مشاوره بگیریم و با بخش خصوصی به شکل برد – برد وارد تعامل شویم. به این شکل بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود.
وی افزود: پرداخت ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات تأمین‌اجتماعی، به‌عنوان بی‌سابقه‌ترین تسویه تاریخی بدهی بیمه‌ای دولت‌ها در این دولت رقم خورد که بخشی از اتفاقات خوب در تأمین‌اجتماعی را مدیون این تأدیه بزرگ هستیم که به مدد آن توانسته‌ایم سازمان تأمین‌اجتماعی را به ثبات نسبی برسانیم. الان به نقطه‌ای رسیده‌ایم که می‌توانیم ادعا کنیم در نقطه تعادلی منابع و مصارف و نزدیک به سربه‌سر هستیم و اگر این مسیر با همکاری کارفرمایان و کارگران و بیمه‌شده‌ها و بازنشستگان و شرکای اجتماعی ادامه پیدا کند، قطعاً مسیر ارتقای سازمان تأمین‌اجتماعی در سال آینده هموارتر از امسال خواهد بود.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی تأکید کرد: سعی کرده‌ایم در بخشی که باید خدماتی به کارفرمایان در حوزه کسب و کار بدهیم، توسعه خدمت داشته باشیم و به اقتضائات مختلف و در آسیب‌های حوزه کسب و کار، در کنار شرکای اجتماعی باشیم. ماهانه حدود ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ میلیارد تومان، بیمه بیکاری پرداخت می‌کنیم که البته این سرمایه‌گذاری خود کارگران و کارفرمایان است ولی سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان سازوکاری که خود شما ایجاد کرده‌اید، این امکان را طبق سازوکاری قانونی تأمین کرده است. در بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان، نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان با حوزه کسب و کار تعامل انجام دادیم و بیش از ۲۶ هزار کارگاه از این بخشودگی بهره‌مند شد. البته ما دوست داریم این حوزه بخشودگی جرایم و تعامل برای پرداخت بدهی‌های بیمه‌ای کارفرمایان گسترده‌تر شود. برای سال بعد باید این کار را انجام دهیم تا هم منابع سازمان وصول شود و هم از دیونی که برای کارفرمایان به وجود آمده با رویکرد تعاملی، به نحوی کاسته شود.

کارفرمایان شریک راهبردی تأمین‌اجتماعی هستند

وی ادامه داد: ما به وجود کارفرمایان خوش‌حساب که شریک راهبردی سازمان تأمین‌اجتماعی هستند افتخار می‌کنیم؛ هر چند غیر از بدهی‌های بیمه‌ای دولت، حدود ۹۳ هزار میلیارد تومان هم از کارفرمایان طلب داریم. ما شرکای اجتماعی یکدیگر هستیم و باید با هم تعامل داشته باشیم. سازمان تأمین‌اجتماعی نمایندگی شرکای اجتماعی را دارد و اگر نکات و مشکلاتی وجود دارد باید با نشست و تعامل آنها را حل کنیم. اگر هم اتفاقات خوبی و دستاوردها در تأمین‌اجتماعی افتاده، ناشی از همراهی و همکاری حوزه کارفرمایی و کارگری بوده است. ما در راستای توسعه تعامل با شرکای اجتماعی، علاوه بر چنین جلساتی، با تمامی اصناف در حوزه‌هایی که اختلافات حقوقی داریم، نشست برگزار می‌کنیم که باعث کاهش شکایات و اختلافات در حوزه‌های کارگری و کارفرمایی شده است. همچنین به سمت هوشمندسازی تأمین‌اجتماعی حرکت کرده‌ایم که در این زمینه بین همه دستگاه‌ها، جزو دستگاه‌های برتر در اجرای پنجره واحد هوشمند دولت شده‌ایم. لیست هوشمند حق بیمه را هم برای اولین بار اجرا کردیم که الان در ۱۱ استان اجرایی شده است که یکی از دستاوردهای آن این است که مداخلات انسانی که بعضاً اختلاف‌آفرین است به حداقل رسیده است. ان‌شاءالله در سه ماهه اول سال آینده بتوانیم علاوه بر لیست هوشمند، تعیین ضرایب حق بیمه پیمان‌ها را هم به سمت هوشمندسازی ببریم تا مشکلات کارفرمایان در این حوزه را به حداقل برسانیم.
وی ادامه داد: اصلاحات در حوزه تأمین‌اجتماعی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، اما نمی‌تواند و نباید تک‌بعدی باشد. اصلاحات نباید فقط در حوزه کارفرمایی یا کارگری باشد، بلکه باید همه‌جانبه باشد تا در قالب سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری، پایداری صندوق را در آینده نزدیک شاهد باشیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: یکی از حوزه‌هایی که واقعاً نیاز به اصلاحات اساسی دارد، مدیریت حوزه اقتصادی و بنگاه‌داری ماست. هر دوره‌ای از مواجهه با چالش‌های صندوق‌های بازنشستگی، اقتضای خاص خودش را دارد. در تحولات و سیر طبیعی صندوق‌ها در همه کشورها، وقتی جمعیت به سمت سالمندی می‌رود و تعداد ورودی صندوق‌ها کاهش و خروجی آنها افزایش می‌یابد، بر روی ظرفیت حوزه اقتصادی صندوق برای اجرای تعهدات تمرکز می‌شود. آینده صندوق‌ها که حاصل سرمایه‌گذاری کارفرمایان و کارگران است و قرار است آسایش و امنیت برایشان به ارمغان آورد، باید در حوزه سرمایه‌گذاری تحقق پیدا کند. در این مسیر البته چالش‌هایی داریم که حتماً در تعامل با کارفرمایان می‌توانیم بر این مشکلات غلبه پیدا کنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: در برخی کشورها که پدیده سالمندی جمعیت غالب است، دارایی صندوق‌های بازنشستگی معادل تولید ناخالص ملی کشور است. یعنی عمدتاً صندوق‌هایی می‌توانند پایدار بمانند که دارایی حوزه سرمایه‌گذاری آنها به معادل یا بیش از تولید ناخالص ملی رسیده است. شرایطی که ما داریم در این خصوص مطلوب نیست. با وجود این‌که شستا در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد رشد داشته و نرخ بازدهی شستا در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ تقریباً از ۱۰٫۵ به بیش از ۱۴ رسیده است، اما با این حال، به این شکل نمی‌توان ادامه داد و باید تحولی اساسی در نگرش مدیریتی حوزه اقتصادی صورت بگیرد و این تحول بدون بهره‌مندی از توان و ظرفیت حوزه کارفرمایان موفق و حوزه کسب‌وکارها در بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست. باید درهای حوزه اقتصادی را بر روی این عزیزان باز کنیم تا تعامل حرفه‌ای راهبردی شکل بگیرد. باید در این زمینه همه کمک کنیم تا این اتفاق بیفتد.

نشانه‌های امیدبخش از آینده روشن سازمان تأمین‌اجتماعی

حمیدرضا سیفی دبیرکل کانون عالی کارفرمایان کشور و نماینده کارفرمایان در هیئت‌امنای سازمان تأمین‌اجتماعی و صندوق‌های تابعه در آیین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره ملی انتخاب کارفرمایان برتر سازمان تأمین‌اجتماعی در سال ۱۴۰۲ با قدردانی از  برگزاری مستمر جشنواره تجلیل از کارفرمایان توسط سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: امیدواریم با رویکرد مشارکت‌جویانه‌ای که در سازمان تأمین‌اجتماعی سراغ داریم، به زودی شاهد استفاده جدی‌تر و عینی‌تر از ظرفیت تمام شرکای اجتماعی به‌ویژه کارفرمایان در مدیریت کلان تأمین‌اجتماعی باشیم.
دبیرکل کانون عالی کارفرمایان کشور ادامه داد: براساس برنامه هفتم توسعه دولت، نباید بدهی جدید در قبال تأمین‌اجتماعی ایجاد کند و در طول سال‌های اجرای برنامه، بدهی انباشته شکل‌گرفته در سال‌های گذشته را نیز تسویه کند. سازمان تأمین‌اجتماعی نیز طبق این برنامه باید در سال‌های اجرای برنامه، از حوزه بنگاه‌داری به شکل کامل خارج شود و این تحولات، نشانه‌هایی امیدبخش از آینده روشن سازمان تأمین‌اجتماعی است.
وی همچنین اضافه کرد: اقتصاد دیجیتال، بستر بسیار مناسبی در راستای تحول اساسی در اقتصاد سازمان تأمین‌اجتماعی در آینده خواهد بود و تحولات در حوزه هوشمندسازی این سازمان را نیز تسریع خواهد کرد.
سیفی با استقبال از شکل‌گیری و فعالیت شورای راهبردی شرکای اجتماعی در سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: شرکای اجتماعی به‌غیر از سرعت عمل در انجام کار و نیز برخورد و رفتار محترمانه از سازمان تأمین‌اجتماعی انتظار دیگری ندارند. همچنین امیدواریم که فرایندهای تأمین‌اجتماعی زمانبندی مشخص داشته باشد و بر اجرای دقیق این زمانبندی نیز نظارت جدی صورت گیرد که لازمه آن پیشرفت و توسعه بهره‌گیری از فناوری اطلاعات در سازمان تأمین‌اجتماعی و ایجاد تحولات اساسی در این زمینه است.
نماینده کارفرمایان در هیئت‌امنای سازمان تأمین اجتماعی همچنین گفت: هیچ راهی جز رعایت سه‌جانبه‌گرایی واقعی برای عملیاتی کردن برنامه‌های مختلف سازمان تأمین‌اجتماعی وجود ندارد و پیشنهاد ما این است که علاوه بر بنگاه‌های بزرگ، بنگاه‌ها و کارگاه‌های کوچک نیز در جشنواره تجلیل از کارفرمایان برتر مورد توجه سازمان تأمین‌اجتماعی باشند.
سیفی افزود: حدود ۳۱۰۰ تشکل کارفرمایی، تشکل‌های استانی بازنشستگان و تشکل‌های متعدد کارگری مرتبط با تأمین‌اجتماعی، ظرفیت بسیار عظیمی برای ایجاد تحول اساسی در حوزه تأمین‌اجتماعی کشور هستند که این ظرفیت بی‌بدیل باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

تولید؛ ستون فقرات کشور است

احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی در این همایش با تبریک تقارن برگزاری این جلسه با سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) و اعیاد شعبانیه و ورود به چهل‌وششمین سالروز استقرار نظام مقدس اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی است که جهان را تغییر داد و ان‌شاءالله مقدمه استقرار حکومت جهانی اسلامی به زعامت حضرت ولیعصر (عج) که در آستانه میلاد پربرکت ایشان هستیم، خواهد بود.
وی افزود: بعد از آن‌که مقام معظم رهبری امسال را سال رشد تولید و مهار تورم معرفی کردند، سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوانی سازمانی مبتنی بر اصل مترقی سه‌جانبه‌گرایی و به‌واسطه وظایف ذاتی خود، برای توسعه تعامل و مشارکت واقعی با شرکای اجتماعی، اقدام به تشکیل شورای راهبردی شرکای اجتماعی کرد که امیدواریم با کمک شرکای اجتماعی، سه‌جانبه‌گرایی را به شکل عینی در سازمان اجرا کنیم.
وی با تجلیل از نقش کارفرمایان و کارآفرینان در رشد اقتصادی، ادامه داد: تولید ستون فقرات کشور است و اهمیت تولید ثروتی که کارفرمایان انجام می‌دهند بر هیچ فردی پوشیده نیست. برخلاف اینکه برخی تولید ثروت و ثروتمند بودن را مذموم می‌پندارند، ما معتقدیم کاری که کارفرمایان در زمینه تولید ثروت در شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی انجام می‌دهند، حتماً نوعی جهاد است.
اسفندیاری افزود: در جمع حاضران در جشنواره امروز، کارفرمایانی داریم که برای ۴ هزار نفر و بیشتر از عیال‌الله اشتغال ایجاد کرده‌اند. به کار گرفتن ثروت در مسیر تولید و سرمایه‌گذاری در راستای عمران و آبادانی کشور، ایجاد اشتغال و رونق تولید در وضعیت امروز کشور بسیار ارزشمند است. ارزش فعالیت و حضور کارفرمایان در عرصه تولید و ثروت‌سازی برای کشور، کمتر از ارزش حضور مدافعان حرم و مدافعان امنیت در عرصه‌های مختلف نیست.
وی افزود: ما امروز در مقطع حساسی قرار داریم و مطمئن هستیم که مردم متدین و وظیفه‌شناس که در همین روزهای اخیر، حماسه حضور دشمن‌شکن در راهپیمایی ۲۲ بهمن را ثبت کردند و وفاداری خود به اسلام و انقلاب و رهبری را در برابر دیدگان جهانیان به نمایش گذاشتند، در عرصه انتخابات نیز حضوری پرشور خواهند داشت و دسیسه‌هایدشمنان را نقش بر آب کرده و روح امام راحل (ره) و قلب رهبری و همه عدالت‌طلبان و حق‌جویان جهان را که این روزها چشم آنان به ایران است، شاد خواهند کرد.

فصل جدید در ارتباط و تعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با شرکای اجتماعی

محسن تقیانی مدیرکل فرهنگی، اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره ملی انتخاب کارفرمایان برتر سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی با هدف تجلیل از کارفرمایان که از شرکای اصلی این سازمان به شمار می‌روند و الگو‌سازی از کارفرمایانی که در عین توفیق در بخش تولید و نوآوری در این عرصه، در زمینه حمایت از نیروی انسانی و تعامل با سازمان تأمین‌اجتماعی نیز عملکرد مطلوبی دارند، کارفرمایان نمونه را برمبنای شاخص‌های مختلف انتخاب و در جشنواره ملی کارفرمایان نمونه از آنان تجلیل می‌کند.
وی افزود: کارفرمایان نمونه در فرایند پیچیده‌ای که از شعب سازمان تأمین‌اجتماعی آغاز و در سطح ادارات‌کل تأمین‌اجتماعی استان‌ها منجر به انتخاب و معرفی کارفرمایان نمونه هر استان می‌شود و در نهایت انتخاب ۳۳ کارفرمای نمونه در سطح ملی اجرا می‌شود؛ انتخاب و برگزیدگان نهایی به‌عنوان نمایندگان جامعه کارفرمایی کشور مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
تقیانی با تبریک اعیاد شعبانیه و نیز سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: جامعه کارفرمایی کشور در همه سطوح در برگزاری جشنواره ملی انتخاب کارفرمایان برتر همواره مشارکت بسیار خوبی داشته است و امسال این فرایند نسبت به سال‌های گذشته بسیار دقیق‌تر و جامع‌تر اجرا شد و برمبنای ۱۱ شاخص در بخش‌های مختلف تولید و نوآوری در تولید، ایجاد اشتغال، حمایت از کارگران، اجرای تکالیف قانونی در قبال بیمه کارگران، پرداخت به‌موقع و کامل حق‌بیمه و نیز برخی شاخص‌های فرهنگی، کارفرمایان برتر انتخاب شدند.
وی ادامه داد: امروز نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی در  اختتامیه این جشنواره حضور دارند و امیدواریم این حضور و مشارکت، فصل جدیدی در ارتباط و تعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با شرکای اجتماعی به‌ویژه کارفرمایان ایجاد کند.
گفتنی است در این مراسم دو تن از کارفرمایان نمونه نیز در سخنانی خواستار توسعه روزافزون تعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با شرکای اجتماعی به ویژه کارفرمایان و کارآفرینان شدند و پیشنهادهایی در این زمینه ارائه کردند. در پایان این مراسم نیز با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدایایی از ۳۳ کارفرمای نمونه در سطح ملی تجلیل شد.


-----
----------------