×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تقسیم سود ۴۲۷ ریالی به ازای هر سهم بین سهام داران بیمه کوثر

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط‌ عمومی بیمه کوثر، مجمع عمومی سالیانه شرکت با حضور ۷۸ درصدی صاحبان سهام در محل هتل ارم تهران برگزار شد.

ریاست مجمع بر عهده جناب آقای محرابیان بوده و آقایان پورمحمدی، مشیری، اعظمی، رادفر، میرحسینی و مقصودی به ترتیب به عنوان ناظر اول مجمع، ناظر دوم مجمع، نماینده بیمه مرکزی، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، نماینده حسابرس و بازرس قانونی و منشی مجمع در جلسه حضور داشتند.

مدیرعامل شرکت در ۲ بخش عملیات بیمه گری و مالی و سرمایه گذاری به ارائه گزارش عملکرد سال ۱۴۰۱ پرداخته و بیان داشتند با فروش ۸۳۸۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱، بیمه کوثر سهم ۴/۶ درصدی در صنعت بیمه داشته است که حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان از فروش بصورت مستقیم و مابقی آن از طریق شبکه فروش صورت پذیرفته و سطح یک توانگری مالی با عدد ۱۸۵ درصد محقق شده است.

دکتر آقادادی اظهار داشت سود خالص حسابرسی شده شرکت در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد تومان بوده است که موجب قرار گرفتن بیمه کوثر در بین ۳ شرکت برتر صنعت بیمه از لحاظ سودآوری شده است که بخش عمده ای از سود محقق شده از محل خرید و فروش های حوزه سهام بوده است.

وی افزایش دو و نیم برابری سود خالص سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، افزایش سرمایه شرکت به ۲۵,۰۰۰ میلیارد ریال در جهت توسعه پایدار شرکت، قرار گرفتن در بین ۱۰۰ شرکت برتر کشور، تکمیل ساخت ساختمان مرکزی شرکت، سرمایه گذاری های مناسب بورسی و غیر بورسی، تایید سطح یک توانگری، افزایش قابلیت های سامانه کوثر من با هدف ارائه خدمات بیمه ای و سامانه فروش بر خط و غیر حضوری، خرید ساختمان جدید سرپرستی اصفهان، بهینه سازی ترکیب پرتفوی با کاهش سهم بیمه نامه درمان و ثالث، تمدید مجوز قبولی اتکایی از داخل و اخذ مجوز قبولی اتکایی از خارج، دریافت گواهینامه های ایزو و انواع تندیس ها و لوح های سپاس از جشنواره ها را به عنوان اهم اقدامات در سال ۱۴۰۱ برشمرد.

ابوالفضل آقادادی برنامه های سال ۱۴۰۲ را نیز به شرح حضور در بین ۳ شرکت برتر صنعت از لحاظ سودآوری، توسعه بازارهای بین المللی به ویژه کشورهای همسایه، کاهش مدت زمان پرداخت خسارت، بازسازی و خرید ساختمان های جدید برخی از سرپرستی های استانی، داده کاوی، هوشمند سازی کسب و کار و تحول دیجیتال در سامانه های بیمه گری، توسعه خدمات آنلاین در حوزه های صدور و خسارت در اپلیکیشن کوثرمن را اعلام نمود.

پس از ارائه گزارش حسابرس و بازرس قانونی، سوالات و دغدغه های سهامداران مطرح و توسط ریاست مجمع، مدیرعامل و معاون مالی شرکت پاسخ داده شد و نکاتی در خصوص بندهای گزارش حسابرس توسط ایشان مطرح گردید.

در انتهای مجمع پس از به تصویب رسیدن صورت های مالی منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ بیمه کوثر، تقسیم سود ۷۲۰ میلیارد تومانی مصوب گردیده و ۴۲۷ ریال سود به ازای هر سهم تقسیم شد.

لازم به توضیح است روزنامه های دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه های کثیرالانتشار جهت چاپ آگهی های شرکت، موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت سامان پندار به عنوان حسابرس و بازرس قانونی اصلی، موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت رهیافت و همکاران به عنوان حسابرس و بازرس قانونی علی البدل، خانم فاطمه امدادی به عنوان اکچوئر رسمی و آقای امیرتیمور پاینده به عنوان اکچوئر علی البدل انتخاب گردیده و پاداش اعضای هیئت مدیره، حق حضور اعضای غیرموظف هیئت مدیره و کمیته های حاکمیت شرکتی تعیین و به تصویب رسیدند و مقرر شد طرح توجیهی افزایش سرمایه شرکت از محل اندوخته سرمایه ای و سود انباشته تا پایان سال ۱۴۰۲ تهیه و جهت تصویب در مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری نهایی مطرح گردد.


-----
----------------