×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
توسعه خدمات الکترونیک، محور تفاهم میان بانک ملی ایران و سازمان ثبت احوال کشور

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر ابوالفضل نجارزاده در این نشست که با حضور هاشم کارگر معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور، حسن مونسان عضو هیأت مدیره و معاون امور شعب، علیرضا ماهیار عضو هیأت عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک، محمدرضا محمودپناه معاون بانکداری جامع بانک و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفدهم مرداد، سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار گفت: موضوع اصلی این تفاهم‌نامه، ارتقاء و گسترش همکاری متقابل با سازمان ثبت احوال کشور از طریق ارائه خدمات بانکی به‌ویژه بانکداری الکترونیک است که با ایجاد هم‌افزایی میان دو دستگاه می‌توانیم خدمات بهتر و مناسب‌تری را به مردم ارائه کنیم.

وی با اشاره بر اینکه اکنون پنجاه و دو میلیون حساب بانکی فعال در بانک ملی وجود دارد، افزود: اکثر افرادی که می‌توانستند صاحب حساب بانکی در کشور باشند، در بانک ملی ایران افتتاح حساب کرده‌اند و انگیزه ما در این بانک همواره ارائه خدمات آسان‌تر به مردم عزیز کشورمان بوده و خواهد بود.

نجارزاده با اشاره به اجرای پروژه عملیاتی‌سازی کارت ملی هوشمند در بانک ملی ایران با همکاری سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: چاپ کارت ملی هوشمند در سال‌های گذشته یک دغدغه مهم در کشور بود که با تلاش همکارانم در بانک، شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران و تعامل سازمان ثبت احوال کشور در دستور کار قرار گرفت و توانستیم این خدمت بزرگ را به مردم ارائه کنیم.

مدیرعامل بانک ملی ایران توسعه ابزارهای اعتباری مناسب‌تر و شفاف‌تر را یکی از مهم‌ترین ثمرات این تفاهم با سازمان ثبت احوال کشور دانست و تأکید نمود: با دسترسی به اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور می‌توانیم با سرعت بالاتر و به صورت شفاف‌تر، مشتریان را اعتبارسنجی، رتبه بندی و در نهایت خدمات را با کیفیت بیشتر به هم‌وطنان ارائه کنیم.

وی بهره‌برداری بانک از سامانه استعلام الکترونیکی هویت انفرادی، استعلام نشانی افراد و سامانه پایگاه سببی و نسبی و همچنین سرویس رمز کارت ملی این سازمان را از دیگر موضوعات این تفاهم بیان و اظهار کرد: ارائه تبادل اطلاعات برای عملیاتی شدن کارت هوشمند ملی به جای کارت بانکی و طراحی و تولید سرویس‌های متناظر از جمله سرویس تطبیق اثر انگشت کارت ملی (MOC) از موضوعات مهم این تفاهم‌نامه است.

هاشم کارگر معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه بانک ملی ایران پس از تأسیس خود و به‌ویژه دوران انقلاب اسلامی خدمات شایانی را به مردم ارائه کرده است، گفت: در این تفاهم قرار است از توانمندی‌های دو دستگاه در ارتقای خدمات زیرساختی کشور بهره ببریم و یکی از راهبردهای اصلی سازمان ثبت احوال کشور ارائه خدمات ارزان‌تر به مردم با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند بانک ملی ایران می‌باشد که ارتباط و تعامل بالایی با مردم دارند.

وی با اشاره به پیاده‌سازی قابلیت‌های کارت هوشمند ملی در کشور با همکاری بانک ملی ایران تصریح نمود: این رویداد بزرگ را در کشور با بانک ملی ایران آغاز کرده‌ایم و هدف ما این است که علاوه بر کاهش هزینه‌ها، مردم بتوانند خدمات بانکی خود را با کارت هوشمند ملی دریافت نمایند.

کارگر با اشاره به تصویب طرح تجمیع خدمات بانکی و دولتی در کارت هوشمند ملی در برنامه هفتم توسعه کشور بیان کرد: در استفاده از مدارک هویتی چه برای کارت ملی و چه سایر حوزه‌ها، ظرفیت‌های خوبی در بانک ملی ایران وجود دارد که به صورت حداکثری از آن استفاده خواهیم نمود.

معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه بانک ملی ایران و این سازمان از قدیمی‌ترین دستگاه‌های دولتی خدمت‌رسان در کشور هستند که توفیقات خوبی در ارائه خدمات به مردم و دستگاه‌های گوناگون داشته‌اند، ادامه داد: به دنبال ایجاد سامانه هویتی مبتنی بر سامانه‌های دیجیتال هستیم تا بتوانیم خدمات عمومی را هرچه بیشتر و بهتر به صورت غیرحضوری به مردم ارائه کنیم و این هم‌افزایی با بانک ملی ایران می‌تواند اتفاقات خوبی را در این زمینه خلق نماید.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری سازمان ثبت احوال کشور نیز با تأکید بر اینکه بانک ملی ایران یکی از قدیمی‌ترین بانک های کشور با زیرساخت‌های مناسب می‌باشد و در این تفاهم‌نامه همکاری به دنبال بهبود فرآیندها و اقدامات مشترک برای افزایش آسایش مردم هستیم، گفت: حرکت نظام بانکی می‌تواند منشاء احراز هویت هوشمند برای تمامی بازارها و زیرساخت‌های اصلی نظام‌های رتبه‌سنجی و اعتبارسنجی در کشور باشد.

در این تفاهم‌نامه قرار است کارگروه‌های مشترکی در راستای عملیاتی نمودن احراز هویت هوشمند در نظام بانکی کشور، تدوین و ارائه طرح‌های کسب‌و‌کار مبتنی بر هویت مکان‌محور در تعامل با نظام اعتبارسنجی و رتبه‌سنجی، همکاری در چاپ و صدور شناسنامه و کارت ملی و همچنین تدوین و ارائه طرح‌های کسب و کار مبتنی بر احراز هویت غیرحضوری، تشکیل شوند.


-----
----------------