×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تولید قطعات و تجهیزات گلوگاهی فولاد مبارکه با همکاری سازمان انرژی اتمی

محمدیاسر طیب نیا، مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه صبح چهارشنبه در آیین رونمایی از جایگزینی لیزر فیبری بومی‌سازی شده توسط مرکز علوم و فنون لیزر ایران که با لیزر گازی در شرکت فولاد مبارکه نصب شده است، اظهار کرد: گام برداشتن صنایع در جهت خودکفایی طی چند سال اخیر اتفاق مبارکی است که درپی تحریم‌ها رخ داده است.

وی افزود: طی یک دهه گذشته به مدد تحریم‌ها همکاران ما در صنایع مختلف به واسطه محدودیت‌های ایجاد شده سعی کردند با مهندسی معکوس و تلاش مضاعف، محدودیت‌هایی که می‌توانست در روند تولید خدشه ایجاد کند را برطرف کنند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه امروز بعد از یک دهه تحریم و تلاش در صنایع بزرگ مانند فولاد مبارکه به ۹۰ درصد خودکفایی رسیده‌ایم، گفت: این در حالی است که تا پیش از این همه تجهیزات و قطعات ما ۱۰۰ درصد وارداتی بود.

وی با بیان اینکه فولاد مبارکه اولین صنعتی بود که به عنوان صنعت مادر مورد تحریم واقع شد، اضافه کرد: امروز اکثر قطعات و تجهیزات و مواد مصرفی داخلی سازی شده و در بسیاری از موارد با استفاده از تکنولوژی روز دنیا به موفقیت رسیده‌ایم.

طیب‌نیا افزود: ما با زیرمجموعه‌های سازمان انرژی اتمی همکاری‌ داشتیم و قطعات و تجهیزاتی که نقش اساسی و گلوگاهی در خط تولید داشتند را ساخته‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز و پس از حدود چهار سال شاهد ساخت لیزر فیبری بومی‌سازی شده هستیم، افزود: این تجهیز با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده و در خط تولید نورد سرد مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت فولادمبارکه با بیان اینکه در گذشته نگاه در فولاد مبارکه نگاه با مهندسی معکوس بود، اضافه کرد: امروز با بررسی تکنولوژی‌های روز دنیا نگاه به آینده داریم و سعی داریم در حوزه نوآوری و حوزه‌هایی که شاید تکنولوژی‌های روز دنیا به آن دست نیافته‌اند، ورود کنیم.

وی تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که گام‌هایی روبه آینده برداریم و در تکنولوژی‌های روز دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم تا با یاری خداوند و همکاری گسترده تر بتوانیم گام های بلندتری در مسیر خودکفایی و تعالی برداریم.

منبع خبر: ایراسین


-----
----------------