×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

در مراسم افتتاح نمایندگی لاماری اتوخسروانی، جمعی از اعضای خیریه دوست اوتیسم، کریم باقری پیشکسوت فوتبال و همچنین کودکان اوتیسم و خانواده های آنها حضور داشتند تا در راستای مسئولیت های اجتماعی، زمینه ای برای آشنایی بیشتر جامعه با کودکان اوتیسم فراهم شود. چهره های برجسته در این مراسم خواستار الگوبرداری سایر شرکت ها از چنین رویدادی اجتماعی شدند.

کریم باقری مربی و بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران با حضور در این مراسم ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این رویداد، گفت: کودکان اوتیسم نیاز به حمایت دارند و قطعا آگاه سازی جامعه نسبت به آن اهمیت زیادی دارد، به همین دلیل سایر شرکت ها و افراد جامعه باید الگوبرداری کنند تا برگزاری چنین رویدادهایی تکرار شود.

همچنین رضا رشیدپور مجری تلویزیون در پیامی ویدیویی ضمن تشکر از علی خسروانی برای برگزاری رویداد اوتیسم گفت: توجه جامعه به بچه های دارای اوتیسم کمک می کند تا خانواده آنها منزوی و دلسرد نشوند و این تنها با آگاهی جامعه ممکن است برای نمونه یک فرد دارای اوتیسم تحمل زمان انتظار کمتری دارد زیرا ذهن او بسیار فعال است و همزمان چند مسأله را مورد پردازش قرار می دهد، به همین دلیل پرداختن به همین مسائل و راه انداختن سریعتر کار بچه های اوتیسم کمکی در جهت فراهم کردن شرایط زندگی کردن بهتر برای آنها و جامعه است. در موقعیت کنونی رویدادهای ویژه اوتیسم که نمونه آن با رویکرد مسئولیت های اجتماعی که توسط اتوخسروانی انجام شد میتواند تا حدودی مشکلات را حل کند.

 در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایندگی فعال اتوخسروانی مدیر نمایندگی های اتوخسروانی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر جامعه به کودکان اوتیسم، اظهار کرد: در جامعه کمتر به موضوع اوتیسم پرداخته شده ما تصمیم گرفتیم افتتاح این نمایندگی را در راستای مسئولیت های اجتماعی با حضور خانواده های اوتیسم برگزار کنیم زیرا مشکلات اُتیسم باید بیشتر به جامعه معرفی شود.

علی خسروانی، با بیان اینکه اجتماع از موضوعات به هم پیوسته تشکیل شده است گفت: به همین دلیل نمی توان مسایل جامعه را نادیده گرفت در راستای همین تصمیم گرفتیم در افتتاحیه هفتمین نمایندگی از برنامه های روتین افتتاحیه ها فاصله بگیریم و هزینه هدف داری انجام دهیم. با توجه به مسئولیتهای اجتماعی باید به بچه های اوتیسم توجه بیشتری داشته باشیم، زیرا مشکل اوتیسم بیشتر به عدم شناخت جامعه مربوط می شود و اگر جامعه با شرایط کودکان اوتیسم آشنا نباشد، خانواده های دارای فرزند اوتیسم منزوی و دلسرد می شوند اما اگر تفاوتها شناخته شوند، خانواده های اوتیسم نیز بهتر در جامعه حاضر خواهند شد.
وی با اشاره به آمار ۳۰۰ هزار نفری رسمی افراد اوتیسم در ایران گفت: هم اکنون بسیاری از خانواده‌ها به دلیل هزینه‌های درمان توان استفاده از خدمات پزشکی برای کودکان خود ندارند، به همین دلیل برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند شرایطی را فراهم کند تا خیرین به کمک این خانواده‌ها بیایند، زیرا درمان اوتیسم باید در اسرع وقت پس از تشخیص شروع شود.

این اقدام اتوخسروانی از آنجایی اهمیت دارد که که کمک می کند زمینه درمان‌ها این کودکان فراهم شود، به عبارت دیگر مداخلات مناسب می‌توانند علائم و عملکرد روزانه فرد را بهبود بخشد و در جامعه زندگی مناسب تری را آغاز کند.

در حال حاضر بسیاری از خانواده ها به دلیل هزینه های درمان توان استفاده از خدمات پزشکی برای کودکان خود ندارند، به همین دلیل برگزاری چنین رویدادهایی می تواند شرایطی را فراهم کند تا خیرین به کمک این خانواده ها بیایند، زیرا درمان اوتیسم باید در اسرع وقت پس از تشخیص شروع شود.

 اوتیسم، نوعی اختلال رشدی است که برخلاف باور بسیاری از مردم، با معلولیت ذهنی تفاوت دارد. اوتیسم معمولا حوالی سه تا چهار سالگی، خودش را کم‌کم نشان می‌دهد و می‌تواند شدت‌های متفاوتی داشته باشد. برخی کودکان مبتلا به اوتیسم می‌توانند با دریافت حمایت‌ها و آموزش‌های لازم، به مدرسه عادی بروند و عملکرد قابل‌قبولی در زندگی داشته باشند.


-----
----------------