×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دریافت وام از صندوق قرض الحسنه شاهد اینترنتی شد/ چند شعبه ای شدن این صندوق در دستور کار است

محمود تبریزی، مدیرعامل صندوق قرض الحسنه شاهد با حضور در غرفه حیات در نمایشگاه آخرین دستاوردها و اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: صندوق قرض الحسنه شاهد در سال ۱۳۷۲ توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تاسیس و در سال ۱۳۷۵ توسط اداره ثبت شرکت ها ثبت شد.

وی با بیان اینکه صندوق قرض الحسنه شاهد با سرمایه اولیه ۷۵۰ میلیون تومان آغاز به کار کرد، ادامه داد: این صندوق در ابتدا تنها به خانواده های شهدا، وام های قرض الحسنه پرداخت می کرد. با مرور زمان، صندوق قرض الحسنه با سپرده گذاری جامعه ایثارگری و اعضای صندوق، بزرگ تر شد؛ تا جایی که امروز ما حدود ۱۲۱ میلیارد تومان سرمایه ثبت شده داریم.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه شاهد تاکید کرد: حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان منابع در گردش است که اعضای حقوق بگیر از بنیاد شهید دریافت می کنند. اعضایی که از بنیاد شهید حقوق دریافت می کنند جانبازان و همسران و مادران شهدا و بعضا برخی از فرزندان شهدا و همچنین تعدادی مستمربگیر هستند.

تبریزی با بیان اینکه سقف مبلغ پرداختی بانک مرکزی ۷۰ میلیون است که در سال ۱۴۰۲ این مبلغ پرداخت می شود، افزود: صندوق قرض الحسنه شاهد در سال ۱۳۹۶ از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگ ترین صندوق کشور مجوز رسمی دریافت کرد و در حال حاضر تحت نظارت بانک مرکزی و تابع دستورالعمل ها و قواعد بانک مرکزی در حیطه پرداخت وام قرض الحسنه به جامعه ایثارگری انجام وظیفه می کند.

وی افزود: اقداماتی در دستور کار است که امیدواریم با حمایت های رئیس بنیاد شهید و سایر دستگاه ها در سال ۱۴۰۳ رونمایی شود. یکی از اهداف ما در سال ۱۴۰۳ این است که صندوق شاهد را از تک شعبه ای به چند شعبه ای تبدیل کنیم و مجوز این کار صادر شود.

وی تاکید کرد: صندوق قرض الحسنه شاهد طبق قوانین و مقررات بانک مرکزی بسیار بزرگ تر از یک صندوق تک شعبه ای است. با قول های مساعد بانک مرکزی به سمت صندوق چند شعبه ای حرکت خواهیم کرد. اگر این اتفاق رقم بخورد و ما از لحاظ منابع از بنیاد شهید و دستگاه های دیگر کمک بگیریم ان شاءالله در سال آتی ایثارگران و سایر ایثارگرانی که در بنیاد شهید پرونده دارند از دستگاه های دولتی حقوق دریافت خواهند کرد و وام قرض الحسنه را پرداخت خواهیم کرد.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه شاهد با بیان اینکه آنچه تاکنون انجام شده از ابتدای تاسیس صندوق یعنی سال ۱۳۷۲ تاکنون حدود ۲۴۰۰۰ میلیارد تومان به جامعه ایثارگری وام پرداخت شده است؛ ادامه داد: به صورت میانگین هر فرد از ایثارگران حدود ۸ بار از صندوق وام دریافت کرده است. از سال ۱۴۰۲ تاکنون حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان به جامعه ایثارگری وام پرداخت شده است که امیدواریم خدمات به شکل بهتر و بیشتری به جامعه ایثارگری ارائه شود و بتوانیم رضایتمندی این عزیزان را جلب کنیم.

تبریزی با بیان اینکه حدود ۹۸ درصد رضایتمندی جامعه ایثارگری از صندوق اعلام شده است، عنوان کرد: آن دو درصد ناراضی هم به دلیل سقف کم وام است.

وی ادامه داد: یک واحد پاسخگویی در این صندوق داریم و به صورت مداوم با ایثارگران در ارتباط هستند و مسائل و مشکلات آن ها را پاسخ می دهند. اگر مشکلی به صورت موردی پیش بیاید سریع منعکس خواهد شد و کارگروهی است که تصمیمات لازم را اتخاذ خواهند کرد. پرداخت وام افراد خاص حتی زودتر از موعد صورت می گیرد.

وی ادامه داد: صندوق قرض الحسنه شاهد حدود ۱۶۰ نفر نیروی ثابت دارد و حدود ۴۵۰ نفر از همکاران بنیاد شهید در سراسر کشور و در شهرستان ها با این صندوق همکاری دارند که معمولا کارهای ثبت وام ایثارگران را انجام می دهند. امروز ایثارگران هم از طریق سایت و پیامک و هم به صورت حضوری با مراجعه به بنیاد شهید شهرستان ها و حتی تلفنی و با شماره خودشان می توانند درخواست وام خود را ثبت کنند.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه شاهد درخصوص وامی که به ایثارگران پرداخت می شود، گفت: دریافت این وام نیاز به هیچ ضامنی ندارد و صف این وام با توجه به منابع، دو ماهه است یعنی متقاضیان حدودا دو ماه در صف دریافت خواهند بود. امیدواریم با جبران و جذب منابع اعتباری بتوانیم زمان انتظار را به ۲۴ ساعت کاهش دهیم. اگر منابع لازم در اختیار ما قرار بگیرد از لحاظ توان فنی و آمادگی، می توانیم ظرف ۲۴ ساعت این وام را پرداخت کنیم.

تبریزی ادامه داد: سایت صندوق شاهد به آدرس (https://sqsh.ir/) یکی از بهترین و شفاف ترین سایت هاست که در بین صندوق های تجاری و سازمان ها وجود دارد. یکی از بخش های این سایت، اتاق شیشه ای است که تمام فعالیت های روزانه، دستورالعمل ها، گزارش های حسابرسی قانونی، مجوزهای بانک مرکزی و مشخصات افراد در آن وجود دارد.


-----
----------------