×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش رویداد جدید به نقل از وزارت راه و شهرسازی ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا پایان شهریور امسال، حدود ۲۴۱ مورد حکم قطعی در خصوص زمین‌های تصرفی به نفع دولت توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در کشور اجرا شده است، گفت: براساس آن بیش از ۱۹۶ هکتار زمین دولتی به بیت‌المال بازگشته است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در ۶ ماه ابتدایی امسال از حدود ۲ هزار و ۲۵۰ فقره تعرض به زمین‌های دولتی با مساحت بیش از ۸۳۶ هکتار به صورت فوری توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن رفع تعرض شده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بیشترین آمار وقوع و رفع تعرض در نیمه اول سال را مربوط به استان‌های فارس، تهران و ایرانشهر دانست و در بخش اجرای احکام بیشترین میزان احکام اجرایی را متعلق به استان‌های کرمان، مرکزی، آذربایجان غربی و اردبیل برشمرد.

مالکی از یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن به عنوان یکی از بازوان پرتوان نظام در حراست از بیت المال یاد کرد و افزود: نیروهای یگان حفاظت در استان‌های کشور در صف اول مبارزه با زمین خواری قرار گرفته‌اند. 

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از سال ۹۴ آغاز به کار کرده و وظیفه حراست از اراضی دولتی داخل حریم و محدوده شهر را به عهده دارد.


-----
----------------