×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رویدادی مهربانانه برای اوتیسمی ها

به گزارش رویداد جدید، اختلال طیف اوتیسم (ASD) یک اختلال عصبی و تکاملی است که بر نحوه تعامل فرد با دیگران، برقراری ارتباط، یادگیری و رفتار او تاثیر می‌گذارد. از این رو احتمال این وجود دارد در صورتی که جامعه با رفتار این افراد آشنایی نداشته باشد آنها را از پذیرش در جمع ها خودداری کنند، از این رو نمایندگی لاماری اتوخسروانی و خیریه دوست اوتیسم در راستای مسئولیت اجتماعی روز ۱۱ مهر در نمایندگی لاماری خسروانی در نیاوران از ساعت ۴ تا ۷ بعدازظهر با هدف آشنایی و پذیرش کودکان اوتیسم توسط جامعه برگزار می کنند.

علی خسروانی با انتشار ویدئویی در شبکه های اجتماعی از متخصصان و همه افرادی که به نوعی می توانند به کودکان اوتیسم کمک کنند دعوت کرد تا در این رویداد شرکت داشته باشند تا زمینه ای فراهم شود که پذیرش هرچه بیشتر کودکان اوتیسمی در جامعه فراهم شود.

این اقدام اتوخسروانی از آنجایی اهمیت دارد که که کمک می کند زمینه درمان‌ها این کودکان فراهم شود، به عبارت دیگر مداخلات مناسب می‌توانند علائم و عملکرد روزانه فرد را بهبود بخشد و در جامعه زندگی مناسب تری را آغاز کند.

در حال حاضر بسیاری از خانواده ها به دلیل هزینه های درمان توان استفاده از خدمات پزشکی برای کودکان خود ندارند، به همین دلیل برگزاری چنین رویدادهایی می تواند شرایطی را فراهم کند تا خیرین به کمک این خانواده ها بیایند، زیرا درمان اوتیسم باید در اسرع وقت پس از تشخیص شروع شود.

با توجه به اینکه مراقبت و ارائه خدمات مناسب و به موقع می‌تواند مشکلات کودک را کاهش دهد. در واقع افراد مشکوک به ابتلا به اختلال طیف اوتیسم، ابتدا باید توسط روانپزشک تحت مصاحبه بالینی تشخیصی این اختلال قرار بگیرند. در صورت لزوم تست‌های روانسنجی، هم توسط فرد مبتلا و هم توسط والدین مبتلایان، تحت نظارت روانسنج و روانپزشک مجموعه انجام می‌شود. بعد از مرحله تشخیص، در صورت لزوم، درمان دارویی توسط روانپزشک آغاز می‌شود. مراقبت های ویژه در عین حال به او کمک کند مهارت‌های جدید را بیاموزد و نقاط قوت خود را تقویت کند، از این رو حمایت از کودکان اوتیسمی یک مسئولیت اجتماعی محسوب می شود و کمک می کند بخش کوچکی از جامعه در کنار سایرین بتوانند در جامعه زندگی سالمی داشته باشند.

در حال حاضر روش های درمانی زیادی برای اختلال طیف اتیسم وجود دارد که تمامی این روش ها نسبی هستند بهترین روش های درمان اوتیسم شامل کاردرمانی، گفتار درمانی روانشناسی، بازی درمانی، درمان روانشناختی هایی مثل ABA ، رژیم درمانی، دارو درمانی و موسیقی درمانی می باشد که می تواند بسیاری از علامت های این اختلال را کاهش دهد.

سازمان بهزیستی نیز پیش از این اعلام کرده بود که با توجه به اجرای برنامه های پایلوت غربالگری اوتیسم در سال های گذشته، یک درصد جمعیت یعنی حدود ۷۰۰ هزار نفر در کشور مبتلا به طیف خفیف تا شدید اوتیسم هستند.

فاطمه لایق فرد

منبع خبر: مردم سالاری آنلاین


-----
----------------