×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

لطف الله سیاهکلی، نماینده مردم قزوین و عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس شورای اسلامی درباره سیاست ارزی اخیر به ایبِنا گفت: مدیریت بازار ارز بسیار پراهمیت است، برهمین اساس رئیس کل بانک مرکزی بار‌ها بر این نکته تاکید داشت که بدون حاکمیت بر تمام حوزه ارز برای حل مشکلات در این زمینه موفق نخواهد بود. خوشبختانه با تصمیم گیری سران قوا این مسئله برطرف شد و براساس مصوبه صادر شده، اختیارات بازار ارز به صورت تمام و کمال در اختیار بانک مرکزی قرار گرفت.


وی درباره مرکز مبادله ارز و طلای ایران نیز بیان کرد: در ماه پایانی سال گذشته شاهد نتیجه راه‌اندازی مرکز مبادله ایران بر مدیریت بازار ارز بودیم و این امید وجود دارد که راه اندازی این مرکز کشور را به سمت اصلاحات اساسی در زمینه مدیریت عقلانی بازار ارز و طلا سوق دهد.


این عضوکمسیون صنایع و معادن در ادامه یادآور شد: ارز در کشور با پیچیدگی‌های فراوانی روبرو است. یک بخش از آن به تحرکات دشمنان ارتباط پیدا می‌کند و اهداف دشمن هم مشخص است، نمی‌توان انتظار داشت که برای کشور ما قدم‌های مفید بردارد.

وی افزود: دشمنی‌های اقتصادی و رسانه‌ای خارج از کشور در داخل آثار روانی برجای می‌گذارد که به دنبال خود و با تحریک انتظارات تورمی، شرایط اقتصادی را برای مردم با کاهش قدرت پول داخلی و افزایش پایه پولی سخت می‌کند.


سیاهکلی در ادامه تصریح کرد: بخش دیگر به سیاست‌های نادرست و تکرار تصمیمات اشتباه مقطعی مربوط است. علاوه بر این تمرکز بر اقدامات کوتاه مدت و رها کردن مسائل میان مدت و بلندمدت، از دیگر موارد مشکل زا در این زمینه به حساب می‌آید.


وی اضافه کرد: مشکلات داخلی و مانع تراشی‌های دشمنان دست به دست هم داده و شرایط امروز را به وجود آورده است. البته بانک مرکزی نشان داد که با سیاست‌های جدید ارزی موفق شده، بخشی از مشکلات را برطرف سازد، امید می‌رود با ادامه این روند ثبات به بازار برگردد و مردم و فعالان اقتادی از سردرگمی رهایی یابند.


-----
----------------