×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شرکت فولاد خوزستان موفق به دریافت گواهینامه “استاندارد بین المللی الزامات عمومی شایستگی آزمایشگاه های آزمون و کالیبراسیون”

درباره‌ی استاندارد ISO/IEC17025 این نکته قابل توجه می باشد که استاندارد بین المللی مربوط به آزمایشگاه های آزمون و کالیبراسیون است، بنابراین پیاده سازی الزامات آن نشان می دهد، آزمایشگاه به عنوان یک نهاد مستقل و صاحب صلاحیت دارای یک سیستم مدیریت کیفیت است و از لحاظ فنی توانایی انجام کارهایی را که در حال انجام می باشد دارا بوده و در صورت بروز یک عدم انطباق و یا شکایت مشتری می تواند از نتایج آزمون یا کالیبراسیون خود دفاع نماید.

آزمایشگاه شرکت فولاد خوزستان نیز با توجه به اعتبار و سابقه خود در صنعت کشور همیشه به عنوان یک مرجع در حوزه آزمایشگاه های صنعتی و معدنی مطرح بوده و یکی از آزمایشگاه های مورد تایید سازمان بورس اوراق بهادار نیز می باشد.

با توجه به موارد فوق استقرار این استاندارد و کسب گواهینامه آن به منظور ایجاد اطمینان از اعتبار نتایج و کاهش ریسک های کسب و کار بسیار ضروری به نظر می رسید.

از آنجایی که استانداردهای سری ۱۷ ایزو مربوط به انجام اموری مثل تایید صلاحیت، بازرسی های فنی و صدور گواهینامه های بازرسی و ارزیابی بوده و این موارد مسئولیت های حقوقی برای سازمان ایزو دارد ممیزی این سری از استانداردها فقط باید توسط نهادهای اعتباربخشی یا همان Accreditation bodies انجام پذیرد و شرکت های صادر کننده گواهی مجاز به انجام ممیزی و صدور گواهینامه در این حوزه نمی باشند. این موضوع به خودی خود گویای اهمیت این سری از استانداردها می باشد. 

دلیل انتخاب نهاد اعتبار بخشی TURKAK ترکیه جهت انجام ممیزی شرکت فولاد خوزستان عضویت این نهاد در اتحادیه بین المللی تایید صلاحیت آزمایشگاهی (ILAC) می باشد که این موضوع قابلیت ردیابی گواهینامه شرکت فولاد خوزستان را برقرار نموده و در فضای کسب و کار بین المللی ایجاد اعتبار می نماید.

مزایای پیاده سازی این استاندارد شامل: اعتمادآفرینی مشتریان و ذینفعان سازمان، جذب مشتریان جدید و ورود به سایر بازارها، آگاهی بیشتر کارکنان و درک اهمیت نتایج آزمون و تاثیرگذاری بر رضایت مشتریان، برقراری قابلیت ردیابی نتایج از طریق اتصال به استانداردهای مرجع بین المللی، افزایش قابلیت اطمینان از اعتبار نتایج (صحت و دقت) تولید شده توسط آزمایشگاه و کسب اعتبار بین المللی توسط آزمایشگاه می باشد. 

بر پایه این گزارش، جلسه اختتامیه این ممیزی به ریاست محمد نیکوکار قائم مقام مدیرعامل در امور بهره برداری و توسعه و با حضور مهران خرم نیا معاون فناوری، مهران پاک بین معاون بهره برداری و میثم شهنیانی معاون طرح و توسعه و جمعی از مدیران و روسای شرکت، روز چهارشنبه دوم اسفند ماه ۱۴۰۲ در سالن کنفرانس شهدای مدافع حرم خوزستان برگزار شد.

در این جلسه آقای Vehbi Ozaydin سرممیز نهاد اعتبار بخشی Turkak با بیان ابراز رضایت از نحوه طراحی های انجام شده به منظور پیاده سازی الزامات، ضمن تمجید از تیم استقرار استاندارد، دانش و توانمندی موجود در کارکنان آزمایشگاه را بسیار ارزشمند شمردند، وی همچنین پشتیبانی سایر بخش/واحدها از آزمایشگاه و تعهد سازمان را به تامین به روزترین و متنوع ترین تجهیزات و دستگاه های آزمایشگاه را از نقاط قوت سازمان نام بردند. در پایان ایشان ضمن ارایه گزارش یافته های ممیزی از مهمان نوازی و همکاری کارکنان فولاد خوزستان قدردانی کردند.

در ادامه این جلسه محمد نیکوکار قائم مقام مدیرعامل در امور بهره برداری و توسعه نکاتی پیرامون استفاده از یافته های ممیزی به عنوان یکی از سرچشمه های طراحی و تعریف پروژه های بهبود در سازمان بیان نمود و اظهار داشت: آن‌چه پس از کسب یک موفقیت مهم است، نگهداری آن بوده و تیم طراحی و استقرار این استاندارد باید به منظور حفظ و ارتقای این استاندارد به سرعت اقدامات لازم را بر پایه گزارش یافته های ممیزی تعیین و اجرا نماید.

در ادامه مهران خرم نیا معاون فناوری با تشکر از تعهد مدیریت ارشد سازمان در انجام این پروژه، اظهار داشت: حمایت از توسعه بخش/واحدهای پشتیبان تولید متناسب با پروژه‌های افزایش ظرفیت شرکت بسیار مهم بوده و این موضوع در تحقق اهداف سازمان بسیار موثر است. از آنجایی که آزمایشگاه و کنترل کیفی از مهمترین واحدهای پشتیبان تولید می باشند اظهار امیدواری نمود این موضوع کماکان ادامه یابد. 

مهران پاک بین معاون بهره برداری با بیان این موضوع که آزمایشگاه و کنترل کیفی همواره به عنوان چشمان بهره برداری در کنترل فرآیندهای تولید است، اظهار داشت: باید از هرگونه پروژه بهبود در آزمایشگاه های شرکت فولاد خوزستان با قدرت حمایت شود. 

میثم شهنیانی معاون طرح و توسعه با بیان‌ این نکته که تایید محصول تولیدی کارخانه جدیدالاحداث سوپر مگامدول زمزم ۳ توسط آزمایشگاه های شرکت بسیار قابل اتکا بوده و نتایج اعلامی در خصوص محصول این کارخانه به ما اطمینان داد که اهداف کیفی این پروژه عظیم محقق گردیده و این موضوع سبب ایجاد دلگرمی در گروه اجرای این پروژه شد.

رضا قمری مدیر آزمایشگاه ها با قدردانی و تشکر از مدیران سابق آزمایشگاه و فعالیت هایی که این عزیزان به منظور بهبود وضعیت آزمایشگاه ها انجام دادند، بخش زیادی از این موفقیت را ثمره تلاش های آنها برشمرد. یکی از نکات شادی بخش این جلسه، حضور پیشکسوت قدیمی و شهیر آزمایشگاه ها، فواد کوکب زاده بود که رنگ و بوی خاصی به این جلسه بخشیده بود، وی با ابراز خرسندی خود از این موفقیت بزرگ از همه عزیزانی که پس از سال ها در کسب این موفقیت تلاش نمودند تشکر کرد. 

در این جلسه محسن شیری بابادی مدیر استراتژی و تضمین کیفیت با بیان تاریخچه ای از فعالیت های انجام شده به منظور استقرار این استاندارد مهم و معتبر و قدرشناسی از اقدامات ارزشمند مدیران قبلی و فعلی آزمایشگاه ها، کسب این موفقیت مهم را برگ زرینی دیگر از افتخارات شرکت فولاد خوزستان بر شمرده و آن را به همه کارکنان سازمان تبریک و شادباش عرض نمود. 

وی در پایان با تشکر و قدردانی از گروه طراحی و استقرار این استاندارد و تمامی کارکنانی که در انجام این پروژه و برگزاری ممیزی آن یاری نمودند، ابراز امیدواری نمود با پیش بینی هایی که برای حفظ این موفقیت صورت پذیرفته، فرآیند نگهداری و بهبود این استاندارد به زودی آغاز خواهد شد.


-----
----------------