×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
عضو هیات مدیره پست بانک ایران در گردهمایی راهبردهای حاکمیت داده ها در نظام تصمیم گیری کشور: پیاده سازی نظام بهره مندی از دیتا و داده ها از سالها قبل مورد توجه قرار گرفته است

 مهندس بهمنی اظهار داشت: انتظارمی رود تصمیمات کلان در هر بنگاه هم بر اساس اطلاعات و داده ها اتخاذ و مستند سازی شود و اجرای این خواسته ها نیز قطعا منوط به حساس سازی ،آگاهی بخشی و روشنگری ، فرهنگ سازی و بلوغ سازمانی است و توجه به داده ها و استفاده از دیتا ها، باید استمرار داشته باشد تا ارزش آن ها در نظام حاکمیت، حفظ شود.  
عضو هیات مدیره بانک در ادامه افزود : در هر سازمان اول باید اهداف و استراتژی مشخص شوند ، سپس دیتا جمع آوری، پالایش ، تجزیه و تحلیل و حتی به عنوان یک پروژه مهم و در سطح بالا مورد توجه  قرار گیرد تا نتایج مورد انتظار ، حاصل شود .
وی افزود:در نظام پولی و بانکی دیتا و داده ها در همه بخش ها مهم و در حوزه اعتبار سنجی بسیار مهمتر هست و چشم انداز اقتصاد دیجیتال و خدمات بهینه به مشتریان بانک منوط به وجود و استفاده درست و دقیق از دیتا است .لذا پست بانک ایران از دو سال قبل سند راهبردی را تهیه و تدوین ودر دستور کار واحد ها قرار داد و به ناچار همه نهاد ها باید به این سمت حرکت کنند.
مهندس بهمنی تاکید کرد: قطعا اساس پایندگی در بازار رقابتی و رسیدن به جایگاه پر افتخار برای هر نهاد داده کاوی و دیتا محوری است .
  گفتنی است : در این همایش سید اصغر جلیلی نیا رییس هیات مدیره و جمعی از مدیران امور و مدیران ستادی پست بانک ایران نیز حضور داشتند .


-----
----------------