×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
عملکرد پست بانک ایران در تمامی شاخص های بانکی مطلوب و شایسته تقدیر است

 به گزارش رویداد جدید به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، شریف زاده در این جلسه اظهار داشت: امروز تفکر و اندیشه خدمت بالاتر از عبادت، ذائقه کارکنان شبکه بانکی را شیرین می کند.
وی افزود، گزارش عملکرد ۱۰ ماهه پست بانک ایران حاکی از ایجاد تحولات اساسی در بخش های مختلف و نشان از برنامه ریزی، همراهی و هماهنگی منسجم مجموعه واحدهای بانک و حتی باجه های بانکی روستایی با سیاست ها و اهداف بانک دارد و این رویکرد و تفکر باید کماکان استمرار داشته باشد و مورد حمایت قرار گیرد.
شریف زاده تصریح کرد: با توجه به گستردگی و ظرفیت های پست بانک در امر خدمت¬رسانی، محدودیت های موجود برای بانک بایستی به نحوی مرتفع شود که بانک بزرگتر شود تا بتواند خدمات مالی خود را به آحاد ذی نفعان توسعه دهد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه عمده منابع جذب شده توسط پست بانک ایران در مناطق روستایی و در قالب پرداخت تسهیلات در همان مناطق مصرف می شود باید برنامه های توسعه ای، کمی و کیفی خدمات بانک موجب آرامش و رفاه عمومی مردم و رونق کسب و کار در آن مناطق باشد تا موجب کاهش بسیاری از هزینه های آنان شود و این رویکرد باید همچنان توسعه پیدا کند و مورد حمایت، دولت است.
معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت گفت: توسعه بانکداری دیجیتال، خلق محصولات و توسعه خدمات جدید در حوزه های اعتباری، تسهیلات، سپرده ها و سایر خدمات بانکی با اولویت در برنامه عملیاتی بانکی لحاظ و مورد توجه ویژه قرار گیرد تا برای همه سلایق بازار هدف و مشتریان، امکان خدمات رسانی و نیازهای آنان تأمین شود.
وی با اشاره به دستاوردهای بسیار خوب پست بانک ایران در حوزه های خدمات ارزی و صدور انواع ضمانت نامه تاکید کرد: در حوزه های مذکور باید تمهیدات لازم انجام و برنامه ریزی شود و در راستای جهاد تبیین و لزوم بهبود تصویر افکارعمومی نسبت به بانک با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت ها، اطلاع رسانی شود.
شریف زاده در ادامه جلسه مذکور خاطرنشان کرد: بانک ها علاوه بر خدمات عمومی تکالیف قانونی از قبیل  تبصره های ۱۶، ۱۸ و سایر تکالیف قانونی دیگر را بر عهده دارند که تاکید می شود در این حوزه ها هم برنامه ریزی و تمهیدات لازم، انجام شود.
همچنین، موضوع بعدی تحول و اقتصاد دیجیتال است که خوشبختانه پست بانک ایران در این مبحث باید پیشتاز باشد زیرا بانک توسعه ایی و تخصصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) است و از سوی دیگر به خاطر ظرفیت ها، گستره و نقاط دسترسی انتظار می رود با استفاده از این زیرساخت ها و امکانات فناوری و ارتباطی پیشگام ارائه خدمات ویژه به مردم باشد.
مبحث افزایش سرمایه بانک جزء برنامه ها است و امیدواریم در نیمه اول سال آینده مجمع افزایش سرمایه پست بانک ایران، برگزار شود.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان از خدمات پست بانک ایران در مناطق روستایی و دستاوردهای سال های اخیر آن در تمامی شاخص های بانکی قدردانی کرد و اظهار داشت: خدمت به مردم عبادت است و اگر نیت خالص باشد بسیار ارزشمند و همراه با اجر دنیوی و اخروی است.
گفتنی است: دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران در ابتدای جلسه بررسی و تبیین عملکرد ۱۰ ماهه بانک در سال ۱۴۰۲، گزارشی از اقدامات و دستاوردهای این بانک از ابتدای سال ۱۳۹۸ تاکنون را ارائه و به تبیین شاخص های عملکردی این بانک در حوزه های مختلف بانکی، پرداخت.
شایان ذکر است، جلسه مذکور، بعد از جلسات ارزیابی عملکرد ۱۰ ماهه مدیریت شعب استانها و مناطق برگزار شد که طی سه روز متوالی منتهی به ۸ بهمن ماه به صورت انفرادی بر اساس شاخص های هدف گذاری شده انجام شد.


-----
----------------