×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

 به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، موسوی ضمن تبریک عید سعید قربان، با اشاره به مصوبات اخیر اجلاس هیئت‌رئیسه اتحادیه بین‌المللی تأمین‌اجتماعی، گفت: یکی از رویکردهایی که در اتحادیه بین‌المللی تأمین‌اجتماعی با جدیت پیگیری می‌شود، حاکمیت تأمین‌اجتماعی هوشمند است که قرار است در این زمینه طی ماه‌های پیش رو، نشستی در یکی از کشورهای عضو برگزار شده و کشورهای مختلف تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. خوشبختانه در زمینه بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و هوشمندسازی، ما در ایران و در حوزه تأمین‌اجتماعی، نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا در وضعیت مناسبی هستیم و حتی می‌توان گفت از برخی کشورهای مدعی نیز در این زمینه جلوتر هستیم.

‎وی افزود: یکی از آسیب‌های شایع در حوزه رشد و توسعه در کشور ما این است که معمولاً بعد از حصول درجه‌ای از رشد، متوقف می‌شویم و از تب‌وتاب اولیه برای پیگیری رشد باز می‌مانیم. بدون استفاده از خلاقیت و فناوری‌های نوین، رشد در مقطعی متوقف خواهد شد و برای جهش، نیازمند هوشمندسازی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های حوزه فناوری اطلاعات هستیم. هوشمندسازی می‌تواند ما را دچار خیزش و جهش در ارائه خدمات کند و بر این اساس این حوزه یکی از اولویت‌های کاری ما محسوب می‌شود.
‎مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به غیرحضوری‌شدن تعدادی از مهم‌ترین و پردرخواست‌ترین خدمات این سازمان در حوزه بیمه‌ای در سال‌های اخیر، گفت: نباید در سطح غیرحضوری‌شدن تعدادی از خدمات متوقف بمانیم. در تمام حوزه‌های کاری و مأموریتی سازمان تأمین‌اجتماعی، امکان بهره‌گیری از فناوری‌های نوین وجود دارد و باید تلاش حداکثری را به‌کار گرفت تا جایی که ممکن است با هوشمندسازی رویه‌ها و فرایندها از دخالت عامل انسانی که می‌تواند منجر به اعمال نظر شخصی شود، در محاسبات و در خدمات شود، بکاهیم.
‎وی ادامه داد: اگر بخواهیم به‌عنوان یک ابزار نوآورانه و تحولی، به مسیر هوشمندسازی و بهره‌گیری از فناوری‌ها توجه کنیم، لازم است امکان استفاده از فناوری‌های نوین را در سطح راهبردی فراهم کنیم و تسهیل و تسریع خدمات را در عمل شاهد باشیم.
‎موسوی افزود: هوشمندسازی فرآیندها ممکن است برخی مشاغل را کمتر و برخی را بیشتر با تغییر مواجه کند. برهمین‌اساس، گاه شاهد مقاومت‌هایی در این زمینه هستیم که لازم است در این ارتباط فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد تا چنین حسی ایجاد نشود که راهکارهای نوین برای مشاغل مزاحمت ایجاد می‌کند. از سوی دیگر باید برای تسریع استفاده از ابزارهای هوشمند نیز اقدامات لازم صورت گرفته و آموزش‌های ضروری ارائه شود.
وی با تأکید بر اینکه پایان نمایشگاه الکامپ، آغاز راهی بزرگ در بهره‌گیری از ظرفیت فناوری‌های نوین در سازمان تأمین‌اجتماعی محسوب می‌شود، گفت: این مسیر می‌تواند منجر به استفاده از ظرفیت‌های خارج از سازمان تأمین‌اجتماعی شده و درهای سازمان را به سمت استفاده از ظرفیت‌های بیرون از سازمان باز کند. نخبگان بسیار زیادی در کشور ما هستند که باید به سمت هم‌افزایی با آنها گام برداریم و امید داریم رویداد “تأمین هوشمند”، آغاز مسیر این اتفاق بزرگ باشد تا بتوانیم از ظرفیت‌های ملی و حتی فراملی بهره‌مند شویم.
دامون خدابنده رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این مراسم، با اعلام حمایت این سازمان از شرکت‌های فعال در زیست‌بوم فناوری کشور، گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی از نخستین سازمان‌هایی است که با برپایی این رویداد، به‌صورت عملیاتی وارد عرصه حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان شده و برای بهره‌گیری از ظرفیت و توان این شرکت‌ها برای حل مسائل و نیازهای خود اعلام آمادگی کرده است.
وی افزود: جلسات ما با فعالان این عرصه با خاتمه نمایشگاه، متوقف نخواهد شد ودر قالب دبیرخانه دائمی خلاقیت و نوآوری سازمان تأمین‌اجتماعی، از این پس جلسات منظم و مستمری با فعالان این حوزه خواهیم داشت و با فرایندهای ساده، امکان بهره‌گیری از ظرفیت‌های آنها در سازمان تأمین‌اجتماعی را برای حرکت به سمت تأمین‌اجتماعی هوشمند فراهم خواهیم کرد.
‎براساس این گزارش، مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این مراسم گفت: در نمایشگاه الکامپ، سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر کشور با بیش از ۴۶ میلیون ذی‌نفع، به دنبال شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های زیست‌بوم فناوری کشور برای حل مسائل و نیازهای سازمان در این عرصه بود.
‎سید محمدرضا فیاضی بروجنی‌ مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: در این دوره از نمایشگاه الکامپ به‌جای سنت مرسوم در نمایشگاه‌ها در خصوص اعلام و تبیین دستاوردها، تلاش شد ارتباط و تعاملی هوشمند و هدفمند با جوانان و شرکت‌های فعال در زیست‌بوم فناوری کشور و نیز استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان برقرار شود و برای این منظور، قبل از برگزاری نمایشگاه، طی یک فراخوان نظام مسائل و نیازهای حوزه‌های مختلف سازمان تأمین‌‌اجتماعی و شرکت‌های تابعه در این عرصه تدوین و در سایتی که برای این منظور به‌نشانی jameino.ir/smart-tamin  طراحی شد ، منتشر گردید.
‎فیاضی افزود: به‌نوعی نمایشگاه الکامپ و این رویداد، نخستین رویدادی است که طی آن یک سازمان بزرگ به‌صورت مستقیم با شرکت‌های فعال زیست‌بوم فناوری ارتباط برقرار کرد تا از یک‌سو نظام مسائل خود و شرکت‌های زیرمجموعه در حوزه فناوری را در دسترس عموم فعالان این حوزه قرار دهد و از سوی دیگر امکانی برای ارائه توانمندی‌ها و خدمات شرکت‌های فعال در این حوزه و ارتباط مستقیم با سازمان و شرکت‌های زیرمجموعه را فراهم کند؛ اتفاق مهمی که هم از طریق تفاهم و تعامل ایجاد شده، راهبرد هوشمندسازی را توسعه می‌دهد و هم این سازمان به سهم خود از زیست بوم فناوری و اطلاعات کشور و استارت‌آپ‌ها حمایت می‌کند.
محمدرضا حمیدی معاون نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان شستا نیز در این همایش، گفت: شستا یک ابَرهلدینگ چندرشته‌ای و بخش مهمی از اقتصاد کشور است که توجه این شرکت به موضوع هوشمندسازی و فضای دیجیتال، می‌تواند موجب تحول در سازمان تأمین‌اجتماعی و در اقتصاد کشور شود.
‎وی افزود: شستا امروز بر این باور است که هوشمندسازی و تحول دیجیتال، پایه و اساس تحول در شستا و در ارتقای ظرفیت تولید و ارتقای کیفیت تولیدات کشور است و این موضوع در همه هولدینگ‌های شستا مورد توجه قرار گرفته است. درهای شستا، امروز به روی زیست‌بوم فناوری کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان باز است و از همکاری با فعالان این حوزه با آغوش باز استقبال می‌کنیم. 
سیاوش صلواتیان، دبیرعلمی رویداد “تأمین هوشمند” نیز در این مراسم گفت: در این نمایشگاه در مدلی هوشمندانه، به دنبال تأمین نیازهای هوشمندسازی حوزه‌های مختلف مأموریتی سازمان تأمین‌اجتماعی بودیم. در گام اول از معاونت‌های تخصصی سازمان و نیز شستا و هولدینگ‌های آن خواستیم که نیازهای خود را در این حوزه اعلام کنند. ۱۶ هولدینگ و معاونت تخصصی سازمان تأمین‌اجتماعی بالغ بر ۷۰ نیاز را در این حوزه اعلام کردند که در سایتی که برای این رویداد طراحی شده بود ( jameino.ir/smart-tamin ) بارگزاری شد و در طی ۵ روز، بالغ بر ۱۵ هزار بازدید از بخش نیازهای اعلام شده در این سایت صورت گرفت که نشان‌دهنده عطش این حوزه برای همکاری با سازمان تأمین‌اجتماعی است.
وی افزود: تاکنون بیش از ۱۲۰ درخواست معرفی و ارائه توانمندی‌ها، از سوی شرکت‌ها و فعالان این حوزه در سایت ثبت شده که ۳۲ مورد جلسه ارائه در دوره برگزاری نمایشگاه الکامپ با حضور مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شد و مابقی در نوبت ارائه و پیچینگ هستند. امیدواریم این ارتباط دوسویه، در نهایت منجر به پاسخ به نیازهای سازمان و تحقق تأمین‌اجتماعی هوشمند شود.
‎براساس گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، در پایان این مراسم همچنین با حضور مدیرعامل و تعدادی از مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی و با رونمایی و امضای نمادین تابلوی”دبیرخانه دائمی خلاقیت و نوآوری سازمان تأمین‌اجتماعی” این دبیرخانه کار خود را آغاز کرد.


-----
----------------