×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
قرارگرفتن در مسیر سبز و ارائه خدمات از جمله تسهیلات مورد نظر برای فولاد مبارکه

محمد رضوانی‌فر، معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرکات کشور در بازدید از پروژه گمرک اختصاصی به مساحت ۲۶ هکتاری شرکت فولاد مبارکه، گفت: فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از عوامل کلیدی در صادرات و واردات کشور، نقش بسزایی در تقویت اقتصاد ملی دارد. بنابراین، درج این شرکت در فهرست فعالان مجاز یا فعالان برگزیده، اقدامی است که به منظور تسهیل گری و پشتیبانی از صنعت فولاد کشور صورت گرفته است.

رضوانی‌فر، اعلام کرد که تاکنون ۴۴ انبار اختصاصی در استان اصفهان تعبیه‌شده است. او بیان کرد که بزرگ‌ترین و پرتراکنش‌ترین انبارها در این استان مربوط به فضای اختصاصی شرکت فولاد مبارکه می‌باشند.

وی در ادامه گفت: ایجاد انبارهای اختصاصی برای شرکت‌های بزرگی همچون فولاد مبارکه، امکان جلوگیری از رسوب و ماندگاری کالا در مبادی بندری و پایانه‌ها را ایجاد می‌کند. او همچنین به اهمیت این پروژه در سرعت بخشیدن به انجام تشریفات گمرکی و برنامه‌ریزی بهتر برای ترخیص کالا اشاره کرده و تصریح کرده که این اقدامات جزء مزایای مهمی است که از آنها در ارتقاء فرآیندهای تجاری و گمرکی بهره‌مند خواهیم شد. او افزود: پس از بهره‌برداری از این انبارهای اختصاصی، هدف ما ایجاد اولین مسیر آبی برای مجموعه‌های بزرگ بورسی مانند فولاد مبارکه است.

محمد رضوانی‌فر، گفت: سرمایه‌گذاری، تجهیزات و زیرساخت که فولاد مبارکه در این حوزه انجام داده به‌تنهایی از بخش بزرگی از گمرکات جمهوری اسلامی بزرگ‌تر است.


-----
----------------