×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
قیمت جدید محصولات ایران خودرو پس از اصلاح اعلام شد

بر اساس جدول ارائه شده از سوی دفتر صنایع خودرو وزارت صمت در فروردین ماه سال جاری، زمانبندی اجرای استاندارهای ۸۵ گانه به تفکیک گروه‌های خودرویی اعلام شد که طبق آن، استانداردهای جدید برای گروه خودروهای سواری (گروه خودرویی M۱) تعریف و نهایت زمان اجرایی شدن آن‌ها تیر ماه ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده بود؛ بنابراین ضروری بود که خودروها تا پایان تیر ماه، بتوانند تمام موارد استانداردهای ۸۵گانه را پاس کنند.

با توجه به الزام تولید تمام محصولات بر اساس استانداردهای اجباری جدید از ابتدای تیرماه، اطلاعات و آمار بر اساس اعمال استانداردهای جدید خودرو و تغییرات فنی خودروها بر روی محصولات، توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو به شورای رقابت ارسال و اعلام شد؛ با توجه به افزوده شدن استانداردهای اجباری و اختیاری از تیر ماه، قیمت محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو مشمول تغییرات قیمتی شد و بر اساس آن با تصویب شورای رقابت، نسبت به مصوبه افزایش قیمت فروردین ماه، قیمت ۲۵ محصول افزایش و قیمت سه محصول کاهش یافت، کرده است.

نکته جالب اینجا بود که برای محصول دناپلاس ایران‌خودرو، با کمی بالا و پایین کردن قیمت‌ها میان دو محصول دناپلاس توروبو و دناپلاس، قیمت دناپلاس توروبو را برای خودرو دناپلاس لحاظ و برای مشتریان فاکتور کرد.

این اقدام منجر به این شد که در پی اعتراض مشتریان، شورای رقابت قیمت دناپلاس را مجدد در جلسه این شورا مورد بررسی قرار دهد؛ این جلسه برگزار و بر اساس آن مقرر شد قیمت این خودرو بر اساس مصوبه شورای رقابت، اصلاح شود.

در نهایت پس از کشمکش‌های فراوان بین ایران‌خودرو و مشتریان و ارجاع موضوع به شورای رقابت، در مورد قیمت خودروی دناپلاس، شورای رقابت قیمت‌های اصلاح شده این محصول را (۳۴۹ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۲۴۸تومان) به‌جای قیمتی که برای مشتریان فاکتور شده بود (۴۰۸ میلیون و ۹۶۷ هزار و ۴۸۲ تومان) را اعلام کرد.  

بر اساس آنچه که مقرر بود از ابتدای تیر ماه، قیمت جدید محصولات (پس از اصلاح قیمت ۲۸ محصول)، مبنا قرار گیرد، لیست جدید محصولات این شرکت منتشر شده که اصلاح قیمت دناپلاس نیز در آن لحاظ شده است.


-----
----------------