×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی ایرانسل، مراسم امضای این تفاهم‌نامه، ظهر امروز چهارشنبه اول شهریور ۱۴۰۲، با حضور دکتر یعقوب فتح‌اللهی نایب‌رئیس و معاون پژوهش و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی، دکتر حبیب‌الله اصغری رئیس جهاد دانشگاهی خواجه نصیر الدین طوسی، دکتر حمید ابریشمی‌مقدم رئیس دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی، دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل و جمعی از مدرسان و اعضای هیئت علمی دانشکده برق دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی، در سالن همایش‌های دانشکده برق این دانشگاه برگزار شد.

این تفاهم‌نامه، با هدف تعامل، همکاری و هم‌افزایی در زمینه‌های علمی، پژوهشی و آزمایشگاهی و با چهار موضوع «توسعه دانش و فناوری از طریق به اشتراک‌گذاری منابع و دستاوردهای دانشی»، «انجام پروژه‎ها و برنامه‌های مشترک»، «تبادل و انتقال تجارب»، «استفاده از زیرساخت‌های پژوهشی و تحقیقاتی مشترک» و همچنین دیگر محورهای مورد علاقه طرفین، بین دو طرف منعقد شده است.

عباسی‌آرند در این مراسم، با ابراز خرسندی از امضای این تفاهم‌نامه گفت: ایرانسل نقش خود را پیشگامی در توسعه تکنولوژی و پیشرانی سایر حوزه‌ها تعریف کرده و توانسته از ابتدای فعالیت، با رفع انحصار و ایجاد رقابت، موجب شتاب در توسعه حوزه ارتباطات و فناوری‌اطلاعات کشور شده و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش شبکه نسل چهار تلفن‌همراه قرار داده است.

وی در ادامه افزود: ایرانسل امروزه رسالت خود را توسعه تکنولوژی می‌داند، نه توسعه سرویس و این توسعه تکنولوژی، بدون همکاری مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان اتفاق نمی‌افتد. امیدواریم امروز این تفاهم‌نامه همکاری که بین ایرانسل و جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی منعقد می‌شود، موجب شتاب گرفتن توسعه زیرساخت دیجیتال، با تکیه بر توان داخلی و ظرفیت‌های بومی شود.

مدیرعامل ایرانسل در ادامه با اشاره به اهمیت همکاری‌های علمی در سطوح دانشگاهی گفت: ایرانسل آماده است که دوره‌های آموزشی تخصصی در حوزه تله‌کام را با کمک مجموعه جهاد دانشگاهی، برگزار کند. همچنین ایرانسل پیش از این و با کمک مجموعه ایرانسل‌لبز که بازوی ایرانسل در حوزه تحقیق و توسعه است، حمایت از پایان‌نامه‌های دانشگاهی را در دستور کار خود قرار داده که حمایت از پژوهش‌های دانش‌آموختگان دانشگاه خواجه نصیر نیز در همین راستا قرار دارد.

وی در پایان با تشریح ساز و کار جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در ایرانسل گفت: مرکز توسعه شغلی ایرانسل با هدف تقویت ارتباط متقابل با جامعه آکادمیک و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، تا کنون در سه دوره اقدام به جذب و توسعه مسیر شغلی کارآموزان کرده است که از میان دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر نیز همکاران با استعداد و متخصصی به خانواده ایرانسل اضافه شده‌اند. این مسیر همچنان ادامه خواهد داشت؛ چرا که در حال حاضر برای توسعه تحول دیجیتال، بیش از پیش به حضور متخصصان در کشور احتیاج داریم.

مدیرعامل ایرانسل با تأکید بر نیاز کشور به جذب و نگهداشت ظرفیت‌های نخبگان گفت: آمادگی داریم تا با همکاری دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی، شرایط جذب و به‌کارگیری نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در داخل کشور را فراهم کنیم.

در ادامه این مراسم، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر الدین طوسی، با ارائه گزارشی در خصوص دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشکده برق خواجه نصیر در زمینه فناوری‌های مخابراتی و ارتباطات، از جمله فرستنده‌ها، آنتن‌های ارتباطی، تولید بومی تجهیزات ارتباطی از جمله آمادگی برای تولید آنتن‌های شبکه نسل پنج تلفن‌همراه توسط پژوهشگران این دانشگاه، همکاری با اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران را در افزایش انگیزه برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بسیار مهم دانست.

در پایان این مراسم، حاضران از آزمایشگاه آنتن استاد دکتر حسن مرشد (بنیان‌گذار علم نوین موج در ایران) و آزمایشگاه سنجش کیفیت ترمینال‌های بدون سیم بازدید کردند و با حضور در دفتر جهاد دانشگاهی در دانشکده برق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، از نزدیک در جریان آخرین دستاوردهای پژوهشگران این دانشگاه قرار گرفتند.

ایرانسل، اولین اپراتور ارائه دهنده ۵G و رکورددار سرعت و تعداد سایت نسل پنج در ایران، پیش از این نیز با امضای تفاهم‌نامه همکاری با مجموعه‌های دانشگاهی از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه علم‌و‌صنعت ایران و دانشگاه تربیت مدرس، اجرای همکاری‌‌های پژوهشی و حمایت از پژوهش‌های دانشگاهی با کمک ایرانسل‌لبز، همکاری با دانشگاه شریف و دیگر دانشگاه‌ها برای جذب دانشجویان برتر و برگزاری دوره‌های مرکز توسعه شغلی ایرانسل، هدف ارتباط با جامعه دانشگاهی برای تحقق تحول دیجیتال در صنعت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات را پیگیری می‌کند.


-----
----------------