×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیر روابط عمومی و امور مشتریان: افزایش ۱۲۶ درصدی تسهیلات اعطایی به دانش بنیان ها در دولت سیزدهم

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، در اردوی راهیان پیشرفت این بانک، محمد حسن ترابی مدیر روابط عمومی و امور مشتریان، حجت الاسلام صمد ایمانی ملکی مسؤل نظارت و تطبیق شرعی، حسین آرشید مدیر استانی قم به همراه جمعی از کارشناسان این بانک و خبرنگاران از طرح های گروه صنعتی امید (تولیدکننده سیم و مفتول فنری از جنس فولاد آلیاژی، انواع فنر صنعتی و فنر قطعات خودرو)، گروه صنعتی ثنا (تولیدکننده انواع چسب سیلیکات، چسب کاشی و صنایع ساختمانی و پایه آلیاژی و انواع ورق های پلاستیکی) و گروه صنعتی لینا(تولیدکننده انواع اسنک، چیپس، خشکبار و…) بازدید کردند.
مدیر روابط عمومی و امور مشتریان این بانک هدف از برگزاری این اردو را آشنایی اصحاب رسانه و خبرنگاران با دستاوردهای دولت سیزدهم و در راستای تحقق شعار سال همچنین رونق تولید و اشتغالزایی، امید آفرینی، دغدغه مندی برای رفع موانع بخش تولید و حل مشکلات تولیدکنندگان و کارآفرینان و ایجاد فضای درک مشترک برای تعامل بیشتر با صنعتگران و خبرنگاران عنوان نمود.
محمدحسن ترابی بیان داشت: در دولت سیزدهم اقدامات مؤثری در حمایت از بخش های مختلف صنعتی و تولیدی استان مختلف کشور به انجام رسیده و مقام معظم رهبری بارها بر موضوع اطلاع رسانی از اقدامات و عملکردها پرداخته و تأکید کردند که باید از شیوه های جدید و جذاب اطلاع رسانی استفاده شود و در همین راستا خبرنگاران رسالت اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و افزایش روحیه امید و خودباوری در فضای جامعه بر اساس رسالت جهاد تبیین را بر عهده دارند.
وی افزود: حضور در چنین بازدیدهایی سبب افزایش شفافیت در خصوص تخصیص منابع بانکی به صنایع تولیدی کشور خواهد شد که علاوه بر کسب تجارب مختلف سبب آشنایی مخاطبان و عموم مردم با ظرفیت های بخش تولید و فرصت های سرمایه گذاری خواهد شد.
مدیر روابط عمومی و امور مشتریان بانک صنعت و معدن با اشاره به نقش مؤثر این بانک در اجرای سیاست های کلان دولت در بخش صنعت و معدن کشور ضمن اشاره به افزایش ۱۲۶ درصدی تسهیلات به شرکت دانش بنیان در ۳۰ ماه استقرار دولت سیزدهم و در مقایسه با مدت مشابه در دولت قبل اعلام داشت:۲۴۰ طرح با تسهیلات ریالی ۷۰ هزار میلیارد و ۸۷۷ میلیون ریال و تسهیلات ارزی ۲۷۵۹ میلیون یورو از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به بهره برداری رسیده که اشتغالزایی برای ۱۹ هزار نفر را به همراه داشته است.
ترابی ادامه داد: ۱۸۷ طرح نیز طی همین مدت با تسهیلات ریالی ۱۰۵ هزار میلیارد ریال و تسهیلات ارزی ۷ میلیارد و ۸۵۸ میلیون یورو و با اشتغالزایی ۲۵ هزار نفری در حال اجرا می باشد.
حسین آرشید مدیر استانی قم نیز که در این بازدیدها حضور داشت، عنوان داشت: این استان با مساحت ۱۱٫۷۴۸ متر مربع کوچکترین استان کشور از لحاظ مساحت جغرافیایی است. در عین حال این استان دارای ۷ شهرک و ۴ ناحیه صنعتی دولتی، ۲ شهرک صنعتی غیردولتی و ۲ منطقه صنعتی (جمعاً ۱۵ شهرک، ناحیه و منطقه صنعتی است). همچنین ۳ شهرک صنعتی از شهرکهای صنعتی مزبور شهرک صنعتی تخصصی هستند: شهرک صنعتی ثامن (شهرک تخصصی صنایع چوب و مبلمان)، شهرک صنعتی چاپ و نشر و شهرک صنعتی آی تی می باشد.
وی گفت: همچنین ۳۱۰۰ واحد صنعتی در شهرکهای صنعتی استان قرارداد دارند که تعداد ۲۰۰۰ واحد آن به بهره برداری رسیده و از این تعداد ۱۷۰۰ واحد آن فعال است. علاوه بر آن تعداد ۱۵۰۰ واحد صنعتی خارج از شهرکهای صنعتی در استان قم فعالیت می نمایند.
آرشید تاکید کرد: بیشترین صنایع فعال مستقر در استان قم به ترتیب صنایع شیمیایی، کانی غیرفلزی (سنگ، آجر و مصالح ساختمانی)، صنایع فلزی و لوازم خانگی، صنایع سلولزی و صنایع نساجی می باشد.
وی افزود: لازم به ذکر است ۱۳ خوشه صنعتی در قم شناسایی شده که خوشه های کفش ماشینی، مبل، سوهان، سنگ، فرش دستباف و انگشتر توسعه یافته و خوشه های چاپ و بسته بندی و فناوری اطلاعات در حال توسعه می باشند.

وی با اشاره به عملکرد بانک صنعت و معدن در استان قم از بدو تاسیس تاکنون اعلام داشت: مبلغ ۹۷ هزار میلیارد ریال توسط شعب قم و شهرک صنعتی شکوهیه به واحدهای صنعتی استان قم پرداخت شده که بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال آن منجر به بهره برداری از ۳۵۰ طرح صنعتی (در قالب ایجاد کاخانه جدید یا توسعه و نوسازی آن) گردیده و مابقی بابت تامین سرمایه در گردش مورد نیاز این واحدها پرداخت شده که منجر به تثبیت اشتغال استان گردیده است.
وی ادامه داد: همچنین مبلغی در حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ریالی و ۱۰۰ میلیون دلار تسهیلات ارزی توسط سایر شعب بانک صنعت و معدن به واحدهای صنعتی مستقر در استان قم پرداخت گردیده است که با احتساب کلیه مبالغ فوق الذکر، معادل ریالی تاریخ جاری مجموع تسهیلات اعطایی توسط بانک صنعت و معدن به طرحهای استان قم مبلغی در حدود ۱۷۲ هزار میلیارد ریال (معادل ۱۷٫۲ همت) می باشد.
مدیر استانی قم خاطرنشان کرد: طی دو سال اخیر مبلغ ۴۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۲۰۰ واحد صنعتی در استان قم پرداخت گردیده که حدود ۲۰ درصد از این مبلغ به شرکتهای دانش بنیان پرداخت شده است. همچنین در حال حاضر تعداد ۱۶ طرح صنعتی جدید یا توسعه ای به مبلغ سرمایه گذاری بالغ بر ۱۰هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۶۶۰ نفر با تسهیلات سرمایه ثابت بانک صنعت و معدن به مبلغ ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا می باشد.
آرشید اضافه کرد: مبلغ ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرحهای مصوب سفر ریاست جمهوری در استان قم پرداخت گردیده که مبین عملکرد ۱۰۰ درصدی این بانک نسبت به مبلغ تعیین شده بابت مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان قم می باشد.
وی بیان داشت: همچنین با پیگیری و اقدامات بانک طی سال جاری ۳ واحد صنعتی تحت تملک بانک، مجدداً به چرخه تولید برگشته اند که اشتغالزایی بالغ بر ۶۵ نفر را در پی داشته است.
این مدیر بانکی تاکید کرد: با توجه به سیاستهای کنترل نقدینگی و مهار تورم و لزوم تغییر رویکرد بانکها در نحوه تامین مالی واحدهای صنعتی از نقدی به اعتباری و در چارچوب تامین مالی زنجیره تامین، حجم اعتبارات اسنادی گشایش شده و ضمانتنامه های صادره این بانک طی سال جاری با رشد ۱۱۰ درصدی همراه بوده است؛ همچنین پذیرش ضمانت انتشار مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی توسط بانک صنعت و معدن جهت طرحهای صنعتی واقع در استان قم در دست بررسی و اقدام این بانک قرار دارد.
در این مجموع بازدیدها، صنعتگران استان قم در جمع مدیران و کارشناسان بانک صنعت و معدن و خبرنگاران به انتظارات خود از نهادهای متولی امر تولید اشاره نمودند و از تعامل مناسب بانک صنعت و معدن در پرداخت به موقع تسهیلات تقدیر و تشکر کردند؛ همچنین چالش ها و موانع تولید و کارآفرینی را تشریح نموده و خواستار انعکاس درخواست های صنعتگران و رعایت اصل شفافیت در پرداختن به موضوعات مرتبط با صنعت در رسانه ها شدند.


-----
----------------