×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی: بانک صنعت و معدن یک بانک ارزش آفرین و با سابقه در حوزه تامین مالی بخش تولید و اشتغال کشور است

 به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط‌ عمومی بانک صنعت و معدن، دکتر محمد جواد شریف ‌زاده در جلسه هم‌اندیشی و ارزیابی عملکرد این بانک در شش‌ماه نخست سال جاری که با حضور مدیرکل و مشاوران وزارت امور اقتصادی و دارایی و دکتر علی خورسندیان مدیرعامل، حسین عسکری، امیرهوشنگ عصارزاده و بیژن اسدی اعضای هیأت‌مدیره و اعضای هیات‌عامل و جمعی از مدیران این بانک، روز شنبه چهارم آذرماه برگزار شد، ضمن تقدیر از دستاوردهای بانک صنعت و معدن، اظهار داشت: این بانک سابقه ای طولانی و درخشان در تامین مالی طرح های صنعتی دارد و بسیاری از واحدهای صنعتی بزرگ و صاحب نام کشور به اهتمام این بانک به بهره برداری رسیده اند.
وی با اشاره به شرایط اقتصاد کشور در بخش ارزی، بر ضرورت توسعه فعالیت های ارزی و شناسایی ساز و کارها و ظرفیت های جدید در این بخش تأکید کرد و افزود: بانک صنعت و معدن این مزیت را دارد که از طریق بانک آلمانی ایران و اروپا(eih) که سهام دار آن می باشد، بستر مناسبی را برای ارائه خدمات به فعالان اقتصادی فراهم آورد.
شریف زاده از لزوم تمرکز بر حوزه تحول دیجیتال و محصولات اعتباری سخن گفت و عنوان نمود: بانک صنعت و معدن با تمرکز بر محصولات و ابزارهای نوین اعتباری می تواند سودآوری بیشتری را رقم بزند؛ تأمین مالی زنجیره های تولید از جمله مواردی است که باید مورد توجه ویژه قرار گرفته و ابزارهای ریالی ـ اعتباری متناسب با نیازهای صنعتگران و کارآفرینان طراحی و ارائه شود.
وی افزود: تحول دیجیتال یک ضرورت غیر قابل انکار است که آینده صنعت بانکداری را رقم می زند و هر بانکی که بتواند پیشرفت قابل توجهی در این حوزه داشته باشد، پیروز میدان رقابت خواهد بود و می تواند سهم بیشتری از بازار مالی را در اختیار بگیرد.
معاون امور بانکی و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اهمیت افزایش درآمدهای کارمزدی تاکید کرد: لازم است گردش مالی شرکت های حوزه صنعت و معدن در این بانک متمرکز شود که با توجه به حجم بالای تراکنش ها و فعالیت های مشتریان حقوقی، می توان شاهد افزایش قابل توجه درآمدهای مشاع بانک بود.
وی فروش املاک و اموال مازاد و شرکت‌های تابعه بانک را متضمن بهبود کفایت سرمایه و قدرت تسهیلات دهی بانک برشمرد و عنوان نمود: مهمترین هدف مولدسازی استفاده بهینه از اموال و دارایی هاست که سبب افزایش بهره وری و رشد اقتصادی می شود و می توان از منابع آزاد شده حاصل از آن برای رشد و توسعه صنعتی کشور و اتمام پروژه های نیمه تمام بهره جست.
دکترشریف زاده خاطرنشان کرد: باید تصویر شفافی از آینده بانکداری ترسیم گردد و با توجه به برنامه های مدون، تحولی در حوزه کسب و کار بانک ها ایجاد شود و برای تجهیز منابع ارزان قیمت، راهکارهای عملی ارائه گردد.
وی از بانک صنعت و معدن خواست در برخورد با بدهکاران دارای بدهی غیر جاری، قاطعانه عمل کرده و از تمامی ابزارها برای وصول مطالبات ارزی و ریالی استفاده کند.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: خوشبختانه بانک صنعت و معدن از بدنه کارشناسی متخصص و توانمندی برخوردار است و با بهره گیری از دانش و توان نیروهای جوان و نخبه های دانشگاهی می توان ظرفیت های این بانک را برای پیشرفت و توسعه افزایش داد.
در ادامه این نشست، مدیرعامل بانک صنعت و معدن با تقدیر از حسن توجه و حمایت‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی از این بانک در راستای پیشبرد امور بیان داشت: دستاوردهای بانک در شش ماهه نخست امسال مرهون تلاش همه همکاران است و بدون شک در سایه همدلی و هم افزایی بیشتر در مسیر حرفه ای خود، شاهد نتایج درخشان تری خواهیم بود.
وی با بیان اینکه اجرای سیاست های دولت و بانک مرکزی مهم ترین دغدغه این بانک است، تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال وصول مطالبات، گشایش اعتبار اسنادی ریالی و پرداخت تسهیلات در این بانک افزایش یافته است و امیدواریم در ماه های باقی مانده نیز با سرعت و جدیت بیشتری این روند ادامه پیدا کند.
وی از افزایش ۱۰ هزار میلیارد تومانی سرمایه بانک صنعت و معدن سخن گفت و اشاره کرد: با حمایت های وزارت امور اقتصادی و دارایی و دیگر نهادهای ذیربط، سرمایه این بانک به ۱۶ هزار میلیارد تومان رسید.
دکتر خورسندیان با ارائه گزارشی از آمار دارایی و بدهی و میزان تسهیلات پرداختی این بانک اظهار داشت: ۷۵ درصد پرتفوی بانک صنعت و معدن ارزی است که از نرخ تسعیر ارز متأثر می گردد.
وی عنوان کرد: ایجاد شرکت تامین سرمایه بانک در دستور کار قرار دارد و این شرکت ابزاری در صورت تاسیس، جریان مالی مطلوبی برای بانک ایجاد می کند و درآمدهای مشاع را افزایش می دهد.
گفتنی است، در این جلسه دکتر سید علی حیدری معاون مالی و بین الملل این بانک نیز گزارش مبسوطی از میزان سرمایه، ترکیب بدهی، تسهیلات، سودآوری، ترکیب دارایی و سپرده ها، عملکرد بودجه و آمار طرح های به بهره برداری رسیده این بانک ارائه نمود و در خلال جلسه نیز در خصوص مشتریانی که بیشترین بدهی غیرجاری به بانک را دارند، چاره اندیشی شد و با همفکری تمامی حاضران، تصمیم مناسب در مورد آنان اتخاذ گردید.


-----
----------------