×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ناترازی نقدیندگی بانک توسعه تعاون به صفر رسید/ انتشار اوراق گواهی سپرده خاص با نرخ ۳۰ درصد از فردا

به گزارش رویداد جدید به نقل از ایبنا، محمد شیخ حسینی؛ مدیر عامل بانک توسعه تعاون در آستانه چهل وپنجمین سالروز انقلاب اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر گفت: بانک توسعه تعاون، بانک توسعه‌ای و تخصصی بخش تعاون و بخش واقعی اقتصاد به خصوص بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصاد کشور است.
شیخ حسینی ابراز داشت: ما در دولت سیزدهم دستاورد‌های بسیار خوب و قابل توجه‌ای داشتیم؛ اول اینکه از زمان تشکیل بانک در سال ۸۸ تا به امروز تسهیلاتی که پرداخت شده بیش از ۶۰ درصد آن در دولت سیزدهم پرداخت شده که عدد قابل توجهی است.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون عنوان کرد: سرمایه این بانک در ابتدای دولت ۲۸ هزار میلیارد ریال بوده و الان به ۶۲ هزار میلیارد ریال رسیده که افزایش سرمایه ما حدود ۱۲۴ درصد رشد داشته است.
وی اضافه کرد: نسبت کفایت سرمایه بانک توسعه تعاون در ابتدای دولت منفی ۲۴ صدم درصد بوده که با افزایش سرمایه و بهبود سایر شاخص‌ها رشد قابل توجهی داشته و بر اساس صورت مالی ۱۴۰۱ به ۶.۶ درصد رسیده است.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون در ادامه تصریح کرد: بانک از سال ۹۲ تا ۱۴۰۱ هر سال زیان تولید می‌کرده، ولی ما در پایان سال ۱۴۰۱ به سود دهی رسیده ایم که در سال ۱۴۰۲ هم ادامه داشت که نشان می‌دهد در ریل سود دهی قرار گرفته ایم.
وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود اظهار کرد: ما ناترازی نقدینگی بانک توسعه تعاون را در کنار انجام تکالیف سنگین تکلیفی از جمله تبصره ۱۶ و ۱۸ به صفر رساندیم و برداشتی هم نداشتیم.
شیخ حسینی در ادامه گفت: در حوزه تسهیلات نیز قریب به ۴۲ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ تسهیلات دادیم که این تسهیلات در بخش واقعی اقتصاد و در راستای تخقق شعار سال بوده است.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون اضافه کرد: ما سند تحول این بانک را هم تدوین کرده ایم که مبتنی بر سند تحول دولت مردمی است. همچنین یک سامانه دیجیتال به نام «بانکواره» طراحی کرده ایم که یکی از به‌روز‌ترین و کامل‌ترین سامانه‌های افتتاح حساب و پرداخت تسهیلات خرد غیر حضوری است.
وی تاکید کرد: تعداد قابل توجهی از طرح‌هایی که در دولت سیزدهم تامین مالی شدند توسط بانک توسعه تعاون در دهه فجربه بهره برداری می‌رسند. تعداد این طرح‌ها ۷۲ طرح و مبلغ آن بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال است که از این مبلغ ۸۲۲۸ میلیارد ریال از تسهیلات بانک توسعه تعاون بوده که در دهه فجر با اشتغالزایی ۱۸۴۶ نفر به بهره برداری خواهد رسید.

آمار تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون

شیخ حسینی  در مورد پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از محل تبصره ۱۸ گفت: با این تسهیلات ۴ هزار نفر در کشور مشغول کار شدند و همچنین از محل تسهیلات تکلیفی تبصره ۱۶ نهاد‌های حمایتی از هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان کمیته امداد ۱۵۰۰ میلیارد تومان با تحقق ۸۸ درصد پرداخت شد، همچنین تسهیلات سازمان بهزیستی و بنیاد شهید در مجموع ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۷ هزار نفر پرداخت شد.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون همچنین در مورد تسهیلات طرح جهش مسکن اظهار کرد: ۱۰۰ درصد تعهدات را در سال قبل به تعاونی‌های مسکن پرداخت کردیم و تسهیلات ازدواج در سال جاری ۲ هزار میلیارد تومان بود.
وی افزود: تسهیلات کمیته امداد ۳۰۰ میلیارد تومان بود که ۸۰ درصد پرداخت کردیم، تسهیلات بهزیستی نیز ۲۰۰ میلیارد تومان با ۹۴ درصد تحقق و تسهیلات حساب پیشرفت و عدالت ۶۰۰ میلیارد تومان سهم ما است که، چون اخیرا ابلاغ شده ۵ درصد تحقق د اشته است.
شیخ حسینی گفت: با اختیاری که به شعبه‌های بانک داده‌ایم کسانی که اقساط معوق دارند در دهه فجر با پرداخت اقساط می‌توانند از بخشودگی جرایم برخوردار شوند.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون خبر داد که اوراق گواهی سپرده خاص با مجوز بانک مرکزی و با نرخ ۳۰ درصد از فردا چهارشنبه برای تامین سرمایه در گردش تعاونی‌ها منتشر می‌شود.


-----
----------------