×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نشست مدیرعامل برق منطقه‌ای استان با مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان انجام شد

اسدی ضمن قدردانی از همکاری شرکت فولاد خوزستان در پیک تابستانه سال جاری، اظهار داشت: موازنه تولید و مصرف، با یکدیگر برابری ندارند. با توجه به شرایط اقلیمی و صنایع مختلف، مصرف برق خوزستان به نسبت دیگر استان‌ها بیشتر است. در تابستان گذشته، بیشترین سهمیه برق به بخش توزیع اختصاص یافته است.

وی در ادامه گفت: نبود نیروگاه‌های آبی در استان، وضعیت بحرانی را ایجاد نموده است. صنایع باید به کمک وزارت نیرو بیایند. تلاش می‌کنیم، در جلسات وزارتخانه سهمیه بیشتری برای برق منطقه‌ای استان گرفته شود.

امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: فولاد خوزستان با چالش های نظیر تامین مواد اولیه و سنگ آهن، در حوزه انرژی در فصل تابستان برق و در فصل زمستان نیز گاز مواجه است. ده درصد میزان مصرف کشور، در صنعت فولاد مصرف می‌شود. در سال ۱۴۰۱ برق منطقه‌ای استان همکاری مناسبی داشته و تولید از دست رفته شرکت خوزستان به واسطه‌ی محدودیت‌های برق ۳۰۰ هزار تن بود. اما در سال ۱۴۰۲ نزدیک به دو ماه تولید بخش فولادسازی به صفر رسید.

وی در ادامه گفت: بیشترین تولید از دست رفته ناشی از محدودیت های برق متعلق به فولاد خوزستان بود. انتظاری که از مسئولان استان می‌رود، به صنعتی که برای استان درآمدزایی دارد، اهمیت بیشتری داده شود. در دو سال گذشته نزدیک به یک میلیون تن تولید را از دست داده‌ایم. اگر تولید متوقف شود و توسعه شرکت اتفاق نیفتد، درآمدزایی استان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

ابراهیمی در ادامه با تشکر از همکاری مدیر پیشین برق منطقه‌ای در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: با تعامل میان سازمان‌های استان، بسیاری از مشکلات قابل حل است. امیدواریم با نگاه مثبتی که در مدیریت جدید برق منطقه‌ای استان ایجاد شده، تعاملات با شرکت فولاد خوزستان انجام شود. هرگونه محدودیت برای شرکت فولادخوزستان، هفت شرکت نوردی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در ادامه محمد نیکوکار قائم مقام مدیرعامل در حوزه بهره‌برداری و توسعه گفت: در صنعت، توسعه عامل اشتغال‌زایی است. تولید بر درآمد و توسعه تاثیر بسزایی دارد.

در ادامه میثم شهنیانی معاون طرح و توسعه گفت: با تشکیل اتاق همفکری میان سازمان برق منطقه ای و فولاد خوزستان، امیدواریم که شاهد تعاملات بیشتری میان دو سازمان باشیم.


-----
----------------