×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نصب بزرگترین قطعه ی پروژه مکانیزاسیون انباشت و براشت مواد اولیه در فولاد خراسان 

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی فولاد خراسان، نصب این قطعه ۷۵ تنی با طول ۵۰ متر، بخشی از پروژه «بهبود فرایند انباشت و برداشت مواد اولیه»­ی کارخانه گندله سازی فولاد خراسان است که با همکاری شرکت پامیدکو» در حال اجراست.

به گفته­ی معاون «طرح و توسعه» فولاد خراسان، این پروژه با هدف مکانیزه نمودن تخلیه، انبارش و برداشت کنسانتره آهن ورودی به مجتمع و انتقال آن به واحد گندله‌سازی اجرا می شود.

حمیدرضا اسحاقیان با بیان این که پروژه بهبود و مکانیزه سازی فرایند انباشت و برداشت،  بهره­وری مواد اولیه را در کارخانه بالا خواهد برد، افزود: با ساخت این واحد مکانیزه­ی انباشت و برداشت، کنسانتره از طریق واگن برگردان و یا هاپر دفنی تخلیه و توسط نوار نقاله به محل انباشت که گنجایش ۵۰۰٫۰۰۰ تن کنسانتره را دارد منتقل می شود.

وی افزود: در مرحله بعدی، کنسانتره های ورودی به مجتمع با بهره گیری از یک دستگاه ماشین استکر با ظرفیت ۱۴۰۰ تن در ساعت در طول محوطه انباشت دپو می شود و برای مصرف در کوره گندله سازی، توسط یک دستگاه ریکلیمر با ظرفیت ۱۴۰۰ تن در ساعت برداشت می‌شود.

معاون طرح و توسعه فولاد خراسان افزود: با نصب و راه‌اندازی تجهیزات مکانیزه­ی یاد شده، کلیه ماشین آلات سنگین کنونی از فرایند انباشت و برداشت حذف می‌شوند.

گفتنی است از زمان راه اندازی کارخانه گندله سازی مجتمع فولاد خراسان در سال ۱۳۹۸ تا کنون، کنسانتره ورودی به مجتمع به صورت غیر مکانیزه و پراکنده در محوطه اطراف واحد گندله‌سازی انباشت و توسط ماشین آلات سنگین از قبیل لودر، بیل مکانیکی و کامیون بارگیری، حمل و شارژ می‌گردد.


-----
----------------