×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پایان تجهیزکارگاه و خاکبرداری پروژه آهن‌اسفنجی بافق تا پایان آذر ماه

به گزارش رویداد جدید به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت، مجتبی حمیدیان ، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در جلسه بررسی میزان پیشرفت پروژه ساخت کارخانه آهن اسفنجی که با حضور مدیر پروژه، معاون مالی و اقتصادی شرکت، کارشناسان مشاور و پیمانکار برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد: تا کنون فعالیت هایی نظیر احداث جاده های دسترسی به سایت، مطالعات ژئوتکنیک، تجهیز کمپ کارگری، تامین زیرساخت های اولیه انرژی ، تجهیز کارگاه موقت و … انجام شده و امیدواریم طبق برنامه زمانبندی عملیات خاکبرداری این پروژه مهم تا پایان آذرماه به اتمام برسد. 

وی از پایان عملیات تجهیز کارگاه کارخانه آهن اسفنجی تا ۴ ماه آینده خبر داد و گفت: تجهیزکارگاه شامل احداث ساختمان اداری، واحدهای بچینگ، انبار ابزارآلات، کارگاه خم و برش، کارگاه جوشکاری، کانتین، تعمیرگاه، ساختمان ایمنی، انبار روباز و تامین زیرساختهای موردنیاز است. 

حمیدیان برآورد میزان کل خاکبرداری این پروژه را ۵۹۳ هزار متر مکعب اعلام کرد و افزود: تاکنون بیش از ۸۰ هزار مترمکعب خاکبرداری انجام شده است.  

وی بر لزوم سرعت گرفتن فعالیت ها در بخش مهندسی و تهیه نقشه های خاکبرداری و فونداسیون بخش های اصلی کارخانه و انبارها تاکید کرد و گفت: در تلاشیم که این عملیات حداکثر تا پایان شهریور انجام شده و شرایط لازم برای عملیات بتن ریزی فراهم شود. 

حمیدیان در ادامه با اشاره به اتمام مطالعات ژنوتکنیک زمین در این پروژه افزود: کارخانه آهن اسفنجی در سال ۱۴۰۵ به بهره برداری خواهد رسید. 

گفتنی است در این جلسه زمان انعقاد قرارداد و ساخت کمپرسورهای پروسسی، ماشین‌های HBI و رکوپراتور با نهایی‌سازی مهندس پایه آن، پایان دی‌ماه سال جاری تعیین شد.


-----
----------------