×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کارخانه گندله‌سازی فولاد سنگان ۲۰ درصد بیش از ظرفیت خود تولید می‌کند

به گزارش رویداد جدید به نقل از  ایراسین، علی امرایی در بازدید محمدیاسر طیب نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، اعضای هیئت مدیره و تعدادی از معاونین این شرکت از فولاد سنگان ضمن خیر مقدم به مهمانان در گزارشی به شرح عملکرد شرکت، طرح‌های توسعه و چالش‌های موجود پرداخت و با اشاره به کسب افتخارات و جوایز متعدد سطح ملی از رشد ۱۱۵ پله ای شرکت در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۳۹۶ خبر داد و اظهار کرد: شرکت فولاد سنگان طی چهار سال گذشته دو بار رتبه اول بهره وری کل عوامل در جمع ۱۰۰ شرکت برتر اقتصادی ایران را به دست آورده است.

وی افزود: این شرکت در سال گذشته موفق به تولید بیش از ۴ میلیون تن گندله به عنوان محصول نهایی شرکت شد و این میزان تولید در حالی رخ داد که در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۲۰ روز ( بیش از یک سوم طراحی تولید کارخانه) را به دلیل قطعی برق و گاز از دست داد و در ۹ ماه اول امسال حدود ۳.۲ میلیون تن گندله تولید شده است.

مدیرعامل فولاد سنگان گفت: در حال حاضر کارخانه گندله سازی فولاد سنگان ۲۰ درصد بیش از ظرفیت روزانه و ماهانه خود تولید می‌کند و پتانسیل تولید ۶ میلیون تن در سال به شرط رفع چالش‌های برق و گاز را دارد.

امرایی با اشاره به راه اندازی کارخانه کنسانتره سازی در اوج تحریم‌ها و محدودیت‌های کرونایی گفت: این کارخانه تنها واحد صنعتی است که به وسیله مهندسان داخلی راه اندازی شده و توسط ایمیدرو نیز ثبت دانش و به نام فولاد سنگان ثبت شده است.

وی افزود: در پایان ۹ ماه اول سال جاری حدود ۳ میلیون تن کنسانتره تولید شده است در حالی که در کل سال ۱۴۰۱ این میزان را ثبت کردیم و البته در سال گذشته تولید کنسانتره شرکت متأثر از کمبود برق و گاز قرار گرفت.

مدیرعامل فولاد سنگان عنوان کرد: از مشکلات این شرکت تأمین به موقع و مکفی سنگ است و با توجه به طراحی کارخانه کنسانتره سازی، برای تداوم رشد تولید نیازمند تأمین سنگ با مختصات متناسب با کارخانه از نظر جنس و نوع سنگ هستیم.

امرائی ضمن تشریح طرح‌های توسعه شرکت اعم از احداث نیروگاه ۲۰۰ مگاواتی برق بادی، کارخانه ۲.۵ میلیون تنی کنسانتره هماتیتی، افزایش ظرفیت گندله سازی از ۵ میلیون تن به ۷.۵ میلیون تن، پروژه انباشت مکانیزه باطله، کارخانه احیاء مستقیم، احداث تصفیه خانه تایباد و انتقال آب از دشت کرات به فولاد سنگان و …. از حمایت‌های فولاد مبارکه در این خصوص قدردانی کرد و گفت این طرح‌ها ضمن توسعه فعالیت‌های شرکت موجب اشتغالزایی خوبی در سطح منطقه خواهند شد.

امرایی مشکل حمل ریلی را به عنوان چالش بزرگ منطقه نامید و عنوان داشت: در حال حاضر ظرفیت ریلی منطقه متناسب با ظرفیت تولید نیست و این امر باعث کندی و تعلل در انتقال محصول به مبدأ شده است و از طرفی هزینه‌های بالای حمل به مرکز کشور و هرمزگان توجیه اقتصادی مناسبی ندارد و نیاز ضروری منطقه را دو خطه شدن خط راه‌ آهن دانست.

وی در پایان با اشاره به ورود جدی و مستمر فولاد سنگان در حوزه مسئولیتهای اجتماعی از اشتغالزایی مستقیم ۴۰۰ شغل از طریق اعطای تسهیلات با سرمایه گذاری فولاد سنگان و همکاری صندوق کارآفرینی امید خبر داد. وی همچنین با اشاره اجرای طرح مثلث اقتصادی و مشارکت در طرحهای زیرساختی اعم از عمرانی، آموزشی، درمانی، جاده و انتقال آب دریای عمان به منطقه، فولاد سنگان را شرکتی خوشنام و پیشرو در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی معرفی کرد.


-----
----------------