×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کاهش نرخ سود وام‌‌های حمایتی مسکن امکان پذیر می‌شود

به گزارش رویداد جدید به نقل از بانک مسکن – هیبنا؛ سید عباس حسینی امروز یکشنبه هشتم بهمن ماه در آیین امضای قرارداد سپرده گذاری ۲ میلیارد دلاری با صندوق توسعه ملی به منظور حمایت از نهضت ملی مسکن گفت: این ۲ میلیارد با هدف ادامه تامین مالی بانک مسکن برای پیش بردن طرح نهضت ملی به صورت سپرده ارزی از سوی صندوق به بانک تعلق می‌گیرد.

وی ضمن قدردانی از شخص رییس جمهور که اراده توسعه ساخت و ساز را با برگزاری جلسات منظم شورای عالی مسکن و تاکید بر وظیفه شبکه بانکی برای اجرای جهش تولید ثابت کرده اند، گفت: از صندوق توسعه ملی که با سپرده گذاری این ۲ میلیارد دلار نزد بانک مسکن این امکان را فراهم کردند تا خدمتگزار فعالان اقتصادی در حوزه حمل‌و‌نقل و حوزه ماموریت وزارت راه و شهرسازی و همه فعالان اقتصادی باشیم هم سپاسگزاریم.

مدیرعامل بانک مسکن در خصوص درآمد بانک از محل این سپرده گذاری گفت: منافع این سپرده گذاری برای کاهش نرخ‌های مسکن حمایتی قرار می‌گیرد که کار بسیار بزرگی در امر کمک به گروههای هدف نهضت ملی مسکن است.

حسینی با اعلام اینکه تاکنون حجم قرارداد ۲ میلیارد دلاری بین صندوق و هیچ بانکی نداشتیم، گفت: کار بی نظیری برای اولین بار به همت صندوق توسعه ملی فراهم شده که یک بانک بتواند برای کاهش نرخ وام مسکن حمایتی، این سپرده گذاری را در چرخه اقتصادی به کار گیرد.

به گفته مدیرعامل بانک مسکن این اقدام اراده دولت را برای نهایی شدن نهضت ساخت و ساز نشان می‌دهد.

مدیرعامل بانک مسکن تصریح کرد: تحقق شعار سال که هم رشد اقتصادی هم کنترل تورم است جز از مسیر توسعه ساخت و ساز امکان پذیر نیست.

مدیرعامل بانک مسکن هم چنین توضیح داد: تاکنون ۳۲۰ هزار واحد نهضت ملی از سوی این بانک تامین مالی شده و قرارداد ۸۰ هزار میلیارد تومانی توسط بانک در ۲ سال پرداخت شده است هم چنین برای حدود ۱۲۰ هزار واحد دیگر تعهد مالی داریم چرا که بانک مسکن پیشرو در نهضت ملی مسکن است.

وی در پاسخ به انتقاد مطرح شده مبنی بر اینکه چرا این رقم به صورت انحصاری در خدمت بانک مسکن قرار گرفته است گفت: محدودیتی برای سایر بانک‌ها برای همکاری با صندوق توسعه ملی وجود ندارد. بانک مسکن هم یک بانک دولتی است و منافع شخصی ندارد. افتخار افتخار می‌کنیم بتوانیم نرخ سود اقساط حمایتی را کاهش دهیم تا مردم راحت تر بتوانند وام نهضت ملی را پرداخت کنند.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: هر آنچه از محل این سپرده گذاری حاصل شود با هماهنگی با بانک مرکزی تبدیل به منابعی می شود که در نهضت ملی به کار گرفته شود، آن هم به ترتیبی که دولت اعلام خواهد کرد.


-----
----------------