×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کلنگ زنی سه طرح توسعه ای پتاس با حضور معاون وزیر صمت

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، طرح‌هایی که کلنگ آنها به زمین زده شد شامل احداث استخرهای جدید بهره برداری با ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد، احداث ایستگاه پمپاژ مواد معدنی با ۲ هزار میلیارد و احداث خط لوله انتقال مواد معدنی (شورابه) به استخرهای جدید به طول ۸ کیلومتر و با ۹۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری است.

بر اساس این گزارش، در مجموع اجرای این طرح‌ها بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه برای سرمایه‌گذار (راهبر مجتمع) هزینه در برخواهد داشت.

بازدید از کارخانه تولیدی کودهای ترکیبی گرانوله NPK و کارخانه تولید پتاس، آبشار و دهکده نمکی از دیگر برنامه های بازدید معاون وزیر صمت و هیات همراه از مجتمع پتاس خور و بیابانک بود.

بر این اساس، تاکنون برای کارخانه در حال ساخت تولید کودهای گرانوله با ۷۰ درصد پیشرفت ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه شده که زمینه اشتغال بیش از ۶۰ نفر را فراهم می کند.

گفتنی است مجتمع پتاس خور و بیابانک با راهبری شرکت فرآورده‌های فسفات کارون در ۵ ماهه نخست سال جاری ۲۳ هزار و ۶۷۶ تن پتاس تولید کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۶ درصد رشد داشته است.

لازم به ذکر است که در این مراسم محمدرضا موثقی نیا معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو، خدایار کریم‌نژاد مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، الهام آزاد نماینده مردم خور و بیابانک در مجلس یازدهم، جمعی از مدیران ایمیدرو و ایمپاسکو حضور داشتند.


-----
----------------