×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کیفیت محصولات نقش حیاتی در جایگاه رقابتی فولاد مبارکه دارد

تقویم فولاد مبارکه را که ورق بزنیم در یکی از اوراق پرافتخار آن به دوشنبه یازدهم دی‌ماه سالروز دریافت گواهینامه استاندارد مدیریت کیفیت ISO9001 می‌رسیم. سیامک شجاعی مدیر استراتژی و تعالی سازمانی این شرکت در اهمیت دریافت این گواهینامه ارزشمند چنین گفت:

در جهان رقابتی امروز، کیفیت نقش مهم و غیرقابل‌انکاری دارد. هیچ سازمان و نهادی نیست که بدون توجه به موضوع کیفیت و مدیریت آن در سطح فرایندهای خود بتواند نقش تأثیرگذار و مؤثری در حوزه کسب‌وکار ایفا کند. در این میان ماهیت صنعت فولاد به‌گونه‌ای است که کیفیت محصولات دارای نقش حیاتی در جایگاه رقابتی شرکت‌هاست.

استاندارد سیستم مدیریت کیفیت (ISO9001) به‌عنوان استاندارد مادر به همراه سایر سیستم‌های مدیریت به‌عنوان بهترین مدل‌های عملیاتی یکپارچه در سازمان‌های بزرگ و کوچک، کمک بسیاری در این زمینه کرده‌اند. گستردگی و تنوع این سیستم‌ها و استانداردها موجب ایجاد راهکارهای اثربخش بهبود مداوم و افزایش کیفیت در تمامی بخش‌های فرایندی و مدیریتی کسب‌وکار گردیده است.

بر این اساس سازمان‌های متعالی همیشه به دنبال بهبودهای مداوم بوده و آن را به‌عنوان یکی از خطوط اصلی تصمیم‌گیری انتخاب می‌کنند. استفاده از سیستم‌های اطلاعاتی کمک بسیار زیادی در طراحی و پیاده‌سازی ساختارهای مدیریت کیفیت و به دنبال آن بهبود مداوم نموده است.

استفاده از ابزار حل مسئله تلفیقی شش سیگما و تحلیل کسب‌وکار
شرکت فولاد مبارکه با استفاده از ابزار حل مسئله تلفیقی شش سیگما و تحلیل کسب‌وکار گام بلندی در زمینه شناسایی و حل مسائل مهم و بزرگ سازمان برداشته و با گسترش نگرش فرایندی و یکپارچه‌سازی داده‌ها با همکاری نواحی مرتبط توانسته اقدام به شناسایی و ارائه راهکارهای بهبود نماید.

فولاد مبارکه مدیریت کیفیت و بهبود مداوم را راهبرد اصلی خود قرار داده و در این زمینه موفق به پیاده‌سازی و اجرای بیش از ۱۰ استاندارد مدیریت شده است.این شرکت در ادامه مسیر تعالی خود کسب گواهینامه‌های استانداردهای سیستم مدیریت بازدهی آب، مدیریت نوآوری، ردپای کربن و تداوم کسب‌وکار را در برنامه‌های خود قرار داده است.


-----
----------------