×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گام جدید بانک کارآفرین در ارتقاء جایگاه بین المللی مدیران

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین؛ این دوره دو روزه با همکاری شرکت آلمانی و به همت مدیریت آموزش بانک در تهران با هدف آشنایی اعضاء هیات مدیره، هیات عامل و مدیران امور با حاکمیت شرکتی و نحوه اجرای آن در بانک و موسسات بین المللی، به روش کارگاهی و عملیاتی برگزار شد.
آقایStephan Hartenstein که از فارغ التحصیلان اقتصاد دانشگاه فرانکفورت است و بیش از ۱۵ سال سابقه در زمینه مدیریت ریسک و حاکمیت شرکتی دارد، به عنوان مدرس این دوره، مباحث مختلف مرتبط با نحوه اجرای حاکمیت شرکتی و تجارب مشابه اجرایی این دوره در آلمان را تشریح و بررسی کرد.

رسول خوانساری مدیر آموزش و ارزیابی عملکرد بانک کارآفرین ضمن تاکید بر به‌روز رسانی اطلاعات آموزشی مدیران بانک، برگزاری دوره بین المللی مدیریت حاکمیت شرکتی برای مدیران را یک ضرورت خواند و تصریح کرد: این دوره آموزشی با توجه به تاکید مدیرعامل محترم بانک، مبنی بر ضرورت آموزش و همراه شدن با آخرین متدهای آموزشی روز دنیا، برای مدیران ارشد و اعضاء هیات عامل بانک برگزار شد.
وی ضمن اشاره به خصوصیات، محتوا و مباحث مطرح شده در این دوره گفت: مدیریت ریسک و حسابرسی داخلی، نقش مدیریت در حاکمیت شرکتی، مدیریت تضاد منافع، خرید و فروش سهام توسط مدیران شرکت و افراد مرتبط با آنان، قوانین و ذینفعان خارجی، ابزار سنجش بلوغ حاکمیت شرکتی و.. از جمله مباحثی بود که در این دوره مورد تدریس و بررسی قرار گرفت.

خوانساری با بیان این که یکی از حلقه های مفقوده سال‌های گذشته، برنامه ریزی راهبردی آموزش و پرورش مدیرانی بوده که بتوانند با انجام امور زیر ساختی، ماندگار باشند، تصریح کرد: با توجه به اهمیت بحث آموزش و تربیت نیروی انسانی مجرب و توجه به این موضوع که بانک کارآفرین یکی از بانک های پیشرو است که از نظر شاخص های بانکداری، جزء بانکهای شفاف کشور به شمار می آید، با آموزش بانکداری روز دنیا می توانیم در سطح بین الملل نیز مدعی باشیم و بتوانیم با بانک‌های دیگر رقابت کنیم.
مدیر آموزش و ارزیابی عملکرد بانک ضمن تاکید بر انجام مطلوب ماموریت اصلی مدیریت آموزش و ارزیابی عملکرد، تصریح کرد: تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا با همراهی دوستان زمینه فراهم شده برای ارتقاء آموزشی همکاران بانک را به نتیجه برسانیم و بتوانیم همانطور که در طی دودهه گذشته بانک کارآفرین بعنوان بانکی خوشنام در صنعت بانکداری کشور شناخته شده است، این خوشنامی ادامه یابد.
خوانساری با تاکید بر این که شفافیت در نهادهای مالی یکی از مهمترین اصول این نوع نهادها است ادامه داد: در بانکها چینش مدیریت، نحوه نظارت، مدیریت ریسک و همچنین نحوه ارتباط مدیریت نهادهای مالی با گروه ذینفعان از اهمیت بالایی برخوردار است. نحوه کار هیات مدیره، نقش دبیر هیات مدیره، نحوه مدیریت ریسک، تعریف و اجرای سطوح نظارتی بطور کلی نقش حاکمیت شرکتی را در بانک ها و موسسات مالی برجسته می کند. اجرای حاکمیت شرکتی نه تنها شفافیت را به ارمغان می آورد بلکه اعتبار یک موسسه را نزد ذینفعان از جمله کارمندان، نهادهای نظارتی، شرکت ها و بانک‌های همکار، افزایش می دهد

گردهمایی آموزشی


-----
----------------