×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

 به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، علیرضا گچ پز زاده در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی حوزه روسیه و اوراسیا با میربیزنس بانک مسکو با بیان اینکه امیدواریم توسعه همکاری ها با سرعت قابل قبولی پیش رود، افزود: استحکام روابط بانکی فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران موجبات تسریع و تسهیل مراودات مالی و تجاری متقابل را فراهم کرده است و به عنوان گامی موثر برای تحقق اهداف مشترک اقتصادی مدنظر مقامات عالی دو کشور محسوب می شود.

وی تصریح کرد: میربیزنس بانک به عنوان حلقه رابط میان دو کشور، ارتباط های مالی و بانکی را حفظ کرده است از سوی دیگر روابط بانک ملی ایران با کارگزاری های بزرگ فعال شده که امیدواریم این فضا و بستر ایجاد شده، بتواند شرایط فعالان اقتصادی کشورمان را تسهیل کند.

محمد حزار مدیرعامل میربیزنس بانک مسکو هم با بیان اینکه این بانک به عنوان یک بانک روسی با ۱۰۰ درصد سرمایه خارجی و با سهامداری بانک ملی ایران در سال ۲۰۰۲ تاسیس و فعالیت خود را با دریافت مجوز از بانک مرکزی روسیه آغاز کرد، گفت: هدف از تاسیس این بانک تسهیل مناسبات اقتصادی فی مابین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در تمامی حوزه ها اعم از مبادلات تجاری، مراودات مالی و تسویه وجوه، تامین مالی پروژه های سرمایه گذاری دو کشور و نیز تبادل اطلاعات و فناوری های جدید است.

وی با تاکید بر اینکه میربیزنس بانک تنها بانک روسی است که همواره به عنوان حلقه اتصال سیستم بانکی دو کشور ایفای نقش می کند، اظهار کرد: این بانک با استفاده از تمامی امکانات موجود خود و با انجام مراودات بانکی مستقیم با اکثریت قریب به اتفاق بانک های ایران، ارائه خدمات به مشتریان روسی و غیر روسی در فدراسیون روسیه را در دستور کار خود قرار داده است.

حزار با بیان اینکه میربیزنس بانک اکنون دارای دو شعبه در مسکو و دو شعبه در آستراخان و کازان است، ابراز کرد: خدمات میربیزنس بانک برای اشخاص حقوقی شامل افتتاح حساب به ارزهای روبل، یورو، درهم، یووان و ریال برای شرکت های روسی و غیر روسی، مدیریت حساب بانکی مشتریان با استفاده از کانال اینترنتی بانک از داخل و خارج، انجام نقل و انتقالات وجوه به کمک سیستم های پرداخت و پیام رسان های بانکی فدراسیون روسیه و ایران ، انتقال وجوه حاصل از صادرات ایران به روسیه به ارز و یا ریال و ثبت رفع تعهد ارزی صادر کنندگان است.

حزار ادامه داد: عملیات تبدیل ارزها با نرخ متعارف بانکی بازار ارز روسیه، اعطای وام و خطوط اعتباری به مشتریان، ارائه خدمات اعتبارات اسنادی و ضمانتنامه های بانکی برای مشتریان و بانک های کارگزار ایرانی و روسی و ارائه مشاوره به مشتریان از دیگر خدمات میربیزنس بانک است.

وی خاطر نشان کرد: گروه مالی میربیزنس در جهت توسعه و تحکیم مناسبات تجاری ایران و روسیه و همچنین معرفی رویه های بانکداری اسلامی اقدام به تاسیس و راه اندازی شرکت های تابعه شامل میربیزنس، کلاب و شرکت فاینانس اسلامی میراث کرده تا بتواند به فعالان اقتصادی در کشور خدمات گسترده تری ارائه کند.

همچنین با توجه به افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور و لزوم ارایه خدمات بیمه بازرگانی و غیر بازرگانی به فعالان این حوزه، شرکت بیمه میراث نیز در شرف تاسیس بوده و می تواند در آینده جایگاه خود را به عنوان یک شرکت پیشرو در صنعت بیمه تثبیت کند.

قیافه قائم مقام اتاق بازرگانی ایران و نماینده ایران و روسیه نیز در این مراسم با بیان اینکه باید میزان مراودات ایران و روسیه و سهم ما از حجم مبادلات این کشور افزایش یابد، تصریح کرد: یکی از مشکلات فعالان اقتصادی مسایل مربوط به حوزه مبادلات پولی و بانکی بود که با تاسیس میربیزنس بانک مرتفع شده است و امیدوارم حل و فصل مشکلات مربوط به نرخ ارز حاصل از صادرات نیز در سطح کلان به صورت جدی پیگیری شود.

قیافه بیان کرد: امیدواریم در بازه سه تا پنج سال آینده، مبادلات تجاری ایران و روسیه به ۱۰ میلیارد دلار رسیده و در این میان کارکرد بانک ها به ویژه بانک ملی ایران و میربیزنس بانک می تواند بسیار راهگشا  باشد.


-----
----------------