×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۸ تیر , ۱۴۰۳
استراتژی و راهبرد بلندمدت فولاد مبارکه افزایش توان تولید محصولات خاص در منطقه است

در آئینی با حضور مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و جمعی از معاونان و مدیران این شرکت و اعضای هیئت‌مدیره و مدیران شرکت فولاد سفیددشت، ضمن قدردانی و تجلیل از زحمات محمود ارباب‌زاده مدیرعامل سابق شرکت فولاد سفیددشت، محمود محمدی فشارکی به‌عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرفی شد.

محمد یاسر طیب نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در این آئین ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور شهید و همراهان ایشان گفت: نگاه فولاد مبارکه از بدو تأسیس تا امروز ساختن و آماده‌کردن زیرساخت‌های توسعه‌ای صنعتی و انسانی در کشور بوده و این در حالی است که طی چند دهه گذشته و در پی این تفکر و سرمایه‌گذاری‌های مستقیم و غیرمستقیمی که با اجرای توسعه‌ها انجام شده، خوشبختانه اتفاقات خوبی در فولاد مبارکه، منطقه پیرامونی و استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری و به‌طورکلی در اقصی نقاط کشور رخ داده است.

وی تصریح کرد: یکی از استراتژی‌های کلان فولاد مبارکه توسعه کلان جغرافیایی و اقتصادی کشور است به همین دلیل امروز به واسطه تأمین مواد اولیه مورد نیاز شرکت و محصولات تولیدی فولاد مبارکه، هزاران صنعت دیگر در بالا و پایین‌دست این شرکت نظیر خودروسازی، لوازم‌خانگی، صنایع بسته‌بندی و مواد غذایی و لوله و پروفیل شکل‌گرفته که در این میان یکی از مناطق هدف در حوزه توسعه صنعتی استان هم‌جوار فولاد مبارکه یعنی استان چهارمحال و بختیاری بوده است.

طیب نیا ادامه داد: در این زمینه فولاد مبارکه سرمایه‌گذاری‌های خوبی تا به امروز در این منطقه انجام داده است و با توجه به اینکه مردم منطقه مردمی تلاشگر هستند، توسعه صنعتی می‌تواند در ارتقا سطح دانش و توسعه منابع انسانی این مناطق تأثیرگذار باشد. در این راستا فولاد مبارکه توسعه تولید محصولات خاص خود را در این منطقه هدف‌گذاری و عملیاتی کرده به نحوی که در تولید ورق‌های خاص در شرکت‌هایی مانند ورق خودرو، تاراز و توان آور در استان چهارمحال و بختیاری سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام شده است. همچنین در حوزه اشتغال و تولید محصولات با ارزش‌افزوده بالا از قبیل ورق‌های گالوانیزه خودرویی و قلع اندود شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در این منطقه هستیم.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه با بیان اینکه شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری یکی از طرح‌های هفت‌گانه بوده است، افزود: این شرکت در زمینه توسعه به شرایط خوبی به رسیده است و امیدواریم در سال جاری شاهد افتتاح کامل و تولید مداوم واحد فولادسازی این شرکت باشیم.

وی تاکید کرد: استراتژی و راهبرد بلندمدت فولاد مبارکه افزایش توان تولید محصولات خاص در منطقه است و در حال حاضر جمع سرمایه‌گذاری‌های در جریان فولاد مبارکه در حوزه توسعه استان چهارمحال و بختیاری ۲۲ هزار میلیارد تومان است که برخی از آن‌ها در حال اجرا یا بعضاً مجوز اجرا گرفته‌اند که امیدواریم این پروژه‌ها هرچه سریع‌تر در مدار تولید قرار گرفته و برای منطقه اشتغال‌زایی و ارزش‌افزوده به همراه آورد.

طیب نیا ادامه داد: مهندس ارباب‌زاده از اساتید با سابقه صنعت فولاد و مدیران نسل اول فولاد مبارکه است که کار خود را با پروژه فولاد مبارکه و بهره‌برداری این شرکت آغاز کرد و در طول مسئولیت خود در شرکت فولاد سفیددشت خدمات ارزنده‌ای به این مجموعه ارائه کرد.

وی گفت: با مدیریت و پیگیری‌های مهندس ارباب‌زاده و تلاش همکاران ایشان در شرکت فولاد سفیددشت واحد احیا مستقیم این شرکت و در ادامه نیز توسعه‌های آن به بار نشست و جای خوشبختی است که امروز واحد ریخته‌گری و فولادسازی این مجموعه نیز آماده بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: اینکه مهندس ارباب‌زاده در همه مراحل به ارزش‌های سازمانی فولاد مبارکه پایبند است و با تعصب و آشنایی کامل به فرهنگ فولاد امور محوله را در فولاد مبارکه به سرانجام رساند و با تبعیت کامل از اصول و سیستم‌هایی که در فولاد مبارکه حاکم است، راهبردهای سازمان را با روحیه و حضور همیشگی در صحنه و میدان پیش برد، قابل‌تقدیر است. در مقابل فولاد مبارکه نیز همواره تلاش کرده از تجارب ارزنده این مدیر توانمند به نحو مطلوب استفاده کند و در آینده نیز چنین خواهد بود و از تجارب این مدیر توانمند در سنگرهای دیگر استفاده خواهد شد

وی تصریح کرد: بدون شک سرمایه اصلی فولاد مبارکه همین افرادی هستند که در سنوات متمادی در فولاد مبارکه کار کردند، تجربه به دست آوردند و تجارب خود را در راستای اهداف سازمان به کار گرفتند.

طیب نیا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شرکت فولاد سفیددشت یکی از مجموعه‌های بزرگ و اصلی زیر مجموعه فولاد مبارکه است به همین دلیل ضرورت داشت که فردی به‌عنوان جانشین مهندس ارباب‌زاده در این مجموعه مشغول کار شود که با استراتژی‌ها و فرهنگ فولاد مبارکه آشنایی کامل داشته باشد و بتواند در مجموعه فولاد سفیددشت فرهنگ کار، پروژه‌های توسعه و برنامه‌هایی که در این شرکت تعریف شده را با قوت بیشتر عملیاتی کند که پس از بررسی‌های زیاد مهندس محمود محمدی فشارکی به این منظور در نظر گرفته شد که خوشبختانه وی نیز فردی متعهد و متدین و با دانش و آشنا به فرایند فولاد مبارکه است و سالیان سال در فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا فعالیت کرده و پروژه‌های بسیار مهمی نظیر تولید فولادهای زنگ‌نزن و ورق آجدار را در مجتمع فولاد سبا با ظرفیت‌های موجود در فولاد مبارکه و تلاش کارکنان این مجموعه و بدون حضور کارشناسان خارجی به سرانجام رسانده است. ازاین‌رو می‌توانیم از سپردن شرکت فولاد سفیددشت به مهندس محمدی اطمینان کامل داشته باشیم.

گفتنی است در پایان این جلسه از زحمات مهندس ارباب‌زاده با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

ایراسین


-----
----------------