×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۸ تیر , ۱۴۰۳
امضای تفاهم نامه بانک توسعه تعاون با سازمان فناوری اطلاعات ایران

محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در این مراسم اعلام کرد: پویایی و چابکی و همچنین ظرفیت های ایجاد شده از سوی بانک توسعه تعاون در سال های اخیر به عنوان تنها بانک تخصصی تعاونی ها و اتحادیه ها تاثیر بسزایی بر ایجاد اشتغال و حمایت از تولیدکننده ها داشته است.
وی گفت : بانک توسعه تعاون به عنوان تنها بانک تخصصی و توسعه‌ای بخش تعاون کشور بر حمایت از تعاونی‌ها و به‌ خصوص بخش تولید تمرکز دارد و بیش از ۷۰ درصد اعتبارات خود را به تعاونی‌ها و اعضای تعاونی‌ها پرداخت می‌کند علاوه بر این، در اجرای برنامه‌های اشتغال خُرد و طرح های تکلیفی یکی از بانک‌های موفق و پیشرو در پرداخت تسهیلات است.
شیخ حسینی با تاکید بر سند چشم انداز بانک توسعه تعاون در افق ۱۴۰۴ به عنوان برترین بانک ایران در ارائه خدمات اعتباری ، مالی و بانکی دیجیتال به تعاونی ها و بنگاهای متوسط و کوچک(SME ) ها اظهار داشت: سند چشم انداز ترسیم شده برای بانک به این گونه است که بانک برتر کشور در ارائه خدمات الکترونیک به تعاونگران و sme ها باشد و در رسیدن به این جایگاه سهم تعاونگران بسیارحائز اهمیت است.
وی افزود: تعاون رکن مهم اقتصاد ملی و واجد ویژگی ها و خصیصه های منحصر به فردی است که می تواند در مشارکت دادن مردم در فعالیت های اقتصادی، توزیع عادلانه درآمد و ایجاد عدالت اقتصادی و نیز توزیع فرصت های برابر برای آحاد جامعه کارکردهای مهمی داشته باشد.
شیخ حسینی اظهار داشت: سامانه «بانکواره» به عنوان یکی از مزیت‌ها و محور قابل اتکای بانک در تقویت ارتباطات بانک با مشتریان و تعاونگران است که قابلیت اجرای بسیاری از تفاهم‌نامه‌ها و طرح‌های تسهیلاتی و اعتباری بانک از طریق این سامانه وجود دارد.
محمد خوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره ظرفیت های موجود در این دو مجموعه بر تعامل و همکاری های بیشتر میان این دو سازمان دولتی تاکید کرد و افزود: امروزه در عصر الکترونیک، نهادها و سازمان ها به سمت هوشمند سازی رفته و اغلب خدمات خود را به صورت اینترنتی، ارائه می دهند. اغلب شرکت ها و موسسات، در جهت تسریع و تسهیل در ارائه خدمات خود، اقدام به راه اندازی سرویس های الکترونیک و ارائه خدمات خود به جامعه هدف هستند.
وی افزود: سازمان فناوری اطلاعات ایران براساس تکالیف محوله موظف به ایجاد بستری جهت عرضه خدمات الکترونیکی دولت به کاربران نهایی از طریق ابزارک‌های همراه شده است. در این راستا برنامه«دولت من» به عنوان درگاهی واحد جهت دریافت خدمات دولت در دسترس عموم قرار گرفته است. خدمات الکترونیکی دولت همراه توسط سازمان سرویس دهنده تهیه و ارائه شده و خدمات موجود در برنامه به تدریج تکمیل می‌شوند.
خوانساری با اشاره به ماده ۱۰۷ لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: به منظور هوشمندسازی و تحقق دولت الکترونیک، وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی موظفند اقدامات لازم را برای توسعه دولت هوشمند به منظور ارتقای شاخص‌های ملی و بین‌المللی از جمله شاخص بین‌المللی توسعه دولت الکترونیک اجرا کنند.
گفتنی است ارائه سرویس و خدمات مورد نیاز طرفین در راستای افزایش تعاملات فی ما بین، ارتقا سطح امنیت شبکه و داده ها از طریق ارائه سرویس و خدمات ابری ، میزبانی پایدار و ارتباط سریع و خدمات حوزه امنیت سایبری و ارائه خدمات بانکی در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه از مفاد این تفاهم نامه می باشد که به امضای مدیر عامل بانک توسعه تعاون و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران رسید.


-----
----------------