×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۴ آذر , ۱۴۰۳

در چنین شرایطی شرکت نستله به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مواد غذایی و آشامیدنی، با درک چالش‌ها و مسئولیت خود در قبال محیط زیست، در کنار دوست‌داران زمین ایستاده و با نگاهی به آینده از هیچ تلاشی برای یک زمین پاک و سالم دریغ نکرده است. راه‌اندازی پروژه Net Zero (نت زیرو/ صفر خالص) یکی از تلاش‌های نستله در این زمینه است که در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

پروژه Net Zero شرکت نستله

پروژه Net Zero با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و حرکت به سوی آینده‌ای با کربن کم و پایدار در سال ۲۰۱۸ طراحی شد.

در سال ۲۰۲۰، نستله نقشه راه Net Zero را منتشر کرد و از آن زمان تاکنون تحولات عمده‌ای در کسب و کار خود در راستای کاهش گازهای گلخانه‌ای ایجاد نموده است. دو رویکرد اصلی پروژه حاضر تمرکز بر بازسازی جنگل‌ها و زیستگاه‌های طبیعی و تحول در چارچوب‌های کشاورزی است.

هدف پروژه Net Zero تعهد این شرکت برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به صفر خالص (Net Zero) تا سال ۲۰۵۰ است. نستله با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، مدیریت بهتر منابع طبیعی و همکاری با کشاورزان، تامین‌کنندگان و جوامع محلی، تا سال ۲۰۲۳ به میزان ۱۳٫۸ درصد از میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای خود نسبت به ۲۰۱۸ کاسته و بر آن است که تا سال ۲۰۵۰ این میزان به عدد صفر برسد و از این طریق به حفظ محیط زیست و مقابله با تغییرات اقلیمی کمک نماید.

گام‌های نستله در راستای رسیدن به Net Zero در حوزه‌های مختلف

  1. تامین مواد اولیه

تولید لبنیات و مواد اولیه دامی یکی از منابع انتشار گازهای گلخانه‌ای است. نستله با تقویت برنامه‌های همکاری با کشاورزان و دام‌پروران ضمن حمایت از وضعیت معیشتی آنان، به حفظ و تقویت اکوسیستم‌ها از طریق کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌پردازد.

  • بسته‌بندی محصولات

علی‌رغم اهمیت بسته‌بندی در حفظ بهداشت غذا، باقیمانده حاصل از آن خود منجر به تولید زباله می‌شود. محل‌های دفن یا اصطلاحاً گورستان‌های زباله نیز از عوامل تولید گازهای گلخانه‌ای است. در این زمینه نستله با سرمایه‌گذاری در بسته‌بندی‌های نوآورانه و مدل‌های کسب و کار جدید، به کاهش زباله‌ها در این محل‌ها کمک می‌کند.

  • حرکت به سمت  حمل و نقل پاک‌تر

محدود کردن گرمایش جهانی حتی به اندازه ۱٫۵ درجه سانتی‌گراد، تغییرات عمده‌ای را در نحوه حمل و نقل می‌طلبد. نستله با بهینه‌سازی مسیرهای توزیع، استفاده از وسایل نقلیه کم‌مصرف، سوخت‌های سالم و برق تجدیدپذیر و همچنین افزایش استفاده بیشتر از حمل و نقل ریلی، توانسته انتشار گازهای گلخانه‌ای را در ۱۰۰ مرکز توزیع خود نزدیک به ۴۰ درصد کاهش دهد.

  • تحول در محصولات نستله

نستله متعهد است با ایجاد محصولات جدید و بهبود مستمر فرمولاسیون محصولات موجود، هم برای مصرف‌کنندگان و هم برای کره زمین مفید باشد. این اقدامات شامل استفاده از مواد و فرآیندهای نوین و حفاظت از اکوسیستم‌هایی است که مواد اولیه در آن‌ها رشد می‌کنند.

  • استفاده از انرژی تجدیدپذیر در تولید محصولات

نستله با استفاده‌ بیشتر از برق تولید شده از انرژی خورشیدی و سوخت‌های تجدیدپذیر بیشتر و سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها به کاهش گازهای گلخانه‌ای در تولید محصولات خود کمک می‌کند.

  • کاهش کربن از جو

نستله با استفاده از راه‌حل‌های طبیعی مانند جنگل‌کاری، مدیریت خاک و احیای تالاب‌ها و جنگل‌ها در زنجیره تامین، به حذف گازهای گلخانه‌ای کمک می‌کند. این سرمایه‌گذاری‌ها به منابع طبیعی کمک می‌کند تا در مقیاس بزرگ کره زمین را برای نسل‌های آینده محافظت کنند.

  • تعامل و همکاری

دستیابی به اهداف پروژه Net Zero به تنهایی امکان‌پذیر نیست. نستله با برنامه‌ای گسترده برای تعامل عمیق با کشاورزان، صنایع، دولت‌ها و سازمان‌های غیردولتی، همواره در پی محیطی مساعدتر برای ایجاد تغییرات سریع در مقیاس‌های بزرگ است.

در مجموع نستله با پروژه Net Zero نه تنها به کاهش گازهای گلخانه‌ای بلکه به حفاظت از اکوسیستم‌ها و ایجاد محصولاتی سازگار با محیط‌زیست نیز متعهد است. با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، نوآوری در بسته‌بندی و حمل و نقل پاک‌تر، نستله به سوی آینده‌ای سبزتر و پایدارتر حرکت می‌کند. این شرکت با تعامل و همکاری گسترده، تلاش می‌کند تا تغییرات اساسی و مثبت در مقیاس جهانی ایجاد کند و همواره نقشی موثر در ساختن دنیایی بهتر برای نسل‌های آینده ایفا کند.

-----
----------------