×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۵
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان مدیریت صنعتی و دانشگاه بین‌المللی چابهار

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، قاسم خرمی، مدیرعامل سازمان، ضمن تأکید بر اهمیت این همکاری و جایگاه راهبردی دانشگاه بین‌المللی چابهار در منطقه ژئوپلیتیک سواحل مکران، بر لزوم گسترش همکاری‌های آموزشی و توانمندسازی مدیران، صاحبان صنایع و فعالان تجاری منطقه تأکید کرد.

در ادامه این نشست، عبدالغفور بادپا، رئیس دانشگاه بین‌المللی چابهار، ضمن معرفی اهم فعالیت‌های این دانشگاه، به حضور دانشجویان کشورهای منطقه (به‌ویژه پاکستان و افغانستان) و روابط بین‌المللی موجود با کشورهایی همچون عمان، هند و برخی کشورهای آفریقایی اشاره کرد. وی ابراز امیدواری کرد که این تفاهم‌نامه به پیشبرد اهداف مشترک کمک کند.

بادپا همچنین با اشاره به نقش این دانشگاه به عنوان هاب صنعتی و شتاب‌دهنده جهش صنعتی منطقه، بر ضرورت مهارت‌افزایی و توانمندسازی صنایع محلی و همکاری مشترک دانشگاه و سازمان تأکید ورزید.

در بخش دیگری از این جلسه، صالح اسکندری، عضو هیئت‌مدیره سازمان مدیریت صنعتی، با اشاره به نگاه توسعه‌محور حاکمیتی به منطقه و تقدیر از مردم دانشمند و میهمان‌نواز چابهار، بر اهمیت احیای ارتباطات پژوهشی با دانشگاه‌های اروپایی و انجام پروژه‌های مشترک تأکید کرد.

گفتنی است حرکت توسعه‌ای استان سیستان و بلوچستان، به‌ویژه در شرایط کنونی، جایگاه ویژه‌ای را در حوزه‌های صنعت، تجارت، ترانزیت (زمینی، دریایی و هوایی) و گردشگری برای این منطقه رقم زده است. از این رو، ایجاد نمایندگی سازمان مدیریت صنعتی در چابهار و همکاری مشترک این سازمان با دانشگاه، نقشی تعیین‌کننده در تسریع جهش صنعتی منطقه خواهد داشت.

-----
----------------